Ministerul Culturii discută cu reprezentanţii grupului Louis Vuitton organizarea unor evenimente în care ia şi artizanii din România să fie puşi în valoare la nivel mondial
Ministerul Culturii a deschis un dialog cu reprezentanţii grupului Louis Vuitton Moët Hennessy care vizează o serie de evenimente şi expoziţii în care ia şi artizanii/meşteşugarii din România să fie puşi în valoare la nivel mondial, după folosirea de către casa de modă a modelului iei specifice zonei Sibiului ca sursă inspiraţională pentru unele piese din colecţia “LV By The Pool” 2024, transmite News.ro.
„Astăzi, de Ziua Universală a Iei, sub tema „Un nou început – Give Credit”, mă bucur că reuşim să ne protejăm patrimoniul cultural imaterial şi să transmitem lumii mesajul iubirii şi al respectului faţă de portul popular românesc şi artizani”, a transmis Ministerul Culturii.
Simbol al tradiţiei româneşti, ia este un element care ne-a demonstrat că are puterea să unească români cu aceeaşi dorinţă: protejarea şi recunoaşterea patrimoniului cultural.
Brandul Louis Vuitton a folosit, potrivit La Blouse roumaine, modelul cămăşii din Mărginimea Sibiului în noua colecţie 2024, fără menţionarea originii şi fără acordul păstrătorilor de zestre culturală. Prin campania „Give Credit” s-a solicitat ca brandul „să scoată piesele din colecţie până la obţinerea acordului din partea comunităţilor, cu creditarea originii”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii