Ministerul Educaţiei a primit sute de mesaje după publicarea Planurilor-candru pentru liceu / Ministrul Daniel David cere propuneri argumentate / Precizări despre unele materii
Ministerul Educaţiei a primit, în mai puţin de 24 de ore de la publicarea Planurilor-cadru pentru liceu, sute de mesaje, a anunţat, sâmbătă, ministrul Daniel David. Acesta cere tuturor ca, în afară de felicitări sau simple critici, să transmită propuneri concrete de îmbunătăţire. De asemenea, ministrul a reiterat ideea că numărul de ore nu mai este alocat unor discipline de către minister, ci au un cuvânt mai important de spus decât înainte şi şcoala (curriculum de specialitate flexibil), şi elevul (CDEOŞ), transmite News.ro.
”Mă bucur că proiectele de planuri-cadru pentru învăţământul liceal au stârnit deja un interes atât de mare, primind în nici 24 de ore sute de mesaje. Este normal, iar asta arată că ne pasă de viitorul copiilor noştri! Avem câteva săptămâni pentru analize serioase şi discuţii constructive, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg. M-aş bucura însă şi mai mult ca, pentru a ajunge împreună la cea mai bună variantă, mesajele să nu fie simple felicitări sau critici. Mesajele trebuie să vină la adresa indicată în anunţul formal, cu propuneri argumentate, după analiza atentă a planurilor-cadru, pentru a ajunge împreună la soluţia cea mai bună. Dacă rămân neclarităţi, acestea pot fi discutate în cadrul dezbaterilor naţionale sau prin întrebări specifice la adresa de e-mail folosită pentru consultarea publică”, a transmis, sâmbătă, ministrul Educaţiei, Daniel David.
Acesta a reluat ideea că aceste propuneri trebuie gândite în interesul elevilor.
”Pentru a avea buni specialişti, ne trebuie accentuarea competenţelor de specialitate, mai ales în clasele XI/XII; nu ne opreşte nimeni însă să avem abordări mai transdisciplinare şi la acest nivel (istorie la profilul real sau ştiinţe la profilul uman), dacă şcoala şi elevii doresc asta (prin orele de CDEOŞ), dar acest lucru nu mai este impus de minister, ci lăsat la autonomia/libertatea şcolii şi elevilor. Tot într-o logică transversală şi ţinând cont de caracteristicile societăţii de astăzi, am lăsat tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor în toţi anii din trunchiul comun (din nou, orele putând fi, unde se doreşte, suplimentate prin CDEOŞ)”, a mai transmis ministrul.
Acesta face precizări şi despre unele materii şi discipline: ”disciplinele care contribuie direct la cultura şi identitatea naţională, exprimate şi în context internaţional, şi anume limba şi literatura română şi istoria (în diverse forme, care vor fi definite adecvat prin programe) sunt în toţi anii trunchiului comun şi pot fi suplimentate prin curriculum de specialitate flexibil (dacă doreşte şcoala) şi cu ore propuse de şcoală şi alese de elevi (CDEOŞ – inclusiv prin teme foarte specifice, dar relevante naţional, aşa cum avem şi acum, spre exemplu tema despre românii care au marcat cultura şi civilizaţia lumii)”.
”Religia, rămânând opţională, este de asemenea prezentă în toţi anii în trunchiul comun, gândită însă să aducă mai clar în discuţie şi aspecte moral-etice şi de combatere a extremismului religios. Istoria si Geografia sunt în trunchiul comun la clasele IX/X, iar în clasele XI/XII devin de specialitate la profilul umanist şi pot fi oferite la profilul real dacă decid şcoala şi elevii. Am primit deja multe propuneri pentru a fi menţinute transversal şi obligatoriu, fără să depindă de şcoală şi elevi şi le-am înregistrat ca atare”, a mai transmis ministrul.
Acesta a explicat, de asemenea, că există, în toţi anii, în trunchiul comun, consiliere şi orientare, inclusiv sport, discipline care pot avea un număr chiar mai mare de ore dacă sunt propuse de şcoală şi alese de elevi (CDEOŞ).
”În esenţă, o schimbare importantă este că numărul de ore nu mai este alocat unor discipline în primul rând de către minister, ci au un cuvânt mai important de spus decât înainte şi şcoala (curriculum de specialitate flexibil), şi elevul (CDEOŞ)! Aşadar, în ciuda unor interpretări greşite legate de «afectarea unor discipline şi ore», de fapt decizia se duce mai mult spre şcoală şi elevi, iar prin această descentralizare încurajăm autonomia şi performanţa, pentru a se păstra sau chiar a se creşte numărul actual de ore la anumite discipline”, a mai transmis Daniel David.
Planurile-candru pentru liceu au fost puse în dezbatere publică, vineri seară. Dezbaterea va dura cinci săptămâni.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.