G4Media.ro

Miliardar ceh, vizat de o anchetă după ce a condus cu o…

Sursa foto: Captură video

Miliardar ceh, vizat de o anchetă după ce a condus cu o viteză de 417 km/h pe o autostradă în Germania / ”Mulţumim lui Dumnezeu pentru siguranţa şi condiţiile bune care ne-au permis să atingem viteza de 417 km/h!”

Parchetul din oraşul german Stendal, landul Saxonia-Anhalt, a deschis luni o ancheta împotriva unui miliardar ceh care s-a filmat în timp ce conducea cu viteza de 417 km/h pe o autostradă în Germania, relatează Agerpres, care citează AFP.

În Germania, este „recomandat” să nu se depăşească viteza de 130 km/h pe autostradă. Însă miliardarul ceh Radim Passer a depăşit această limită şi s-a filmat, în cursul anului 2021, mergând cu 417 km/h la volanul unui autoturism Bugatti Chiron, în timpul zilei pe autostrada dintre Berlin şi Hanovra.

El a postat videoclipul pe canalul său de Youtube la jumătatea lunii ianuarie, explicând că „mulţi oameni (ne-au) cerut să distribuim imagini needitate” cu maşina sport, una dintre cele mai rapide din lume.

„Mulţumim lui Dumnezeu pentru siguranţa şi condiţiile bune care ne-au permis să atingem viteza de 417 km/h!”, scrie sub videoclip Radim Passer, menţionând că „vizibilitatea a fost bună şi că maşina lui are capacităţi de frânare care, din punctul său de vedere, permit o asemenea viteză”.

Videoclipul, vizionat de peste 9 milioane de ori pe Youtube, a atras însă atenţia autorităţilor.

Parchetul din Stendal a deschis luni o anchetă pentru cursă „individuală” interzisă, acuzaţie formulată atunci când un şofer, potrivit codului penal, „se deplasează cu o viteză neadaptată şi într-o manieră imprudentă care încalcă grav codul rutier”.

Într-o ţară care nu impune o limită de viteză pe autostradă, videoclipul a atras, de asemenea, critici şi a alimentat dezbaterea asupra eventualelor limite.

Ministrul Transporturilor, liberalul Volker Wissing, a condamnat în presa germană atitudinea la volan a miliardarului şi a reamintit că absenţa limitei de viteză trebuie compensată prin faptul că vehiculul trebuie să fie constant „sub control”.

Premierul landului Saxonia Inferioară, social-democratul Stephan Weil, pledează pentru stabilirea unei limite de viteză.

Există „multe motive întemeiate” pentru o astfel de măsură, a explicat el în săptămânalul Der Spiegel, menţionând siguranţa şi o mai bună protecţie a mediului.

„Deşi nu va face o mare diferenţă pe numeroase porţiuni având în vedere drumurile aglomerate şi limite de viteză deja existente, susţin o limită maximă de 130 km/h”, a adăugat el.

Problema spinoasă a unei viteze limitate pe autostrăzi s-a aflat în centrul negocierilor coaliţiei în toamna anului trecut. Social-democraţii şi Verzii au susţinut o astfel de măsură, însă partenerul lor de coaliţie Partidul Liberal Democrat (FDP) s-a opus şi a avut câştig de cauză.

Sursa foto: Captură video

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. La sparanghel, baiete! Democratia nu e pentru catei!

    • Ăsta da, credincios – fără să pupe morții – să te arunci într-o gaură neagră și ieși de acolo nevătămat, și cu cravată la gât!
      Ipșii noștri, de pe meleagurile dacice, au de învățat.

  2. Nu respecta nimeni viteza aia recomandata de 130km/h pe portiunile fara limita de viteza, doar camioanele. O ipocrizie la cel mai inalt nivel. Adica e fara limita, dar e cu limita. Cam bipolara treaba asta.

    • Camioanele sunt limitate din fabrica la 90 km / ora…
      Nu respecti viteza, o iei la cioc daca esti ghinionist…..

  3. Mda, asa cum Arafat propune sa purtam masca și cine nu poarta este amendat, nemții propun sa se circule cu maxim 130 km/h

  4. Sa vina în România sa încerce pe autostrada spre moldoveni sa vedem cât prinde ?????

  5. Formidabil. Pe video si mi s-a parut mult prea rapid totul. Trebuie ani de antrenament sa poti merge atat de tare deci garantat asta e una dintre multele curse la peste 250kph a baiatului. A avut noroc cu carul.

    • Acu’ ceva ani in urma am mers cu un taxi (Mercedes) pe o autostrada din nordul Germaniei constant cu peste 260 de kilometri pe ora. Asa se vede iar daca te uiți în lateral e și mai rău, fiindcă nu e tren… Ce vreau sa spun e ca și la viteza aia mai trecea cate unul pe lângă noi și se pierdea în zare…

  6. La viteza aia ești o torpila pe roți.O mica greșeală și te faci praf…și poate mai lovești și pe altul.Nu prea am înțeles de Germania încă nu a terminat cu porțiunile de autostradă fara limita de viteza. 130km/h mi se pare suficient cat sa te deplasezi eficient.

    • O mica greseala este in capul tau, daca nu te descurci tu nu inseamna ca toti suntem mototoli. Pe autostrazile din Germania nu te bate vantul din lateral pentru ca au paravanturi unde trebuie.

  7. Precum potaile lui Pavlov va aruncati la os cand se aprinde lumina.
    Vorbiti de 130km/h de parca ar fi constanta universala ce nu poate fi depasita fara sa il vedeti pe Dumnezeu(viteza luminii pt. doctorii ctrl+v) dar cand va duceti la greci va dati legal cu 150km/h pe autostrazile din Bulgaria si spumegam cu totii de furie ca noi nu avem unde si pe ce in Romania,
    Morala? Sa ii lasam pe cei ce si-au facut sa se bucure de ce au si sa ne facem si noi, altfel o sa continuam sa zicem ca minoritarul cu strabunici indieni in gara, dupa ce a pierdut trenul : “asa imi trebuie daca nu am lucrul meu”.
    Daca va e mai usor de digerat spuneti ca omul ala a mers cu 0,47 Mm/h

  8. Nullum crimen, nulla poena sine praevia lege poenali