Meta și băncile australiene anunță că au eliminat mii de anunțuri înșelătoare de tip „celeb bait”, în care sunt folosite imaginile unor persoane celebre, adesea generate de inteligența artificială
Compania Meta a declarat că a eliminat de pe Facebook și Instagram aproximativ 8.000 de anunțuri înșelătoare denumite „celeb bait”, ca parte a unui nou efort împreună cu băncile australiene pentru a limita această practică, scrie Reuters.
Escrocheriile folosesc imagini ale unor persoane celebre, adesea generate de inteligența artificială, pentru a păcăli consumatorii să dea bani unor scheme de investiții inexistente.
Gigantul american al rețelelor de socializare a declarat că a eliminat reclamele înșelătoare după ce a primit 102 rapoarte începând cu luna aprilie de la Australian Financial Crimes Exchange, un organism de partajare a informațiilor condus de principalele bănci din țară.
Astfel de escrocherii sunt o problemă globală, însă Meta este supusă unei presiuni sporite pentru a aborda problema în Australia, guvernul premierului Anthony Albanese intenționând să introducă o lege împotriva escrocheriei până la sfârșitul anului.
Proiectul de lege propune amenzi în valoare de 50 de milioane de dolari australieni (34 de milioane de dolari) pentru companiile de social media, financiare și de telecomunicații care nu își îndeplinesc obligațiile de a combate această practică. O consultare publică se încheie pe 4 octombrie.
Raportările privind numărul de asemenea escrocherii din Australia au crescut cu aproape o cincime în 2023, cu pierderi în valoare totală de 2,7 miliarde de dolari australieni, potrivit Comisiei australiene pentru concurență și consum.
Comisia a acuzat Meta într-un proces 2022 că nu a reușit să oprească difuzarea de reclame criptomonedă care au folosit imagini de celebrități precum Mel Gibson, Russell Crowe și Nicole Kidman. Comisia a estimat că 58% din reclamele la criptomonede de pe Facebook erau posibile escrocherii.
Meta contestă acuzațiile din proces, care nu a ajuns încă la audieri.
Compania se apără, de asemenea, într-un proces civil separat intentat în California de miliardarul australian din industria minieră Andrew Forrest, care acuză Meta că a permis publicarea pe Facebook a mii de anunțuri false cu criptomonede care îi prezintă chipul. Forrest spune că australienii continuă să piardă bani din cauza înșelătoriilor despre care a început să avertizeze Meta în 2019.
David Agranovich, directorul Meta pentru combaterea amenințărilor, a declarat într-o conferință de presă că efortul cu băncile australiene se află încă în stadiul incipient.
„Ceea ce găsim promițător este că o cantitate mică de semnale de mare valoare ne poate ajuta să identificăm o activitate mult mai amplă de fraudă și înșelătorie”, a spus el, referindu-se la indicațiile din anunțuri cu privire la conținutul potențial neautentic.
Întrebat ce părere are Meta despre codul anti-escrocherie propus de Australia, Agranovich a declarat că societatea încă lucrează la proiectul de lege. „Mă aștept să avem mai multe de împărtășit în mod specific despre asta mai târziu”, a adăugat el.
Rhonda Luo, șefa departamentului de strategie și implicare din cadrul Australian Financial Crimes Exchange, a declarat că inițiativele industriei „sunt foarte importante pentru a devansa escrocheriile, mai degrabă decât să așteptăm ca reglementările să apară și să aibă efect”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu