Milano pune frână: administrația orașului impune o serie de restricții pentru a limita circulația autoturismelor / Toate mașinile de marfă sunt obligate să aibă senzori pentru unghiul mort, pentru a proteja bicicliștii / Localurile se închid noaptea
Din 1 octombrie 2023, vehiculele rezidenților din Milano echipate cu motoare diesel Euro 4 și 5 și cu motoare pe benzină Euro 2 au dreptul la 25 de zile de acces și circulație în Zona B, care practic acoperă întregul oraș.
Persoanele care nu sunt rezidente în Milano mai pot intra cu autoturismul în oraș doar în 5 zile pe lună. Contorizarea se face printr-un abonament la aplicația Move-In, obligatorie pentru șoferi.
În ceea ce privește accesul în Zona C, care acoperă zona centrală a orașului, vor fi impuse noi interdicții pentru vehiculele de transport de mărfuri și autobuze cu benzină Euro 2/II, motorină Euro 0-4/IV cu FAP, motorină Euro 5 și motorină EURO V fără FAP și cu FAP și particule > 0,01 g/kWh (clasa sub Euro VI).
Începând cu 30 octombrie 2023, biletul de intrare în Zona C va crește de la 5 euro, cât este în prezent, la 7,5 euro, în timp ce biletul pentru vehiculele de serviciu va crește de la 3 euro la 4,50 euro. Tichetele de hârtie aflate încă în circulație vor putea fi activate doar online (până la 29 octombrie 2024), fără nicio suprataxă. În anul 2023, pentru rezidenți, de la intrarea 43, biletul va fi de 3 euro.
Consilierul pentru mobilitate Arianna Censi, explică faptul că „Pentru prima dată în Italia, Milano introduce obligativitatea instalării senzorului pentru unghiul mort pentru vehiculele grele de marfă, pentru a proteja pietonii și bicicliștii. Dar și a celor care folosesc camioanele grele, pentru că noi credem că un accident de această natură este un eveniment dramatic și pentru ei și, de fapt, un accident de muncă”, spune oficialul.
Eliberarea orașului Milano de mașini nu e o sarcină deloc ușoară pentru primarul Beppe Sala, care este înconjurat de două tabere. Pe de o parte, cea de centru-dreapta, care vede orice restricție a traficului privat ca pe un fum în ochi și strigă cu mâinile pe portofel de fiecare dată când se decide o creștere, fie că este vorba de cea a zonei C sau de cea a biletelor de transport public.
Pe de altă parte, lumea ecologistă care face parte din majoritatea sa, plângându-se de lipsa de transparență în ceea ce privește datele privind traficul și poluarea.
De asemenea, a fost pusă la încercare o altă piesă din mozaicul care ar putea fi replicat și în alte zone ale orașului.
Noile reguli împotriva turismului excesiv au intrat în vigoare pentru 30 de zile în zonele Via Melzo, Lazzaretto și Porta Venezia-Oberdan din Milano.
Ordonanța interzice comercializarea și vânzarea la pachet a alimentelor și băuturilor de orice fel, alcoolice și nealcoolice, precum și utilizarea spațiilor exterioare pentru orice fel de activitate între orele 1.30 și 6.00 în serile de vineri și sâmbătă seara și duminică seara, iar în zilele lucrătoare între miezul nopții și 6.00 dimineața.
În cazul în care va da roade prin reducerea inconvenientelor pentru rezidenți (numai în Via Lecco există 80 de localuri), ar putea fi extinsă și la alte puncte fierbinți ale vieții de noapte milaneze.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank