G4Media.ro

Ministrul Educaţiei: Elevii și profesorii cu boli cronice vor putea să facă…

sursa foto: Pexels

Ministrul Educaţiei: Elevii și profesorii cu boli cronice vor putea să facă orele online și după redeschiderea școlilor

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat miercuri, la Parlament, că profesorii cu „vulnerabilităţi certificate medical” vor putea preda online, transmite Agerpres.

„Cu toţii ne dorim revenirea la normalitate. Normalitate înseamnă şcoală cu prezenţă fizică, chiar dacă vom adăuga componente de online în perioada ce va urma. Cei care au vulnerabilităţi, elevii care au vulnerabilităţi certificate medical cu siguranţă vor avea acces la învăţare online. Aparţinătorii: părinţi, bunici ai acestor copii care au vulnerabilităţi generate de boli cronice certificate medical şi ei vor avea acces la învăţământ online. Cadrele didactice care la rândul lor pot avea vulnerabilităţi certificate medical vor putea să predea online sau asta în cazul în care nu vor exista şi în cea mai mare parte a situaţiilor nu există cadre didactice care să înlocuiască aceşti colegi care au vulnerabilităţi medicale. În acest fel vom asigura accesul la învăţământ online oricui are o motivaţie solidă, o certificare medicală”, a spus ministrul.

Reamintim că pe 2 februarie va fi luată o decizie oficială privind redeschiderea școlilor în format fizic, în funcție de rata de infectare din fiecare localitate. (Foto: Pexels.com)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Cum?
    De exemplu în scenariul hibrid copiii care erau acasă lucrau de pe o platformă, nu se puteau uita live. Și stăteau 2 săptămâni să învețe singuri!

    • Nu sunteți informat.
      Erau online la ora de curs.
      De suferit sufereau elevii care erau la scoala, în bănci, întrucât profesorii erau mereu ocupați sa mențină legătura cu cei de acasă, în loc sa se ocupe de cei care așteptau în bănci.

  2. Destept….., si profesorul care este la clasa cum face si online? Si cel de acasă cum ii invata si pe cei din scoala?
    Nu am fost în stare să asigurăm tablete pt toți care au nevoie, femeie sa asigurăm o tehnologie capabilă de promisiunile ministrului.

  3. Sa fim realisti, indiferent ce dotari tehnice ar avea elevii, profesorii, clasele etc. sistemul de predare hibrid nu merge. Cei de acasă vor fi clar defavorizați fata de cei prezenti fizic in clasa, nu are cum profesorul sa fie atent si la clasa, tabla si la un ecran unde vede inca câțiva elevi ca sunt sau nu atenți, ridica mana, înțeleg etc. Plus ca cei de acasă vor vedea in cel mai bun caz tabla, nu si pe colegii care pun întrebări sau răspund din banca. Poate ii aud, dar câteodată e necesar sa ii si vezi ca sa înțelegi tot.
    Nu degeaba sistemul hibrid nu prea este implementat in Europa. Ori toti acasa, ori toti la școală.

  4. Iar a luat-o ministrul la vale și vorbește în necunoștință de cauză (din nepricepere).
    Doar câteva exemple:
    1.Clasa se întoarce la predare față în față, dar sunt 3 elevi cu vulnerabilități. Lor se transmite ora online, ceilalți participă fizic. Nu este predare hibridă oare?
    2.Elevul Z este bolnav, spitalizat 3 săptămâni, apoi mai trebuie să stea și acasă. Se transmite online ora și la spital? (Sau elevul va recupera individual, cum se întâmpla și mai demult?)
    2.Proful X de o anumită specialitate este bolnav, are concediu medical. Nu este corect sau drept (și nici legal) să fie obligat să țină ore…
    3.Proful Y de o anumită specialitate este din categoria vulnerabilă și primește dezlegare să țină orele online de acasă. Clasa face școală față în față. Ora a 3-a este cu proful Y. Cine asigură supravegherea elevilor în sală de clasă? Au elevii laptopuri la școală? Ori în fiecare sală este dotare corespunzătoare pentru a schimba macazul din oră în oră, din față în față în online și invers? Dacă o clasă are chiar mai mulți profesori din categoria vulnerabilă? etc.
    Domnul ministru nu prea știe ce situații complicate se pot ivi. Dar vorbește în loc să tacă.

  5. In fiecare clasa sunt cativa copii care raman in online pe motive medicale acceptate de un minister care nu accepta sistemul hibrid.De fapt se lucreaza TOT HIBRID!
    Ma intreb daca cei de la ministerul invatamantului gandesc !!!!

  6. Era mai simplu cu prioritate la vaccinare. Dacă nu vroiau vaccin, asta e, să-și asume fiecare decizia.

  7. Doamne fereste. Eu am solutia….am sa va aduc copii la minister si sa va ocupati voi de educatia si cresterea lor. Am daja 1 an de stat acasa cu cei 2 copii de gradinita. Venitul meu s-a diminuat…ca de….nu mai merg la serviciu. Platformele on-line de gradinita sunt aberante…doar teme si cerinte pentru parinti….CORECT……prostimea se poate manipula…..EU ZIC ….SA RENUNTAM LA SCOALA DE TOT

  8. In cazul profesorilor, care sunt vulnerabilitatile cronice certificate de catre un medic de medicina de familie? Acestia vor asigura procesul de predare online, atat in scenariul verde, cat si in cel galben?