Metroul către Berceni: a început proiectarea pentru trei noi stații
Metroul SA a început întocmirea documentației Studiu de fezabilitate pentru “Extinderea Magistralei 2 de metrou în comuna Berceni, județul Ilfov”, a anunțat primarul comunei Berceni, Gheorghe Covrigea și Primăria Sectorului 4, într-un răspuns pentru G4media.ro. În momentul de față, se lucrează la realizarea studiului de fezabilitate, care va oferi informații concrete referitoare la noul traseu, la amplasamentele de stații, precum și la soluțiile tehnice recomandate pentru construcția efectivă a acestora, menționează Primăria Sectorului 4.
Astfel, Magistrala 2 ar urma să se continue cu trei kilometri spre sudul Capitalei, cu încă trei stații după noua stație Tudor Arghezi finalizată, dar care nu a fost deschisă deocamdată circulației. Noul traseu prelungit cu trei stații spre comuna Berceni va fi construit aproape integral la suprafață, excepție făcând zona de intersecție a metroului cu DNCB – Centura Bucuresti.
Proiectul întocmit de Metroul SA propune ca viitoarele stații de metrou până în comuna Berceni să fie situate după cum urmează:
– Stația nr. 1 – se va amplasa la aproximativ 200m de Centura Bucuresti, în spatele Stației de betoane – Beton Sud,
– Stația nr. 2 – va fi amplasată la aproximativ 500m de A0, într-o zona libera de construcții, dar cu un mare potențial de dezvoltare, teren intravilan cu PUZ aprobat pentru construire locuințe,
– Stația nr.3 – va fi amplasată la aproximativ 260m de Bulevardul 1 Mai într-o zonă aflată în plina dezvoltare, respectiv zona delimitată de intersecția Străzii Bistrița cu Strada Codrului.
Potrivit Primăriei Sectorului 4, noul traseu al magistralei M2, care va pleca de la stația Tudor Arghezi, va putea fi parcurs într-un interval de 10 minute, în condițiile în care, în acest moment, această distanță este parcursă, la orele de vârf, în 30-40 de minute.
„Anticipând tendințele de dezvoltare a zonei de sud pentru următorii 20 de ani, au fost analizate trei potențiale opțiuni de traseu: cu metroul (subteran și suprateran), cu tramvaiul și cu autobuzul (suprateran). Ulterior, evaluând criterii precum lungimea traseului, durata de deplasare, fluidizarea și siguranța traficului, impactul zgomotelor și al emisiilor poluante asupra rezidenților, raportul beneficiu-cost, dar și potențialul de dezvoltare, varianta de transport cu metroul s-a dovedit a fi opțiunea strategică recomandată, obținând, de altfel, cel mai mare punctaj dintre variantele analizate. Mai exact, studiul relevă faptul că traseul dintre stații poate fi parcurs în cel mai scurt timp cu metroul, față de tramvai și autobuz. Totodată, infrastructura de metrou poate asigura cea mai mare capacitate de transport, respectiv aproximativ 10.000 de călători pe zi față de 5.200 călători pe zi și 2.800 călători pe zi în cazul utilizării tramvaiului sau a autobuzului”, mai transmite administrația locală.
In cadrul proiectului se va realiza o propunere de amenajare peisagistică a comunei Berceni pentru zonele afectate, cu scopul de a reduce impactul lucrarilor asupra mediului și de a încadra cât mai mult lucrările în mediul rural deja constituit, afirmă primarul comunei Berceni, Gheorghe Covrigea, într-o postare pe Facebook.
Primăria Sectorului 4 a încheiat în decembrie anul trecut construcția stației Tudor Arghezi, în baza unui protocol de colaborare cu Ministerul Transporturilor, Metrorex S.A și Consiliul Judeţean Ilfov. Proiectul a costat 50 de milioane de euro, foduri europene nerambursabile, iar metroul era anunțat că va circula la această nouă stație din primăvara lui 2023, după finalizarea testelor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
2 comentarii