G4Media.ro

Meta va folosi recunoaşterea facială a celebrităţilor pentru a detecta reclamele false

Sursa foto: Freepik

Meta va folosi recunoaşterea facială a celebrităţilor pentru a detecta reclamele false

Gigantul american Meta (care deţine Facebook şi Instagram) va lansa în Europa, Regatul Unit şi Coreea de Sud un instrument de recunoaştere facială, care contribuie la detectarea reclamelor false ce copiază imaginea celebrităţilor, precum şi pentru a îi ajuta totodată pe utilizatori să îşi recupereze conturile, a anunţat miercuri compania din Statele Unite, informează AFP, preluată de Agerpres.

„În următoarele săptămâni, personalităţile publice din Regatul Unit şi din Uniunea Europeană vor primi notificări în aplicaţiile lor, prin care sunt informate că pot beneficia de acum înainte de această protecţie”, a declarat David Agranovich, directorul echipei de securitate cibernetică din cadrul Meta, într-o conferinţă de presă.

Acest instrument se află deja în faza de testare în alte ţări, în care Meta a anunţat că va extinde noua funcţie „la un număr mai mare de personalităţi”.

Numeroase reclame false, care utilizează în mod fraudulos imagini ale celebrităţilor, proliferează pe reţelele de socializare. Ele îi îndeamnă pe internauţi să împărtăşească informaţii personale sau să trimită sume de bani unor necunoscuţi.

Dacă o personalitate publică activează opţiunea propusă de Meta, ea va autoriza acest instrument să utilizeze fotografiile sale de profil pentru a le compara cu chipurile care apar în reclamele bănuite că ar fi frauduloase. Dacă frauda este dovedită, reclama va fi blocată automat.

Gigantul american afirmă că noua tehnologie ar trebui să permită accelerarea procesului de depistare a înşelătoriilor, în contextul în care milioane de reclame sunt difuzate în fiecare zi pe platformele grupului.

„Credem că acest instrument ne va ajuta să identificăm imaginile personalităţilor publice utilizate în mod abuziv, chiar dacă ele au fost create cu ajutorul unei inteligenţe artificiale (AI) generative”, a precizat David Agranovich.

Modelele de AI generative, precum Grok – dezvoltat de compania xAI a miliardarului Elon Musk -, permit într-adevăr crearea unor imagini şi videoclipuri foarte realiste ale unor celebrităţi.

Meta a anunţat, de asemenea, că va adăuga recunoaşterea facială în instrumentele sale de recuperare a conturilor pentru toţi utilizatorii.

Va fi suficient, pentru cei care doresc acest lucru, să se filmeze într-un scurt videoclip pentru verificarea identităţii lor, în cazul în care conturile le-au fost blocate.

Grupul american precizează că nu va utiliza datele faciale „în alte scopuri decât pentru această comparaţie punctuală în instrumentele noastre” şi că acele date vor fi suprimate imediat după verificare.

În plus, noua tehnologie este implementată în conformitate cu legislaţia europeană privind protecţia datelor personale (GDPR), a adăugat compania americană.

În 2021, proprietarul Facebook a anunţat că va renunţa la utilizarea software-ului de recunoaştere facială pe platformele sale, din cauza preocupărilor legate de acea utilizare, înainte să anunţe în 2024 că a recurs din nou la această tehnologie pentru a detecta reclamele înşelătoare.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.