Metrorex cere CFR SA să termine lucrările la calea ferată spre aeroport până în iunie anul viitor. Specialiști: Optimist, proiectul va fi gata abia în 2021
Metrorex se așteaptă ca până în vara anului viitor să dea drumul lucrărilor la linia de metrou care va ajunge la aeroportul Otopeni, așa că cere CFR SA să termine lucrările la realizarea legăturii feroviare directe între Gara de Nord şi aeroportul Otopeni în iunie 2020, potrivit avizului condiționat dat de Metrorex pentru proiectul CFR SA publicat pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură. Asta deoarece viitoarea gară se va suprapune peste viitoarea staţie de metrou.
„Predarea lucrărilor realizate, aferente staţiei de metrou, se va face până la sfârşitul lunii iunie 2020, dată preconizată pentru începerea lucrărilor la infrastructura de metrou de către Metrorex”, se arată în avizul Metrorex, emis la finele lunii octombrie 2018 și publicat recent de API.
În plus, CFR SA trebuie să–şi proiecteze staţia în zona de suprapunere cu cea de metrou în baza analizei proiectanților Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Otopeni, Padeco – Tokio Oriental Consultants – Metroul SA. Potrivit aceluiași aviz, CFR SA va realiza și va suporta costul lucrărilor de structură pentru zona de suprapunere și zona de capăt a stației de metrou.
Asociația Pro Infrastructura este de părere, însă, că proiectul are puține șanse să fie gata până la iunie anul viitor, la începerea Campionatului European de Fotbal, în condițiile în care CFR SA abia a publicat ieri licitația pentru proiectarea și construirea racordului căii ferate la Terminalul 1 al Aeroportului Otopeni.
“Primul termen de depunere a ofertelor este 25.03.2019, deci unul foarte scurt, având în vedere că lucrările nu sunt tocmai simple (viaduct feroviar de 1,5 km peste DN1 până în terminal și o stație nouă pe 3 niveluri la aeroport). Există riscul fie să nu avem nicio ofertă, fie să apară contestații legate chiar de documentația de atribuire în sine. Dar dincolo de licitație, avem tone de birocrație. Acordul de mediu încă nu a fost emis. Indicatorii tehnico-economici nu au fost aprobați prin Hotărâre de Guvern. Fără ei, investiția nu poate fi cuprinsă în bugetul de stat. Exproprieri rezolvate? Nici vorbă, procedura este departe de finalizare. (…) Conexiunea feroviară Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă nu va fi gata în timp util pentru Euro 2020, adică anul viitor în iunie. Într-un scenariu optimist, proiectul va fi gata undeva în 2021”, au scris cei de la Asociația Pro Infrastructura pe pagina lor de Facebook.
CFR SA vrea să se lucreze non stop la calea ferată spre aeroport
În cadrul acestui contract se vor construi:
– 2,95 de kilometri de cale ferată dublă
– un viaduct cu o lungime de 1.521 metri și care va traversa DN1 la o înălțime de peste 5,67 metri
– 3 podețe
– instalaţie de centralizare electronică
– o stație de călători la terminalul T1 cu peroane care vor avea o lungime de 150 de metri, panouri pe care va fi afișat mersul trenurilor, dar și informații în legătură cu zbourile de pe aeroportul Otopeni, bănci din lemn, trotuare rulante, ghișeu de vânzare a biletelor de tren dar și automate de comercializare a biletelor, două lifturi. Acoperișul stației de cale ferată va fi realizat din sticlă securizată antireflex pe structură metalică.
Potrivit caietului de sarcini care însoțește licitația, CFR SA cere firmelor, care sunt interesate de proiectarea și construcția racordului căii ferate la aeroportul Otopeni, să dovedească faptul că au capacitatea de a lucra 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână.
Trenurile care vor pleca din Gara de Nord spre Aeroport vor putea circula cu 100-80 km/h, însă de la viaductul peste DN1 și până la aeroport viteza se va reduce la 40 km/h.
Foto: Macheta stației de metrou de la Aeroportul Otopeni (Sursa: Metrorex)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.