Ministerul Sănătății și lanțurile de supermarketuri recomandă clienților să facă mai multe cumpărături online
În urma întâlnirii dintre ministrul Sănătății, Victor Costache, cu reprezentanții Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), părțile au convenit să colaboreze în implementarea măsurilor de prevenire a infecțiilor cu coronavirus și recomandă populației să utilizeze mai mult posibilitatea cumpărăturilor online.
”Oficialii AMRCR și-au exprimat deschiderea de a reprezenta un canal de diseminare a materialelor informative ce urmează să fie transmise de către Ministerul Sănătății. Totodată, AMRCR și-a arătat susținerea în vederea aplicării măsurilor de sănătate publică în acord cu noile prevederi legale”, se arată într-un comunicat al Ministerului Sănătății.
Lanțurile de retail au fost de acord să le recomande angajaților să evite călătoriile în zonele cu cazuri confirmate de infecții cu coronavirus și să apele la 112 atunci când au suspiciuni legate de contactarea bolii.
În plus, marile rețele comerciale au decis să ia măsuri de evitare a aglomerației în magazinele lor pentru a preîntâmpina o eventuală răspândire a infecțiilor.
”În perioada următoare, marile rețele comerciale vor lua măsurile ce se impun pentru a se evita aglomerările din cadrul magazinelor, reamintind consumatorilor că există posibilitatea achiziției online de produse alimentare și nealimentare fie direct de la comercianții care au acest serviciu, fie prin aplicații specializate”, mai precizează sursa citată.
Context. Rafturile mai multor magazine mari din București sunt golite în viteză de cumpărători, pe fondul isteriei mediatice legate de coronavirus, oamenii cumpărând de la produse alimentare, la cele de curățenie și hrană pentru animalele de companie.
Potrivit informațiilor G4Media.ro, luni și marți, vânzările în mai multe magazine ale marilor retaileri au crescut cu până la 40% față de o zi obișnuită, iar livrările pe aplicaţia Bringo au crescut cu 300 la sută, cele mai căutate produse fiind apă, făină, ulei, conserve, alimente congelate, paste, produse de curățenie și hârtie igienică, dar și mâncare pentru câini şi pisici.
Spre exemplu, la un hypermarket Carrefour din Bucureşti nu mai era deloc făină albă. Reprezentanţii magazinului au declarat că nu mai au nici pe stoc. De asemenea, rafturile cu apă şi conserve erau aproape goale, iar angajaţii abia făceau faţă cu aprovizionarea. În plus, angajaţii magazinului spuneau că, la ora prânzului, erau mai multe persoane la cumpărături decât de obicei.
Şi în magazinele Mega Image, Lidl sau Auchan se puteau întâlni situaţii similare.
Unii dintre clienţii magazinelor spuneau că nu îşi fac provizii din cauza informațiilor legate de coronavirus şi că nu se tem. Totuşi unii dintre ei au declarat că se pregătesc pentru o eventuală situaţie de criză.
Foto: Victor Costache la întâlnirea cu AMRCR/ Ministerul Sănătății
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu