G4Media.ro

Ministrul Educației: Când am pus în dezbatere planurile-cadru pentru învăţământul liceal, am…

sursa foto: Știrile PRO TV

Ministrul Educației: Când am pus în dezbatere planurile-cadru pentru învăţământul liceal, am spus că mi se pare că predăm mult, prost şi foarte centralizat/ Este inacceptabil ca în clasa a XII-a să ai spre 50% analfabetism funcţional în zona numeraţiei

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a afirmat că, atunci când a pus în dezbatere planurile-cadru pentru învăţământul liceal, a declarat că i se pare că în România se predă ”mult, prost şi foarte centralizat”. ”Este inacceptabil în clasa XII-a să ai spre 50% oameni care au această formă de analfabetism funcţional în zona numeraţiei. Este ceva de neacceptat pentru o şcoală. Te şi întrebi: ce face şcoala?”, a adăugat el, transmite News.ro.

”Este clar că nu arată bine, eu am şi spus acum când am pus în dezbatere planurile-cadru pentru învăţământul liceal, am spus că mie mi se pare că noi predăm mult, prost şi foarte centralizat. Şi ar trebui să gândim ce facem, pentru că este inacceptabil în clasa XII-a să ai spre 50% oameni care au această formă de analfabetism funcţional în zona numeraţiei. Este ceva de neacceptat pentru o şcoală. Te şi întrebi: ce face şcoala? Ca să nu mai spun că sunt nişte rezultate pe care cred că o să le discut în spaţiul public în această perioadă, de testare a competenţelor adulţilor. Nu este PIAC-ul (The Programme for the International Assessment of Adult Competencies – n.r.), este testul alternativ de la UNESCO şi, şi acolo, testându-i pe cei care au ieşit din şcoală, adulţi, scorurile arată tot rău în zona de afectare funcţională. Noi avem un număr cu două cifre în timp ce media internaţională în zona respectivă este o cifră”, a declarat ministrul Educaţiei, miercuri, la prezentarea rezultatelor Testului Naţional de Alfabetizare Matematică.

El a susţinut că foarte puţini profesori transferă competenţe în activităţile lor educaţionale.

”Trebuie să ne gândim foarte serios ce facem în şcoală, de fapt, când ai astfel de rezultate. Eu mereu am spus că, deşi teoretic toţi declarăm că vorbim despre competenţe şi încercăm să transferăm competenţe, adevărul este că foarte puţini transferă competenţe în activităţile lor educaţionale. Pentru că competenţa ar însemna, nu în momente diferite, ci în momentul când vorbeşti despre un lucru să duci cunoştinţele declarative, adică ce ştii să spui, cunoştinţele procedurale, adică ce ştii să faci cu acel lucru în zona de curriculum şi în zona de viaţă şi care sunt valorile, de ce e important să înveţi acest lucru. Şi rareori avem profesori şi aceia sunt profesorii buni, iubiţi de obicei de copii sau de elevi, care atunci când vorbesc despre… după ce l-ai ascultat pe un profesor bun vorbind despre un lucru, ştii şi ce să spui, ştii şi ce să faci cu acele lucruri, fie curricular, fie ca aplicabilitate în viaţă, ştii şi de ce e important să ştii acele lucruri”, a argumentat Daniel David.

El a afirmat că şcoala distorsionează ceea ce se face cu copiii şi în loc să îi ajute se ajunge la astfel de scoruri la aceste testări.

Daniel David a declarat că, în zona matematicii în învăţământul primar, lucrurile arată mai bine, dar în această zonă a fost făcută o reformă în 2013.

”S-a făcut o reformă a curriculumului: plan-cadru, programe, manuale, training-ul profesorilor pentru învăţământul primar, cred că în 2013. Ne uităm la TIMSS (Tendinţe în Studiul Internaţional al Matematicii şi Ştiinţelor – n.r.) şi vedem că în momentul ăsta la TIMSS, pe învăţământul primar, stăm bine. (…) Lucrurile arată mai bine în zona matematicii în învăţământul primar (…) . Deci testul este validat şi în această perspectivă. În zona gimnaziului, la matematică este o uşoară creştere din câte ştiu la TIMSS, este o scădere la ştiinţe, nu mult, dar avem o scădere acolo, şi acolo am avut o reformă curriculară în 2017. Poate că procentul ăsta de 50%, 47-48%, reuşim să-l reducem cu această reformă curriculară la nivel de liceu, pe care am început-o, să vedem ce se va întâmpla şi lumea trebuie să înţeleagă că planurile-cadru reprezintă doar un punct de start”, a transmis ministrul Educaţiei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Angajați numerologi, că sunt la modă. Una-două îi vor învăța să numele până la o mie.

  2. Pāi in aste timpuri voi o țineți cu religia, 13 ani! Materia (?) asta pare inamovibilā. La ce rezultate sā te aştepți? Intr-un curriculum normal, locul religiei ar fi normal sā fie luat de citire si scriere.

  3. Pāi in aste timpuri voi o țineți cu religia, 13 ani! Materia (?) asta pare inamovibilā. La ce rezultate sā te aştepți? Intr-un curriculum normal, locul religiei ar fi normal sā fie luat de citire si scriere.

  4. *locul religiei ar trebui luat de

  5. *locul religiei ar trebui luat de

  6. *locul religiei ar trebui luat de

  7. Corect!

  8. Dacă elevii sunt analfabeți funcționali sunt datorita profesorilor analfabeți funcționali.
    Urmând un silogism logic toți sunt analfabeți funcționali dar unii sunt și plătiți de stat.

  9. Din spusele ministrului, la o analiză atentă a acestora, se pare că și el este analfabet funcțional la nivelul exprimării (există o sumedenie de enormități, de tautologii în discursul său) și nu cred că putem să-l scuzăm punând pe seama faptului că a vorbit în interviu (adică nu este un interviu făcut în scris). Aveam alte pretenții de la acesta, dar se pare că ne-a înșelat așteptările (unii chiar se gândeau să îl propună președinte).
    Nu poți veni să ataci profesorii spunând că este exclusiv vina lor pentru rezultatele la nivelul numerației când tu ca Minister vii zilnic cu schimbări (nu mai spun de faptul că elevii aceștia de care vorbește au învățat și online).
    Mai ușor cu pianul pe scări, domnule ministru!

  10. Dați mai mulți bani învățământului și depolitizări educația.

  11. Ceea ce nu a înțeles dom ministru este ca vorbim de un învățământ PUBLIC, in care lucrurile trebuie sa se desfășoare centralizat pentru că ȚARA are nevoie de absolvenți cu un grad relativ uniform de pregătire. Sau așa ar trebui. Ca se predă mult? Comparam cyce se întâmpla în anii 89-90 și vedem.. este o gluma afirmația. Că se predă ȘI prost… este rezultatul apariției in sistem a unor cadre nepregătite, rodul unei Educații puse pe butuci in ultimii 30 de ani. Se vrea o Reformă fără a se începe de sus. De la mediul universitar. Dacă acolo se reformează (închidem fabrica de diplome, închidem universitatea neauditata international, închidem „specializarea” care nu angajează pe nimeni un privat) o să se reformeze instant și liceele, apoi și gimnaziul.