G4Media.ro

Ministrul Finanţelor despre taxa auto: Va intra în vigoare cel mai devreme…

sursa foto: G4Media/ Andreea Pavel

Ministrul Finanţelor despre taxa auto: Va intra în vigoare cel mai devreme la 1 ianurie 2026 / Este un jalon în PNRR / ”Majoritatea acestor taxe se duc în bugetul autorităţilor locale”

Ministrul Finanţelor, Tanczos Barna, a anunţat, marţi, că taxa auto pentru maşinile poluante va intra în vigoare cel mai devreme la începutul anului 2026. Oficialul afirmă că în privinţa noii taxe sunt analizate şi propunerile venite din domeniul privat. Potrivit ministrului, în 2025 trebuie pus la punct un pachet legislativ nou de reducere a poluării pe tot ceea ce înseamnă mobilitate în România, transmite News.ro.

„Este un jalon în PNRR modificarea impozitării mijloacelor de transport pentru a genera o mobilitate mai verde. Aceste discuţii şi aceste iniţiative de acte normative au fost deja începute, lansate de către Ministerul Transporturilor, ele trebuie discutate şi cu autorităţile locale, am văzut că şi din domeniul privat au venit câteva analize. De fapt, sunt analize care au fost făcute acum câţiva ani şi au fost actualizate cu propuneri de modificare a sistemului de impozitare, de taxare a mijloacelor de transport pe plan local, adică la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale”, a declarat ministrul Finanţelor la Digi24.

Potrivit lui Tanczos Barna, discuţia trebuie purtată cu Ministerul Transporturilor, cu autorităţile locale şi asociaţiile reprezentative ale UAT-urilor şi cu cu Ministerul Finanţelor, astfel încât în 2025 să poată fi „pus la punct” un pachet legislativ nou de decarbonizare, de reducere a poluării pe tot ceea ce înseamnă mobilitate în România.

„Acest lucru poate să însemne la anumite categorii de autoturisme taxe locale mai mari, pentru că majoritatea acestor taxe se duc în bugetul autorităţilor locale, pot însemna taxe mai mici la anumite mijloace de transport care sunt mai puţin poluante şi trebuie creat un echilibru astfel încât să fie motivant să circulăm cu mijloace de transport mai puţin poluante”, a explicat Barna.

Ministrul Finanţelor a spus că există în continuare finanţări din partea statului pentru schimbarea maşinilor vechi cu unele noi, precizând că această reînnoire a parcului auto este finanţată prin programele Rabla: Rabla Clasic, Rabla Plus, Rabla Local, Rabla pentru instituţiile publice.

„Tot acest pachet vine în sprijinul celor care vor să aibă maşini mai puţin poluante. Cu siguranţă, această taxă nu va intra în vigoare în acest an, ci cel mai devreme pe 1 ianuarie 2026. De atunci, am putea plăti taxe mai mari în funcţie de maşinile pe care le avem şi dacă poluează mai mult, sau mai mici, dacă avem maşini mai puţin poluante, depinde de modul în care se echilibrează acest lucru. Sigur, maşinile mai puţin poluante vor fi taxate mai puţin decât cele care sunt mai poluante”, a mai spus ministrul Finanţelor.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Altă prostie marca cleptocarţilor, precum văcăritul la fanarioţi! Nu reduci poluarea, dacă nu reduci sărăcia. Credeţi că noi de nebuni mergem cu maşini vechi? Noi nu avem salarii nesimţite, privilegii sau pensii speciale, de asta umblăm cu vechituri…

  2. Jaloane mai importante din PNRR sunt ignorate de guverul Marcel, ca reforma și reducerea cheltuielilor cu pensiile speciale, sau depolitizarea și numirea de profesioniști în Consiliile de Administrație.

    Aveți zeci de jaloane neîndeplinite. Nu stăviliți arderea deșeurilor, că vin bani la pesedeu de acolo. V-ați găsit să puneți un impozit pe proprietate pe care îl numiți taxa auto.

  3. Ar fi incorect sa se aplice o taxa care sa tina seama DOAR de capacitatea cilindrica, gradul de poluare ci sa conteze si NR DE KM RULATI INTR-un an . Daca ai o pasiune sa detii o masina de colectie dar cu care te deplasezi foarte rar, deci nu poluezi ca o masina rulata zilnic, practic cu impozitul care si asa este deosebit de mare se mai asauga si taxa de poluare, statul te obliga sa renunti la pasiunea ta. Nu este corect. Trebuie tinut seama si la impozit si la taxa de poluare de km parcursi pe an.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.