Ministrul Cuc, atac la Werner Wolff, fostul șef al TAROM: „Managementul performant adus de Tudose” a deschis rute pe care gradul de încărcare al aeronavelor era de 25%. După primele două luni din acest an pierderile erau de 47 milioane lei
Atac dur al ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, la adresa lui Werner Wolff, înlocuit de la șefia TAROM după un an și patru luni de mandat. Șeful de la Transporturi îl acuză că a deschis rute pentru care nu exista cerere și că avioanele companiei au zburat mai mult goale, ceea ce a dus la creșterea pierderilor TAROM.
„S-au deschis foarte multe curse fără să se facă niciun studiu de rentabilitate, de exemplu Sibiu-Stuttgart, Sibiu- Munchen, Timișoara-Chișinău, Timișoara-Stuttgart, Paris-Cluj, Paris-Timișoara. Știți ce grad de încărcare aveau cursele astea? 25%. Dacă luam un avion ATR înseamnă că zbura cu 10 pasageri. Mai mult decât atât. A anunțat cu surle și trâmbițe cursa București-Baku. Nu s-a efectuat nicio cursă, dar în schimb au fost făcute cheltuieli. Și acum se plătește pentru această cursă. L-am rugat pe domnul Susanu (Florin Susanu – nou director general interimar al TAROM, n.r) să sisteze orice plată către aceste curse neprofitabile. Nu putem să zburăm cu un grad de încărcare de 25%”, a declarat Răzvan Cuc, într-o conferință de presă organizată sâmbătă.
Ce uită să spună ministrul este că multe dintre aceste zboruri neprofitabile au fost deja anulate sau s-a stabilit încă de luna trecută data de la care se va renunța la operarea lor. De exemplu, cursa Sibiu-Stuttgart a fost anulată încă de la începutul lunii trecute, iar la ruta Sibiu-Munchen se va renunța din aprilie.
Declarațiile lui Cuc vin la două zile după ce Wolff anunța pasageri record și venituri record pentru 2018.
Declarațiile ministrului Transporturilor vin după ce Werner Wolff declara la finalizarea mandatului că în 2018 TAROM „a reușit să obțină cele mai mari venituri din ultimii șapte ani” și a înregistrat cel mai mare număr de pasageri din istorie, peste 2,8 milioane.
Potrivit lui Răzvan Cuc, „managementul performant adus de Tudose” (Mihai Tudose, fost premier, în mandatul căruia a fost numit Werner Wolff director general interimar al TAROM – n.r.) a făcut ca TAROM să încheie anul trecut cu o pierdere de 133,68 milioane lei, dublă față de cea anunțată de companie la finalul mandatului lui Werner Wolff.
Potrivit informării trimise ieri de TAROM, gaura din bugetul companiei se ridica la finalul lui 2018 la 61,5 milioane lei (detalii aici).
Conform ministrului Transporturilor, numai în primele două luni din acest an pierderile TAROM săriseră de 47,5 milioane de lei, în timp ce gradul de încărcare al aeronavelor era de 64%.
Werner Wolff a fost numit la șefia TAROM în noiembrie 2017, când premier era Mihai Tudose, venind pe această poziție din fruntea reprezentanţei BMW Timişoara-Arad. Wolff a fost practic director în cadrul Automobile Bavaria, companie condusă de Michael Schmidt, un cunoscut prieten al președintelui Klaus Iohannis.
Răzvan Cuc îl consideră pe Wolff responsabil și pentru o mare parte din pierderile TAROM din 2017, pierderi care s-au ridicat la 172,35 milioane lei, dar și de cheltuirea banilor pe care compania îi avea puși deoparte. Potrivit acestuia, „40% din pierderi au fost realizate în perioada octombrie-decembrie, în timpul mandatului domnului Wolff”, iar disponibilul de lichidități al TAROM s-a redus în perioada mandatului acestuia de la 77,46 milioane dolari la 19,27 milioane dolari.
Ministrul Răzvan Cuc uită, însă, că pentru 2017 TAROM estima pierderi mult mai mari. Cu trei săptămâni înainte de numirea lui Werner Wolff la șefia TAROM, Ministerul Trasporturilor punea în dezbatere publică un proiect de Hotărâre de Guvern care estima că gaura din bugetul companiei aeriene de stat va ajunge în 2017 la 206,79 milioane de lei.
Ministrul Transporturilor nu este mulțumit nici de numărul angajaților TAROM, care potrivit acestuia a tot crescut în ultimul timp și nici de salariile pe care le încasează directorii. Oficialul a dat și două exemple: un director adjunct câștigă 32.000 lei, iar un director de risc 25.000 lei.
Werner Wolff a fost înlocuit din funcție pe 21 martie, după un an și patru luni de mandat.
Foto: Werner Wolff (sursa Tarom)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
9 comentarii