G4Media.ro

Ministrul Daniel David: Nu sunt pentru introducerea de materii noi peste materii…

Foto: Freepik.com

Ministrul Daniel David: Nu sunt pentru introducerea de materii noi peste materii noi, fiecare vine și introduce câte o materie / Problema majoră e că nu știm să predăm bine

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat că nu este în favoarea introducerii de materii noi în învăţământul preuniversitar şi că educaţia de mediu, educaţia juridică sau cea financiară pot fi învăţate şi în cadrul materiilor clasice. El a adăugat că o problemă ar fi că metodele de predare nu sunt suficient de eficiente şi poate nici manualele suficient de prietenoase, în condiţiile în care conţinuturile sunt bune. ”Voi demara în primul rând şi voi crea oportunităţi pentru training, pentru noi modalităţi de predare, modalităţi moderne de predare”, anunţă ministrul, transmite News.ro.

Daniel David a fost întrebat, vineri, la Antena 3 CNN, ce materii noi ar trebui introduse în învăţământul preuniversitar. 

”Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi. Mi se pare o greşeală toată atitudinea din ultimii ani, fiecare vine şi introduce câte o materie: educaţie de mediu, educaţie juridică, educaţie financiară, educaţie pe sustenabilitate. Sigur că toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, fiindcă în momentul ăla tot noi ne plângem că copiii au prea multe ore şi prea multe materii. Cred că de multe ori în materiile clasice şi în ariile pe care le avem putem avea unităţi de învăţare focalizate pe tema asta. Problema că fiecare vrea o materie nouă”, a afirmat ministrul Educaţiei. 

El a mai fost întrebat cum va face ca elevii să aibă o programă mai puţin încărcată şi să înveţe mai degrabă lucruri folositoare pentru piaţa muncii decât teorie. 

”Eu cred că trebuie să înveţe şi teorie şi cultură, fiindcă asta creează oameni care au sensuri şi semnificaţii în viaţă, sunt mai puţini manipulabili, sunt mai puţini sensibili la teorii conspiraţioniste. Teoria este importantă dacă o faci adecvat, dar este drept că în competenţe pe lângă cunoştinţele astea declarative, teoretice, trebuie să ai o zonă foarte puternică de cunoştinţe procedurale, ce ştii să faci, ce este important în viaţă ce este important pentru un anumit domeniu”, a explicat Daniel David.

El a menţionat că cel mai probabil metodele de predare nu sunt suficient de eficiente. 

”Eu cred în acest moment că conţinuturile pe care le avem sunt destul de bine gândite şi organizate  Nu spun că nu mai putem lucra la ele, dar nu cu schimbări majore. Problema noastră după mine, dar sigur voi discuta lucrul ăsta cu experţii pe care o să-i am în această zonă, după mine problema majoră ţine de altceva. Nu ştim să predăm bine conţinuturile bune pe care le-am stabilit. Adică metodele de predare nu sunt suficient de eficiente şi poate manualele nu sunt suficient de prietenoase. De aceea, dacă această ipoteză a mea se va confirma, eu uitându-mă un pic şi văzând de exemplu că la multe teste internaţionale conţinuturile noastre se suprapun foarte bine peste itemii testului, de multe ori mai bine decât suprapunerea pe care o avem în Finlanda şi cu toate astea performanţa noastră este mai slabă. Oare de ce? Fiindcă nu predăm bine acele conţinuturi şi acţiunea noastră va fi aici. Hai să predăm un pic lucrurile altfel, să avem manuale mai prietenoase, ca acele cunoştinţe să devină cu adevărat competenţe”, a mai declarat Daniel David.

Întrebat dacă acest lucru va însemna şi un proces de evaluare a cadrelor didactice, ministrul Educaţiei a răspuns: ”Voi demara în primul rând şi voi crea oportunităţi pentru training, pentru noi modalităţi de predare, modalităţi moderne de predare”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Corect! Iar pe langa faptul că profesorii nu știu preda bine, programele sunt extrem de stufoase! Nu se stimulează lucrul în echipă și partea aplicativă a materiilor! De asta și la testele PISA suntem pe ultimele locuri!

  2. Anul școlar 2024-2025 în cifre
    Aproximativ 3 milioane de elevi încep cursurile
    300.000 de profesori și personal auxiliar predau în toate școlile
    În 19 școli elevii învață în trei schimburi – din 2025/2026 legea interzice acest lucru
    70 de școli au grupul sanitar/toaleta în curte
    100 de școli sunt relocate din cauza spațiilor neconforme
    Peste 800 de școli sunt relocate pentru reabilitare, modernizare sau construcţie de spaţii noi
    Peste 2.200 de şcoli au programul masă caldă – în cadrul Programului Naţional Masă Sănătoasă, adică aproximativ 650.000 de copii primesc o masă la şcoală.

    Sursa: Ministerul Educației

  3. De ce nu ma mir? Cine vine la minister dă vina pe profesori. „Nu știm să predăm”. Că nu există audit international la 95% din universități…de vina sunt profesorii. Că absolvenții de liceu sunt preocupați de 3 materii (să ia bacul) și alea tip șablon…de vina sunt profesorii. Că nu există legătură intre succesul educației și bani…de vina sunt profesorii..că mii de analfabeti au bsniy, mașini și nu fac nimic pentru asta… tot profesorii sunt de vina. Că evaluarea în ansamblu este depășită și fără valoare de referință… tot profesorii sunt de vina. Ok. Macar știm că deși vine de la Cluj dom ministru… aceeași apă va curge pe Dâmbovița. Tot din Făgăraș va veni și tot în Argeș se varsă. Nu se schimbă nimic…

    • Da, nu profesorii sunt de vina ca avem analfabeti functionali, ministerul.
      Ministerul e de vina ca invatam in schimburi, ca titularizeaza profesori care dupa aia se blazeaza, ca nu intervine in programele care obliga copii la teme nesfarsite, ca nu desfiinteaza sugativele de fonduri si inspectoratele si multe altele. Dar si profesorii au partea lor mare de vina. Mare.

  4. Vrei să cunoști femei atractive? Vizitează 𝗥𝐎𝗞𝐀.𝗟𝐎𝗟

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.