Minele plutitoare din Marea Neagră pun în pericol comerțul cu cereale și petrol
Riscul de a da peste mine plutitoare pe ruta principală de transport maritim al Mării Negre se adaugă la pericolele pentru navele comerciale care navighează în regiune, iar guvernele trebuie să asigure trecerea în siguranță, pentru a menține lanțurile de aprovizionare în funcțiune, spun oficiali din domeniul maritim pentru publicația americană MARINE LINK, preluată de Rador.
Marea Neagră este cheia pentru transportul de cereale, petrol și produse petroliere. Apele sale sunt împărțite între Bulgaria, România, Georgia și Turcia, precum și Ucraina și Rusia, care sunt în război de când președintele Vladimir Putin a invadat țara vecină din sud, pe 24 februarie.
Ucraina și Rusia s-au acuzat reciproc că au plasat mine în Marea Neagră, iar în ultimele zile echipe militare turce și române au dezamorsat mine rătăcite în apele lor.
Sindicatul Federației Internaționale a Lucrătorilor din Transporturi (ITF) și Grupul Comun de Negociere al angajatorilor maritimi au declarat că încearcă să găsească modalități de a se asigura că navigatorii și navele lor nu vor deveni „daune colaterale în conflictul continuu din Ucraina”.
„Îndemnăm cu tărie guvernele să facă tot ce le stă în putință pentru a atenua amenințarea și pentru a asigura trecerea în siguranță a navelor care fac comerț în apropierea acestor zone de conflict”, a declarat David Heindel, președintele Secțiunii navigatorilor ITF.
„Este esențial ca navigatorii lumii să poată continua să își îndeplinească sarcinile în siguranță și să mențină în mișcare lanțurile globale de aprovizionare.”
Doi navigatori au fost uciși și cinci nave comerciale lovite de proiectile – care au scufundat una dintre nave – în largul coastei Ucrainei, de la începutul conflictului, spun oficialii din transportul maritim.
„Informațiile disponibile indică o amenințare clară pentru navigație și navigatori din cauza minelor plutitoare și aflate în derivă în zonele Mării Negre”, a declarat un purtător de cuvânt al agenției de transport maritim a ONU, Organizația Maritimă Internațională.
Centrul de transport maritim al NATO a declarat, într-un aviz actualizat în 4 aprilie, că autoritățile naționale continuă căutările de „obiecte asemănătoare minelor” și că „amenințarea cu mine suplimentare în derivă nu poate fi exclusă”.
Luna trecută, Comitetul Comun de Război al industriei asigurărilor a extins zona de risc ridicat a apelor din jurul Mării Negre și Mării Azov, pentru a include zone apropiate de România și Georgia, ceea ce a contribuit la creșterea primelor de asigurare.
„Dacă se dovedește că există un număr semnificativ de mine cu risc, care depășește abilitățile statelor costiere de a le opri, atunci JWC va trece la reevaluarea zonelor enumerate”, a spus Comitetul într-o notă separată, la 31 martie.
Traducerea Rador: Cristina Zaharia / Foto: MApN
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu