G4Media.ro

Ministrul Educației, despre Evaluarea Națională la clasa a VIII-a folosită ca admitere…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Ministrul Educației, despre Evaluarea Națională la clasa a VIII-a folosită ca admitere la liceu: Am încercat s-o regăsesc în această formă în alte sisteme și nu am găsit

Ministrul Educației, Daniel David, susține că actuala formă a Evaluării Naționale la clasa a VIII-a nu are un corespondent în alte sisteme educaționale ca formă de admitere la liceu. Oficialul a explicat în interviul Edupedu.ro din seria LaserEdu că evaluarea bazată doar pe matematică și limba română nu reflectă întregul profil al elevului și că ar trebui luate în calcul alternative precum portofoliile educaționale sau evaluările pe parcursul mai multor ani.

Ministrul a recunoscut că actuala metodă de examinare poate distorsiona procesul educațional, generând o pregătire excesivă axată pe teste cu tipar cunoscut, în detrimentul competențelor reale. De asemenea, David a subliniat că schimbările nu pot fi implementate imediat, deoarece ar necesita modificări legislative și o regândire amplă a sistemului de selecție pentru liceu.

Raluca Pantazi, jurnalist Edupedu.ro: Ați interzis concursurile cu taxă și ați continuat decizia de a nu mai organiza olimpiade școlare la nivelul primar pentru anul 2025. Unul dintre motivele invocate de dumneavoastră participarea la olimpiade organizate de minister este că stimulează prea devreme industria meditațiilor și focalizări prea timpurii pe anumite domenii.

Care este poziția dumneavoastră ca profesor de științe cognitive clinice, ca director pentru cercetare și evaluare? Dincolo de acea diagnoză pe care o veți face în următoarele patru luni, sunteți de acord cu examenele de admitere la clasa a V-a, cu concursurile deja clasice la matematică, la acele colegii care nu au gimnaziu. Nu stimulează și ele meditațiile prea timpurii și focalizări pe anumite domenii?

Daniel David, MEC: Trebuie regândite toate formele noastre de examinare națională, inclusiv în clasa a VIII-a, așa cum am spus că titularizarea nu pare să fie un set de bune practici, nici modul în care noi facem Evaluarea Națională de clasa a VIII-a nu pare să fie ceva foarte răspândit. Și atunci, în aceeași logică, am aceeași părere și despre ce se întâmplă în clasa a V-a doar că, repet, dacă mă întrebați acuma care este selecția, nu știu, fiindcă sunt mai multe modele. În capul meu, de exemplu, eu întotdeauna încerc să am un cadru de referință rațională, care e scopul nostru în final – să ajungem la cele opt competențe cheie care sunt operaționalizate din profilul absolventului.

Acele opt competențe cheie nu se reduc totuși la o matematică, științe și limba română. Ai și alte discipline. Ei, când e discutat, de exemplu, pentru anumite testări, ce facem? Renunțăm la ele sau extindem aria disciplinelor, să prindem și aspecte din om și societate, de exemplu, sau alte aspecte care țin de componente pe care acum nu le avem acolo. O să vedeți că reacțiile o să fie foarte împărțite. Asta vă spun: că știu că este o problemă, dar nu știu care este soluția. (…).

Citește articolul integral pe Edupedu.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.