Ministrul Mediului a aprobat împușcarea a cinci urși din județele Argeș, Mureș și Suceava
Mai mulţi urşi bruni de pe raza unor fonduri cinegetice din judeţele Argeş, Mureş şi Suceava vor fi împuşcaţi, în baza unor ordine ale ministrului Mediului, Apelor şi Pădurilor.
Actele normative, publicate miercuri în Monitorul Oficial, prevăd recoltarea prin metoda „la pândă” a cinci urşi, unul din judeţul Argeş şi câte doi din judeţele Mureş şi Suceava.
Animalele care vor fi împuşcate provin de pe raza fondurilor cinegetice: nr. 20 Stoeneşti din judeţul Argeş; nr. 11 Teşna din judeţul Suceava; nr. 20 Valea Putnei din judeţul Suceava; nr. 13 Hărţău din judeţul Mureş şi nr. 25 Săcal din judeţul Mureş.
Potrivit ordinelor de ministru, recoltarea urşilor se face prin derogare de la prevederile art. 33 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice.
„Derogarea se stabileşte pentru 20 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin”, se arată în fiecare dintre cele cinci acte normative semnate de secretarul de stat Robert-Eugen Szep.
Exemplarul din specia urs brun va fi recoltat numai după ce a fost identificat şi atent monitorizat, sarcina revenindu-i administratorului fondului cinegetic pe care se află animalul care urmează a fi împuşcat.
„În termen de 7 zile de la data capturării, beneficiarul are obligaţia să transmită Agenţiei judeţene pentru protecţia mediului, de pe raza administrativ – teritorială unde s-a desfăşurat acţiunea de capturare/recoltare, un raport asupra fiecărei acţiuni derulate în baza derogării obţinute, însoţit de copia autorizaţiei de vânătoare”, se mai arată în actele normative publicate în Monitorul Oficial.
Context
Problema urșilor a fost scăpată de sub control, aceștia s-au înmulțit foarte mult și sunt raportate tot mai multe atacuri asupra oamenilor și gospodăriilor, a spus ministrul Mediului Tanczos Barna, în urmă cu cinci zile, la B1 TV.
În primăvară, după o numărătoare estimativă a populației de urs, „trebuie luată o decizie tranșantă”, potrivit lui.
„Toate statele membre unde există an de an estimarea populaţiei de urs renunţă încet-încet la relocare şi caută măsuri preventive de intervenţie, inclusiv prin cote. Aşa se face şi în Suedia, în Finlanda, Slovenia, Slovacia, exact acele ţări date ca exemplu de anumite ONG-uri. Controlează numărul de exemplare prin intervenţia umană”, a spus atunci Tanczos.
Exact în ziua în care Tanzos Barna se declarase îngrijorat de atacurile urșilor și pregătit de măsuri „tranșante”, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură Marius Dracea, aflat în subordinea Ministerul Mediului, a lansat în SICAP o licitație pentru acordarea unui contract de 740.000 de lei pentru o campanie media care să anunțe demararea planului național de conservare a populației de urs brun.
Contractul presupune ca firma câștigătoare să se ocupe de toate direcțiile unei campanii complexe, online și offline, respectiv conferințe de presă, inserturi în presa scrisă națională și locală, site specializat și pagină de Facebook, realizarea unui studiu sociologic pe grupuri țintă, realizarea și distribuirea de spot-uri video și audio extrase dintr-un film documentar despre urs, care trebuie realizat și el, de asemenea.
Acțiunile din cadrul acestei campanii:
„1. Elaborarea unei strategii media și a planurilor generice ale campaniei (media plan);
Realizarea unei campanii de presă scrisă care va viza atât presa centrală cât și presa locală;
Organizarea a două conferințe de presă cu participarea a minim 20 de persoane din care 10 jurnaliști specializați zona agro/ social/ ONG/ mediu/ cinegetică/ publicații specializate;
Realizarea a unui studiu sociologic comparativ privind evoluția gradului de informare și conștientizare al grupurilor țintă ce se vor datora campaniei și activităților de informare;
Realizarea, mentenanța și asigurarea funcționalitatii unui portal și a unei pagini de socializare a proiectului, pentru diseminarea informațiilor legate de desfășurare, rezultate și implicarea grupurilor țintă;
Realizarea unui număr de 5 buletine informative (newsletter-uri) ce vor fi postate pe website-ul proiectului și pe pagina de socializare;
Realizarea și difuzarea de filme (video) și spoturi radio (audio) cu caracter informativ: – Realizarea unui film de prezentare a metodologiei de colectare a probelor genetice, – Realizarea și difuzarea unui film documentar, – Realizarea și difuzarea unui număr de 5 filme scurte, – Realizarea și difuzarea a două spoturi radio;
Asigurarea, inscripționarea, scrierea și distribuirea unui număr de minim 550 buc de USB-uri cu informațiile campaniei media, ce urmează a fi puse la dispoziție la conferințele cu jurnaliștii (minim 20 buc.) și grupurilor țintă (minim 530 buc)”.
Sursa foto: Pixabay
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii