G4Media.ro

Ministrul Educaţiei, despre tinerii care susțin că era mai bine în comunism:…

Photo 108343724 © Christian Ouellet | Dreamstime.com

Ministrul Educaţiei, despre tinerii care susțin că era mai bine în comunism: ”Degeaba am avut nenumărate ore şi lecţii despre comunism, despre dictaturi, fiindcă n-au fost credibile”

Ministrul Educaţiei, Daniel David, explică fenomenul legat de tinerii care cred că era bine în perioada comunistă, el spunând că aceştia au primit o ”educaţie proastă”. ”Degeaba am avut nenumărate ore şi lecţii despre comunism, despre dictaturi ş.a.m.d., fiindcă n-au fost credibile”, argumentează David. El subliniază că datele arată că elevii intră în liceu având competenţe similare cu tineri de vârsta lor din alte părţi ale lumii, iar la terminarea ciclului liceal, competenţele lor sunt mult sub media la nivel internaţional, transmite News.ro.

Întrebat, joi seară, la TVR Info, cum s-a ajuns în situaţia ca tinerii de azi să vrea să trăiască aşa cum se trăia acum 35 de ani, Daniel David a răspuns: ”Printr-o educaţie proastă. Conţinuturi peste conţinuturi, care n-au intrat în mintea şi în sufletul lor sub formă de competenţe. Degeaba am avut nenumărate ore şi lecţii despre comunism, despre dictaturi ş.a.m.d., fiindcă n-au fost credibile”.

Ministrul a explicat că acesta e motivul pentru care spune că actualele modele din educaţie nu mai pot continua şi că ele trebuie schimbate nu doar în ceea ce priveşte componenta de cultură naţională.

”Este vorba şi de ştiinţe, fiindcă copiii noştri sunt vulnerabili la pseudoştiinţe, sunt copleşiţi de abordări de tip astrologie, vindecători de tot felul de… Deşi avem religia în trunchiul comun, va trebui schimbat şi acolo conţinutul şi modalitatea de predare, fiindcă copiii alunecă în pseudo-religie. Chiar cei care sunt religioşi ajung să creadă, de fapt, lucruri care, din punct de vedere religios, sunt la limita blasfemiilor şi nu văd diferenţa între cele două”, a argumentat Daniel David.

El a subliniat că datele arată că elevii intră în liceu având competenţe similare cu tineri de vârsta lor din alte părţi ale lumii, iar la terminarea ciclului liceal, competenţele lor sunt mult sub media la nivel internaţional.

”Deci educaţia trebuie să se schimbe, repet, pentru că eu, ca psiholog, ştiu: copiii care intră în liceu sub aspectul inteligenţei, sub aspectul creativităţii – şi am şi arătat aceste date în Psihologia Românilor, când am scris lucrarea – nu sunt mai prejos decât tinerii din Statele Unite, Franţa sau Germania. Sunt cam pe acolo. Sunt cam pe acolo, dar când ies, sub aspectul competenţelor pe care ar trebui să le aibă adulţii, arătăm rău. Scorul nostru, ca să spun aşa, în sens rău, este cam de trei ori mai mare decât media care există la nivel internaţional. Deci trebuie să spunem stop, am încercat aceste modele, nu funcţionează, trebuie să le schimbăm”, a adăugat Daniel David.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. ma scuzati da unde au fost ‘ nenumarate” ore despre comunism? copilul meu tocmai ce a terminat liceul si nu-mi aduc aminte de asa ceva ( ore de religie au fost destule )

    • Miki,dacă n au fi fost vreun pui se secretar de partid,i ai fi povestit tu,ca ai fi avut ce! Dar…asta e!

    • Miki,dacă n ai fi fost vreun pui se secretar de partid,i ai fi povestit tu,ca ai fi avut ce! Dar…asta e!

    • Gicu
      Aici este vorba despre ce face scoala, nu despre ce face Miki…
      Copii alora care au fost „pui de secretar de partid” (ar mai fi si multe alte gategorii carora le-a fost bine) de unde vrei sa afle? Sa mearga Miki la ei acasa?

  2. si familia ar trebui sa-si aduca partea sa de contributie, ca doar avem multe de povestit din vremurile acelea. cat mai suntem in viata cei care le-au trait…

  3. Nu știu in ce bula sunt eu dar nu știu pe nimeni, puști sau adult care sa aplaude comunismul.

  4. Nu, nu este o problema de educație, este o problema social-economică. De 30 de ani, acești copii mor de foame, li se repeta in fiecare zi: „n-am de unde sa îți dau, n-avem bani”. Acești copii își vad parintii zi de zi, rupți de munca, si totuși fără un leu in buzunar, depresivi, fără nici un fel de bucurie in suflet sau speranța. Copilul simte, copilul vede. Vede ca prietenul lui cu părinți in partid, se lăfăie in lux.
    Nimeni nu vrea schimbare doar de dragul schimbării, vor schimbare doar atunci când ajunge cuțitul la os. Daca ne era bine, numai visa nimeni la comunism, si atunci, vine întrebarea logica a copilului, oare nu era mai bine altfel?

    Întrebarea nu este, de ce își doresc comunism, de ce nu ne întrebam, de ce urăsc atât de tare sistemul actual?

    Hai sa construim un sistem in care toate lumea poate prospera, si după aia sa ne ofuscam ca ăstora mici nu le convine sistemul pentru care noi ăștia bătrâni „ne-am luptat atât de mult, si am vărsat sânge”. Poate te-ai luptat pentru un rahat, asta nu ți-a trecut prin minte?

    Hai sa construim o tara în care salariul median (nu ăla mediu, ăla care ți-l bagă Ciolacu si ziarele pe gât) nu este încă 2mii si ceva, si după aia mai vorbim de ce simpatizează comunismul.

  5. 1. Omul zice bine, educația e problema. 80% din ei aud ce bine era pe vremea lui Ceaușescu. „Ni se dădea casă și serviciu. Dacă terminai o facultate erai aranjat pe viață cu un job și o leafă onorabilă.”
    Dar nu suntem singurii care au asemenea”idealuri”. Am avut ocazia unui semestru Erasmus în Spania în 2020. Universitatea din A Coruna din Galicia era plină de îndemnuri comuniste pe la afișiere, pereți plini de grafitti cu semne comuniste. Exista o organizație a fetelor comuniste, am asistat la un marș de 8 martie. Am încercat să discut cu câțiva studenți, nu am putut. Nu cunosc limbi străine decât în mică măsură, iar spaniola mea nu-mi permitea. Există și la ei un adevărat cult pentru dictatură deși Spania a revenit la regalitate după 1975 la moartea lui Franco. Universitățile vestice sunt deschise la ideile comuniste, iar tinerii pot deveni ușor de stânga.

  6. Aparent era confotabil. Exista si niste clisee care se tot promoveaza despre perioada aceea. In realitate era o societate extrem de selectiva , doar o mana de oameni duceau o viata decenta, marea majoritate muncea pe santiere si in uzine ducand o viata mizera. Ii si vad pe tinerii nostalgici plecand in armata sau in practica agricola, fara apa calda, incalzire sau curent ascultand discursuri despre minunata viata pe care o traiesc.

  7. Daca au fost nenumarate si destule ore despre dictaturi si comunism, care nu au fost credibile, problema este ca oare nu or fi fost credibile si din cauza profesionalismulu si probitatii profesionale a unor dascali in calitate de educatori ?
    Oare dl ministru David , isi da seama de nivelul real de ccredibilitate al dumnealui , la majoritatea elevilor, si al parintilor acestora ?
    Mai ales dupa parerea initiala, scapata de dumnealui in presa, cu privire la orele de istorie si geografie ?

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.