Metroul clujean va avea aproximativ 20 de km, cu 19 stații subterane / Alin Tişe a emis certificatul de urbanism pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca și zona metropolitană
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, a emis, joi, certificatul de urbanism pentru proiectul metroului, viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca urmând să aibă un traseu de aproximativ 20 de km și va număra 19 stații subterane și un depou subteran.
„Am emis certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate necesare demarării primei etape din cadrul proiectului: „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” – Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea.
E un proiect de maximă importanță atât pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană cât și pentru întreg județul”, a scris Alin Tișe pe Facebook.
Conform documentului emis, viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de km și va număra 19 stații subterane și un depou subteran. Dintre acestea, 14 stații vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est și vor deservi principalele puncte de interes, a detaliat Tișe.
Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial din Florești – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.
Proiectul trebuie terminat până în august 2026, data – limită la care statele membre pot cheltui banii alocați de UE prin acest program dedicat relansării economice post-pandemie.
Întrebat de Economedia dacă este timp pentru metroul din Cluj, care e abia la început cu documentația tehnică, Cristian Ghinea a spus că a primit asigurări că va fi făcut la timp
„Domnul Emil Boc m-a asigurat că se va face, dar poate fi împărțit în tronsoane și măcar un tronson sau două să fie gata. Noi raportăm număr de km. Dacă e un risc de întârziere, să putem raporta o bucată din el, să ne luăm banii pe el”, a declarat Ghinea.
Sursa foto: Alin Tișe / Facebook
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
16 comentarii