G4Media.ro

Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, se laudă cu începerea lucrărilor la…

Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, se laudă cu începerea lucrărilor la autostrada Sibiu-Pitești, deși constructorul face doar lucrări pregătitoare deschiderii șantierului. Proiectul tehnic nu este aprobat și nici autorizație de construire nu există

Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, anunță, într-o postare pe Facebook, începerea lucrărilor la cea mai așteptată autostradă, prima care va străpunge Carpații, Sibiu-Pitești. Ce uită oficialul să menționeze este că, de fapt, pentru lotul 1 al șoselei de mare viteză, cu o lungime de circa 14 kilometri, nu există în acest moment autorizație de construcție și nici proiectul tehnic elaborat de constructorul austriac Porr nu a fost aprobat de Compania de Administrare a Infrastructurii (CNAIR), potrivit purtătorului de cuvânt al instituției, Alin Șerbănescu.

“Prima autostradă care străpunge Carpații, a început. Este un proiect foarte important pentru români, dar și pentru mine, deoarece în primul mandat am lansat acest proiect major de infrastructură și iată că acum construcția acestei autostrăzi nu mai poate fi oprită. Compania de Autostrăzi a semnat contractul de proiectare și execuție, cu antreprenorul Porr Construct, în luna aprilie 2019. Sunt bucuros că antreprenorii serioși au înțeles dorințele noastre și au reușit să termine proiectarea mai repede decât perioada contractată. Mai exact a scurtat perioada de proiectare cu 5 luni, ceea ce ar trebui să scurteze și perioada de execuție. Exproprierile, pe secțiunea 1 Sibiu-Boița, sunt gata. Constructorul s-a mobilizat, a finalizat deja drumurile tehnologice și se lucrează la realizarea platformelor pentru execuția fundațiilor indirecte”, a scris Răzvan Cuc pe pagina sa de Facebook.

Proiectul tehnic realizat de Porr nu a fost încă aprobat de Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR. Abia după aprobarea acestui proiect se poate vorbi și de obținerea unei autorizații de construire, în baza căreia se vor și desfășura efectiv lucrările la acest lot din autostrada Sibiu-Pitești.

Potrivit lui Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, austriecii de la Porr fac, în prezent, lucrări premergătoare deschiderii șantierului și lucrează la drumurile de acces în șantier, nu la autostrada propriu-zisă.

Valoarea contractului semnat în aprilie cu Porr este de peste 612,64 milioane lei, fără TVA.

Traseul acestui lot va începe în zona localității Șelimbăr (la intersecția cu centura Sibiului ) unde va fi construit un nod rutier. Autostrada va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta până în zona localității Veștem. În continuare, viitoarea șosea de mare viteză va traversa comuna Tâlmaciu la vest și DJ 105G (Avrig-Mârșa-Tălmaciu-Sadu) până în zona localității Boița, unde este prevăzut un nod rutier care va asigura conectivitatea temporară a autostrăzii cu DN7.

Odată deschis șantierul, lucrările ar trebui să dureze 3 ani. Contructorul a oferit o garanție a lucrărilor pe care le va executa de 10 ani. Potrivit CNAIR, acest lot din autostrada Sibiu-Pitești ar trebui să fie gata în mai 2023.

Tronsonul cuprins între Sibiu și Boița este singurul lot din autostrada Sibiu – Piteşti care are constructor desemnat.

Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de circa 123 kilometri şi este împărţită în cinci loturi:

– lotul 1: Sibiu-Boița
– lotul 2: Boița-Cornetu
– lotul 3: Cornetu-Tigveni
– lotul 4: Tigveni-Curtea de Argeș
– lotul 5: Curtea de Argeș-Pitești

În mai, ministrul Răzvan Cuc și liderul de la acea vreme al PSD, Liviu Dragnea, au inaugurat lucrările la un drum tehnologic, unde s-au pus niște borduri, și nu lucrările la drumul expres Craiova – Pitești, potrivit publicației Gazeta de Sud, deși la acea vreme cei doi anunțau triumfător altceva. Drumul tehnologic este drumul de acces al utilajelor pe șantier.

Foto: Plan Autostrada Sibiu-Pitești / sursa CNAIR

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Un idiot, complice la tot jaful Ciumei Rosii

  2. Un fleac, e in afara legii ca nu are Autorizatie de Construire ! Va legati de toate amanuntele astea … Daca se enerveaza ministrul mobilizeaza maine 15 camioane pline cu pietriș, 3 buldo si 5 incarcatoare frontale si taie frumoasa bandă tricolor in bucăți ! Aaaa, după ce plantează 3 bucăți de bordură pe mortar asezat direct pe țărână – conform procedurilor standard a PSD de prostire a alegătorilor.

  3. erata: „ale PSD” 🙂

  4. G4, va rugam frumos! Ce aveti cu noi?!!! De ce ne terorizati?! Si-asa e vai mama noastra…

  5. Mustește fața lui de inteligență..

    • Nu fata! Gusa!!!!

  6. Pana in 2023 doar Sibiu – Boita???
    Iar celelalte tronsoane din 3 in 3 ani???
    Se termina prin 2035!!!

  7. 3 ani pentru 14 km??? Da ce, o fac la lopata si tarnacop??? Nici 5 km / an intr-o zona relativ plata, este un singur deal intre Şelimbăr si Talmaciu, nu pune probleme de relief deosebite. Si atunci tronsoanele unde vor trebui facute tuneluri si viaducte cat vor dura? 30 de ani??

  8. De unde mută bordurile și utilajele pt poză, de la Craiova sau de la Bacău?
    Apropo, ce s-a mai întâmplat la Craiova? A trecut destul de mult timp de când s-a pozat cu bordurile…

  9. După fața ăstuia mai degrabă il vad căntănd la țambal decåt ministru…..
    Prietenii stiu de ce!