G4Media.ro

Ministrul Educației: Mare parte din conflictele pe care le vedem în şcoală…

Sursa foto: pexels.com

Ministrul Educației: Mare parte din conflictele pe care le vedem în şcoală sunt alimentate şi de ce facem şi cum ne comportăm la nivel social / Profesorii să fie mai atenţi şi să aibă competenţe minimale pentru a detecta probleme psihologice, psihice, depresie

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat vineri că mare parte din conflictele pe care le vedem în şcoală sunt alimentate şi de ce facem şi cum ne comportăm la nivel social, el precizând că profesorii trebuie să fie mai atenţi şi să aibă competenţe minimale pentru a detecta probleme psihologice, psihice, depresie dar şi un circuit foarte clar într-o procedură la nivelul şcolii, transmite News.ro.

”Eu cred că mare parte din tensiunea, conflictele pe care le vedem în şcoală, sunt alimentate şi de ce facem şi cum ne comportăm şi noi la nivel social. Asta, sigur, nu înseamnă că este o justificare. Cred că este pur şi simplu un element care are o contribuţie la asta. De aceea este foarte important, spre exemplu, când ai astfel de situaţii tragice, măcar să înveţi din ele şi să schimbi lucrurile”, a declarat ministrul Educaţiei, într-o conferinţă de presă.

El a precizat că ”profesorii trebuie să fie mai atenţi şi mai sensibili şi să aibă competenţe minimale pentru a detecta elemente de bază în ceea ce priveşte problemele psihologice, problemele psihice, în mai ales cele legate de depresie”.

”Trebuie să existe un circuit foarte clar într-o procedură la nivelul şcolii. Când ai această ipoteză, când vezi această problemă, unde îl orientezi, cine e consilierul psihologic care va lucra cu copilul respectiv? (..) Noi încercăm cu adevărat să sensibilizăm şi nu numai să sensibilizăm, să cerem proceduri foarte clare pentru a avea un circuit de la clasă, până la consilierul psihologic de specialitate”, a explicat ministrul.

Ministrul a menţionat că nu poate cere de la orice consilier şcolar să se ocupe, de exemplu, de astfel de lucruri, de depresie sau alte lucruri, dacă consilierul şcolar a terminat sociologia sau a terminat pedagogia sau a terminat filozofia sau nu există.

”Noi am tot angajat consilieri şcolari, aşa cum ştiţi, în ultimii ani. Vom continua acest proces. (..) Avem nevoie şi de consilieri şcolari care sunt sociologi pentru analize, pentru alte lucruri la nivel de grup. Dar dacă vrem să ţintim probleme legate de droguri, ADHD, depresie, adică probleme psihocomportamentale, îţi trebuie specialişti în psihoterapie şi psihologie”, a mai spus David.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Uitati de parinții odraslelor care sunt de acord cu invațătura de gen copy&paste!
    Cum au ajuns acesti parinti sa-si descurajeze copii in a invăța?
    Si sa caute in școală vinovatii de serviciu?🤫

  2. Ok. Sunt profesor cu jumătate de normă. Țin locul unui coleg care e în concediu fără plată, într-o școală dintr-un cartier defavorizat, copii cu probleme mari sociale. O elevă (clasa primară) îmi spune că își dorește cel mai mult de Crăciun să vină tatăl și fratele ei acasă. Eu încerc să o încurajez, îi spun că de regulă, de Sărbători, românii vin acasă din străinătate. Răspunsul ei: ei sunt într-un loc rău, nu în străinătate. Cum gestionezi această situație? Domnul ministru vorbește având informații, probabil, doar despre școlile din Clujul civilizat. Să lase vorbele astea mari și să își spună părerea despre faptul că noul/vechiul guvern a tăiat inclusiv alocația aia amărâtă de 500 de lei pentru ca acești copii amărâți să aibă o pereche de pantofi și un ghiozdan echipat complet la început de an școlar. Ce să mai vorbim de un consilier într-o astfel de școală? Ar trebui să fie minim doi. O să cereți finanțare pentru așa ceva? Sunt curios cât de curajos sunteți, domnule ministru. Sau doar plecați capul și continuați, cum au făcut și până acum ceilalți miniștri.

  3. Ok. Sunt profesor cu jumătate de normă. Țin locul unui coleg care e în concediu fără plată, într-o școală dintr-un cartier defavorizat, copii cu probleme mari sociale. O elevă (clasa primară) îmi spune că își dorește cel mai mult de Crăciun să vină tatăl și fratele ei acasă. Eu încerc să o încurajez, îi spun că de regulă, de Sărbători, românii vin acasă din străinătate. Răspunsul ei: ei sunt într-un loc rău, nu în străinătate. Cum gestionezi această situație? Domnul ministru vorbește având informații, probabil, doar despre școlile din Clujul civilizat. Să lase vorbele astea mari și să își spună părerea despre faptul că noul/vechiul guvern a tăiat inclusiv alocația aia amărâtă de 500 de lei pentru ca acești copii amărâți să aibă o pereche de pantofi și un ghiozdan echipat complet la început de an școlar. Ce să mai vorbim de un consilier într-o astfel de școală? Ar trebui să fie minim doi. O să cereți finanțare pentru așa ceva? Sunt curios cât de curajos sunteți, domnule ministru. Sau doar plecați capul și continuați, cum au făcut și până acum ceilalți miniștri.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.