Metrorex are conturile blocate de constructorul magistralei M5, Astaldi – surse Agerpres
Metrorex are conturile blocate în urma unei datorii de 94 de milioane de lei, bani pe care transportatorul subteran trebuia să îi mai dea companiei italiene Astaldi după ce aceasta a câştigat o serie de procese în instanţă, au declarat, marţi, pentru Agerpres, surse din Metrorex.
„În urma proceselor pe care le-am pierdut în instanţă, noi trebuie să le mai dăm 94 de milioane de lei şi ne-au pus poprire pe conturi. Astăzi s-a discutat cu ei, se găseşte o soluţie de reeşalonare, zilele astea ar trebui să se rezolve situaţia. Cumva au acceptat propunerile noastre, aşteptăm acum să vedem dacă şi conducerea companiei-mamă, de la Roma, va fi de acord cu propunerile noastre”, au spus sursele.
Potrivit acestora, Metrorex a plătit italienilor până acum peste 140 de milioane de lei, rămânând această sumă de 94 de milioane de lei, care reprezintă daune interese şi cheltuieli de judecată în urma acestor procese.
Totodată, sursele au precizat că Astaldi a încetinit drastic ritmul lucrărilor la Magistrala 5 de metrou şi condiţionează realizarea acestora de recuperarea celor 94 milioane de lei, deşi Metrorex este cu plăţile la zi pentru contractul M5.
„Noi suntem cu plăţile la zi pe lucrări şi nu avem nicio restanţă la ei apropo de lucrările pe Magistrala 5, doar că ei au încetinit ritmul de lucru şi acum au blocat şi conturile pentru aceşti bani care reprezintă daune interese şi cheltuieli de judecată în urma proceselor pe care ei le-au câştigat. Au încetinit drastic ritmul de lucru şi condiţionează execuţia lucrărilor pe Magistrala 5 de recuperarea acestor bani, deşi câştigarea unor procese în instanţă este total diferită de lucrările propriu-zise şi de plata lucrărilor propriu-zise, deci în principiu contractul trebuie să se deruleze la fel, să se respecte graficele asumate la începutul anului. Ei nu ar trebui să condiţioneze, dar o fac”, au menţionat sursele, care au admis că ar putea avea multe probleme din această cauză, una din ele fiind imposibilitatea de a se plăti salariile.
Până în prezent, Astaldi a încasat de la Metrorex peste 140 de milioane de lei în urma proceselor câştigate şi mai sunt 94 de milioane de lei.
În luna decembrie 2019 este preconizată darea în folosinţă a Magistralei 5 de Metrou, cu patru ani întârziere. Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.
Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Astfel, 300.000 de călători ar fi putut fi preluaţi de metrou pe acest tronson Eroilor – Drumul Taberei. Dar, Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.
Ministerul Finanţelor Publice va acorda Metrorex un împrumut în sumă de 188,353 milioane lei, pe 10 ani, în vederea acoperirii obligaţiilor de plată instituite de instanţele judecătoreşti către Asocierea Astaldi – FCC Construccion, Delta A.C.M. 93 – AB Construct, conform unui proiect de Ordonanţă publicat la jumătatea lunii iunie 2018 pe site-ul Ministerului Transporturilor.
Sursa: Agerpres
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii