Meta publică indicii privind modul în care este folosită inteligența artificială pe Facebook și Instagram
Pe măsură ce crește cererea pentru o mai mare transparență în domeniul inteligenței artificiale, Meta a lansat instrumente și informații menite să ajute utilizatorii să înțeleagă modul în care AI influențează ceea ce văd în aplicațiile sale, relatează CNN.
Gigantul social media a introdus peste 20 de explicații axate pe diverse caracteristici ale platformelor sale, cum ar fi Instagram Stories și fluxul de știri al Facebook. Acestea descriu modul în care Meta selectează ce conținut să le recomande utilizatorilor.
Descrierea și dezvăluirile au venit în contextul în care în întreaga lume se profilează o legislație care ar putea impune în curând cerințe concrete de dezvăluire pentru companiile care utilizează tehnologia AI.
Așa-numitele „carduri de sistem” ale Meta acoperă modul în care compania determină ce conturi să prezinte utilizatorilor ca fiind recomandate și urmărite pe Facebook și Instagram, cum funcționează instrumentele de căutare ale companiei și cum funcționează notificările.
De exemplu, fișa de sistem dedicată funcției de căutare de pe Instagram descrie modul în care aplicația adună toate rezultatele relevante ale căutării ca răspuns la interogarea unui utilizator, notează fiecare rezultat pe baza interacțiunilor anterioare ale utilizatorului cu aplicația și apoi aplică „filtre suplimentare” și „procese de integritate” pentru a restrânge lista înainte de a o prezenta în cele din urmă utilizatorului.
Președintele Meta pentru afaceri globale, Nick Clegg, a legat noile dezvăluiri ale companiei de o dezbatere globală despre potențialele pericole ale inteligenței artificiale, care variază de la răspândirea dezinformării la o creștere a fraudelor și escrocheriilor bazate pe inteligența artificială.
„Având în vedere progresele rapide care au loc cu tehnologii puternice, cum ar fi inteligența artificială generativă, este de înțeles că oamenii sunt atât entuziasmați de posibilități, cât și îngrijorați de riscuri”, a scris Clegg într-o postare pe blog joi. „Credem că cel mai bun mod de a răspunde la aceste îngrijorări este prin deschidere”.
Între timp, o postare mai lungă pe blog care descrie modul în care funcționează clasificarea conținutului Facebook, identifică factorii detaliați care intră în determinarea informațiilor pe care platforma le prezintă mai întâi.
Acești factori includ dacă o postare a fost semnalată de un verificator de fapte (fact-checker) al unei terțe părți, cât de atractiv poate fi contul care a postat materialul și dacă este posibil să fi interacționat în trecut cu contul respectiv.
Noile explicații ale Meta coincid cu lansarea unor noi instrumente prin care utilizatorii pot personaliza algoritmii companiei, inclusiv posibilitatea de a spune Instagram să furnizeze mai mult dintr-un anumit tip de conținut. Anterior, Meta oferea utilizatorilor doar posibilitatea de a le spune Instagram să arate mai puțin, nu mai mult, a scris Clegg.
Meta le oferă părinților mai multă vizibilitate în ceea ce privește persoanele cu care adolescenții lor își trimit mesaje pe rețelele de socializare
Atât pe Facebook, cât și pe Instagram, a adăugat el, utilizatorii vor putea acum să își personalizeze și mai mult feed-urile prin accesarea unui meniu din postările individuale.
În cele din urmă, a spus el, Meta va facilita cercetătorilor studierea platformelor sale prin furnizarea unei biblioteci de conținut și a unei interfețe de programare a aplicațiilor (API) cu o varietate de conținut de pe Facebook și Instagram.
Anunțul Meta vine în contextul în care legislatorii europeni au avansat rapid o legislație care ar crea noi cerințe de explicare și transparență pentru companiile care utilizează inteligența artificială, iar legislatorii americani au declarat că speră să înceapă să lucreze la o legislație similară în cursul acestui an.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank