G4Media.ro

Ministrul Finanțelor: Ford va susține șomajul tehnic primele două săptămâni/ Suntem în…

Foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Ministrul Finanțelor: Ford va susține șomajul tehnic primele două săptămâni/ Suntem în discuții să vedem cum putem să ajutăm după aceea

Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, a declarat marţi seara, la Digi 24, că se află în discuţii cu oficialii Ford de la Craiova pentru a găsi soluţii de ajutor, după cele două săptămâni în care compania va susţine din surse proprii plata şomajului tehnic, transmite Agerpres.ro.

„Am primit şi noi astăzi informaţia de la Ford. Compania va susţine primele două săptămâni şomajul tehnic. Suntem în discuţii cu Ford cum putem să ajutăm după aceea. Intenţia noastră este ca nicio companie, pe cât posibil, să nu fie afectată permanent în această perioadă, să susţinem toată industria să putem să trecem peste. Am un mesaj pentru celelalte companii care o duc mai bine în această perioadă şi sunt câteva companii care o duc mai bine: să-şi plătească impozitele la timp, pentru că acele impozite le vom redistribui către acele sectoare din economie care nu o duc foarte bine”, a spus Cîţu.

Marţi, compania Ford a anunţat că angajaţii fabricii de la Craiova vor intra în şomaj tehnic începând de joi, 19 martie, şi vor beneficia de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază, după ce conducerea grupului a luat decizia de a suspenda temporar producţia la principalele fabrici din Europa.

„Este de aşteptat ca suspendarea temporară a producţiei să dureze câteva săptămâni, în funcţie de evoluţia acestei pandemii, de restricţiile impuse la nivel naţional, de constrângerile legate de lucrul cu furnizorii, dar şi de nevoile de stoc ale dealerilor. Această măsură este luată în contextul restricţiilor impuse de guvernele naţionale în privinţa transportului şi contactelor personale, astfel că vânzările de maşini şi componentele sunt afectate la nivelul întregului continent. Pe durata opririi temporare a producţiei, angajaţii Ford Craiova se vor afla în şomaj tehnic şi beneficiază de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază, precum şi de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru astfel de situaţii,” se menţionează în comunicat.

Preşedintele Ford Europa, Stuart Rowley, a subliniat că, deşi impactul coronavirusului în fabricile companiei a fost unul limitat până în prezent, efectele sale asupra angajaţilor, dealerilor, furnizorilor şi clienţilor, precum şi asupra societăţii europene sunt fără precedent.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi furnizează o linie completă de autoturisme, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate marca Ford şi vehicule de lux Lincoln, oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company. Ford are aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume.

Ford Europa este responsabilă de producerea, vânzarea şi deservirea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale, având aproximativ 46.000 de angajaţi în unităţile proprii şi în asocierile în participaţie consolidate.

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Pentru guvern: Nu promiteti prea mult, faceti analize serioase cu cat poate statul sa ajute. Ciuma rosie , prin mafia TV incerca zi de zi sa puna presiune pe guvern.Luati-va timpul necesar, resursele bugetare si financiare sant foarte limitate.Lucrati cu experti adevarati, chiar si economisti din afara.

    • Majorarea pensiilor cu 40 % in septembrie este cea mai mare bomba , care aduce romania definitiv la sapa de lemn.Restructurarea masiva a parazitilor angajati la stat+ taierea pensiilor speciale este o necesitate urgenta.
      Acum criza economica si pandemica au prioritate maxima.Lumea de buna credinta trebuie sa inteleaga aceste lucruri. Asa este adi, mafia rosie va incerca sa profite de criza, de acea au si votat hoti cu 2 maini guvernul.Sper ca romanii nu vor cadea din nou in plasa ciumei rosii.

  2. Este situatie de criza o discutie directa si o strangere de maini e necesara. Nu mai mult de 10 minute academice.

  3. Creati fabrici de producție măști, kit-uri de analize si echipamente de protecție in mai multe localități din tara decât sa aruncați cu toti banii pe ajutoare. Veți satisface cererea din tara si din Europa de Est.
    Altfel, oamenii primesc ajutor 2 luni, pierd timp prețios stand de-ageaba in loc sa producă ceva, si apoi nu mai sunt bani in fondul bugetar pentru nimeni si nimic.
    Investiți €1 miliard in productia interna si creați locuri de munca in domeniile de mai sus care au foarte mare cerere pe piața acum. Oamenii isi vor primi salariile si vor produce ceva ce se va vinde imediat creând noi venituri luna de luna si asigurându-le joburi sustenabile cel puțin un an pe perioada de criza.

  4. discutia e un must.

  5. gentle men agree ment

  6. Usa noua covor traditional astral rebranduit gaze asigurate bradutz martisor etc etc

  7. Buna dimineata!Miss Justice și Adi!!!Tara nu poate supravietui cu investiții de 1 miliard în măști care vor fi vândute altor țări care,ca și noi,au constatat că ,doar importurile nu creează siguranță în caz de forță majoră!De aceea,cred ca a fost gandit programul sturt-up,pentru ca tinerii sa ramana in tara si,sa creeze locuri de munca dar,idolii tai(Adi) nu au inteles si,au blocat acest program.Acum ,tu și ei ,sperati într-un miracol care,se pare ca nu va veni prea curand!!!Sa va dea Dumnezeu tot ceea ce ati obtinut BUN prin principiile voastre!!!

    • @Mia,
      Buna dimineata!
      Daca erau cerebrali deja dădeau drumul la runda 2 de startup nation, îndeosebi pentru firmele bazate pe tehnologii ale viitorului si din alte domenii economice care ar avea potential mare de profit in cazul crizei economice actuale. Dar asa, au fost amânate serios fondurile pentru startup nation (care at fi trebuit sa înceapă in Decembrie 2019!) si acum mai este si criza asta care practic nenorocește orice startup care inca nu a dobândit o finanțate externa de cel puțin câteva sute de mii de euro.
      Unde sunt banii de la bugetul de stat? De ce doar unii sa primească salarii, contacte cu staul, indemnizații, subvenții, iar alții sa nu primească nimic si doar sa plătească? Pana cand?
      Licitațiile publice care ar reprezenta o buna sursa de finanțare pentru anumite start-upuri si IMM-iro cu potential, si la care are dreptul orice cetățean onest din tara asta care plătește taxe, se atribuie preponderent incompetenților corupți.
      Nu înțeleg unde se duc banii de la bugetul de stat pentru ca nu ajung la companiile si antreprenorii romani cu potential care ar putea crea locuri de munca si păstra profiturile in tara, nu ca miselele de multinaționale care plătesc prost angajații, plătesc putine taxe la salarii, scot profitul din tara prin diverse contracte supra-evaluate, si fura piața antreprenorilor romani care ar fi păstrat profiturile in tara si ar fi plătit mai multe taxe aici. In realitate, dacă piața multinaționalelor ar fi revenit corect antreprenorilor romani cinstiti, salariile ar fi fost mai mari si taxele plătite in tara ar fi fost mai mari.

  8. Alooo @Miss : mai lasă mă și cu patronii români că se cred stăpâni de sclavi când pun mâna pe ceva bănuți își iau so bolidul aroganță cât cuprinde , încearcă să facă evaziune fiscală , plătesc salarii minime mizerabile și mereu se plâng că statul român nu-i ajută și nu se găsește forța de muncă. Când codul muncii va fi clar și fără sincope iar ITM face controale permanente in teren și aplică sancțiuni drastice celor ce nu respectă legea iar salariul minim va fi la nivel european atunci se va găsi și forța de muncă.

    • @Unu: nu ma refeream la patronii romani al căror obiectiv principal este sa își cumpere bolizi ci la antreprenorii de inteligenta si conștiința superioară care inventează servicii si produse noi cu comercializare internațională, reinvestesc profitul in afaceri, păstrează pentru ei doar cât sa-si permită un trai decent/ frugal, si doar după ce compania este evaluată la +€100 mil își cumpara un bolid.

  9. Avertismentele expertilor se confirma, din pacate…
    30 Miliarde Euro e contributia Industriei Auto(asamblare masini plus componente auto!) la PIBul de ~230 Miliarde Euro al Romaniei…
    Cand Guvernul Romaniei abia anunta un ajutor financiar pentru firme de 2% din PIB, adica vreo 4,5 Miliarde Euro, „nu suntem Germania” a spus aseara Florin Catu…Germania, care a anuntat pachet financiar de ajutor pentru firme de 550 Miliarde Euro, dupa ce de ANI de zile Economia Germaniei are EXCEDENT bugetar de MULTE Miliarde Euro(in 2019, Excedent bugetar de aproape 50 MILIARDE Euro!)
    https://www.economica.net/germania-a-avut-anul-trecut-un-excedent-bugetar-de-aproape-50-de-miliarde-de-euro_180304.html
    Dezastrul e iminent, inchiderea marilor uzine din Vest inseamna LIPSA Comenzi la componente din Romania, Cererea de masini noi pe piata e in scadere dramatica(a anuntat aseara seful VW), ca in 2008!), plus LIPSA cerere de Asigurari la masini noi(RCA) si ute asa lantul nenorocirilor loveste Economia, care Doamne, ce mai „duduia” in vremea analfabetei Veorica…
    Hai, Veorico, vino tu si porneste „duduiala” PSDista…