Meta oferă creatorilor de conținut de pe TikTok din Statele Unite până la 5.000 de dolari pentru a se alătura Facebook și Instagram
Gigantul social media Meta s-a oferit să plătească până la 5 000 de dolari creatorilor populari din Statele Unite care se alătură Facebook și Instagram, scrie BBC.
Acesta spune că cei care se alătură din „aplicații sociale terțe” vor primi bani pe baza „unei evaluări a prezenței dvs. sociale”.
Deși nu menționează TikTok pe nume, momentul ales ar sugera că Meta încearcă să profite de incertitudinea din jurul rivalului său, în timp ce se pune întrebarea dacă președintele Trump poate găsi o modalitate de a-l păstra pentru utilizatorii americani.
TikTok afirmă că are 170 de milioane de utilizatori în SUA – mulți dintre aceștia bazându-se pe această platformă pentru a-și asigura existența – ceea ce înseamnă că o mulțime de oameni ar căuta un loc alternativ pentru a posta dacă platforma ar dispărea.
Meta precizează pe site-ul său că cei acceptați în așa-numitul „Breakthrough bonus programme” vor primi banii în primele 90 de zile de utilizare a aplicației, atât timp cât postează în mod regulat.
Utilizatorii trebuie să posteze cel puțin 20 de role pe Facebook și 10 role pe Instagram – versiunea Meta a videoclipurilor verticale TikTok – pe parcursul fiecărei perioade de 30 de zile.
De asemenea, Meta impune ca acestea să fie videoclipuri originale, și nu cele distribuite anterior pe alte platforme.
Dar nu toată lumea se poate înscrie – banii vor fi disponibili doar pentru persoanele care sunt complet noi pe Facebook sau Instagram.
Și se pare că firma va decide de la caz la caz cine va fi acceptat, deoarece persoanele trebuie să depună o cerere pentru a fi acceptate în program.
Compania oferă și alte avantaje, cum ar fi un abonament gratuit la sistemul său de verificare blue check.
Aceasta nu este prima măsură luată de Meta pentru a urmări utilizatorii ByteDance.
Duminică, firma a lansat Edits, o aplicație izbitor de asemănătoare cu CapCut de la ByteDance – o aplicație de editare video care a devenit offline când interdicția ByteDance a intrat în vigoare în aceeași zi.
Cu două înainte, Meta a postat un videoclip în care doi creatori discutau despre „noua experiență de linkuri de afiliere pentru conținutul tău care poate fi cumpărat” – cu alte cuvinte, încercarea Meta de a-și construi propria versiune a magazinului de mare succes TikTok.
În noul sistem, utilizatorii Meta vor putea să adauge linkuri afiliate proeminente direct pe videoclipurile lor – mai degrabă decât în comentarii – exact așa cum funcționează pe TikTok.
Dar acestea nu sunt toate schimbările pe care le-a făcut Meta – și poate cea mai semnificativă din punct de vedere vizual este o schimbare directă a modului în care arată Instagram.
În loc ca postările și videoclipurile să fie pătrate pe profilurile utilizatorilor, acestea sunt acum dreptunghiulare – din nou, inspirându-se în mod clar din TikTok.
Acest lucru a dus la unele reacții din partea creatorilor frustrați că profilurile lor arată acum diferit, iar șeful Instagram, Adam Mosseri, a declarat că a fost conștient de critici.
„Una dintre greșelile pe care le-am făcut a fost că nu i-am avertizat suficient pe oameni”, a spus el într-o postare pe Threads – o platformă care a fost lansată chiar de Meta în încercarea de a profita de turbulențele de la Twitter, acum X.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.