G4Media.ro

Ministrul Mediului: Nu putem deveni depozitul de maşini vechi al UE / …

Sursa foto: Pixabay

Ministrul Mediului: Nu putem deveni depozitul de maşini vechi al UE /  Cum vrea să descurajeze  Tanczos Barna importul de autoturisme poluante?

Ministrul Mediului, Tánczos Barna, consideră că, dacă cineva merge cu o maşină în valoare de 20.000 de euro, veche de 15 ani, dar şi-ar permite una mai puţin poluantă, dar de altă clasă şi alt nivel, atunci soluţia o reprezintă impozitarea şi descurajarea achiziţionării unor astfel de maşini. El precizează că, dacă cineva cumpără o maşină veche pentru că nu îşi poate permite una nouă, atunci statul trebuie să îl sprijine, transmite News.ro

Tánczos Barna a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că la programul Rabla sunt peste 42.000 de solicitări.

„Sunt peste 39.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor fizice. Sunt peste 2.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor juridice. Adunate, Rabla Clasic are rezervări de peste 42.000 de unităţi din aprilie până acum.

În cele patru sau cinci luni, acest interes deosebit arată că bugetul actual trebuie suplimentat astfel încât la finalul anului să putem finanţa toate solicitările. Din Rabla Plus vin câteva mii de solicitări, în paralel cu tichetul pentru Rabla Plus se solicită şi sprijinul lui Rabla Clasic.

Sunt aproape 50.000 de maşini rezervate folosind tichetul de 7.500 de lei din Rabla Clasic. Este nevoie de o majorare a bugetului, eu susţin o solicitare a AFM, în cazul în care această solicitare ajunge la minister o voi susţine”, a explicat ministrul Mediului.

El a fost întrebat ce soluţii caută statul pentru a descuraja importul de maşini vechi, în condiţiile în care în primele şase luni ale anului au intrat în ţara noastră peste 200.000 de asemenea autovehicule.

„Susţin nevoia schimbării la nivel naţional pe această abordare, este nevoie de o schimbare susţinută şi impusă de Comisia Europeană în procesul de negociere a PNRR. Am început discuţiile cu Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Dezvoltării, sper să avem o concluzie în cel mai scurt timp posibil.

Susţin că nu putem deveni depozitul de maşini vechi al Uniunii Europene şi, dacă acest lucru înseamnă modificare legislaţiei, voi susţine aceste modificări. Trebuie să abordăm problema în mod raţional, sunt foarte mulţi cetăţeni care nu aduc de bună voie maşini vechi şi nu umblă cu maşini mai vechi de 15 ani în România, sunt situaţii de ordin social, unde trebuie să avem o soluţie pentru acele persoane care încearcă să facă pasul de la o maşină de 15-20 de ani la una nouă”, a transmis Tánczos Barna.

El consideră că trebuie descurajate de la achiziţia unor maşini vechi persoanele care şi-ar putea cumpăra unele noi, dar de altă clasă şi de alt nivel.

„Nu e tot timpul o problemă de abordare personală. Pentru aceste abordări personale incorecte, soluţia este impozitarea. Dacă cineva merge cu o maşină de 20.000 de euro, veche de 15 ani, şi şi-ar permite o maşină mai puţin poluantă, dar de altă clasă şi de alt nivel, acolo soluţia este impozitarea, descurajarea. Dar pe partea socială, acolo unde cineva şi-ar dori foarte mult o maşină nouă, dar nu îşi permite şi bugetul familiei nu îi permite să îşi asigure propria mobilitate la care are dreptul ca cetăţean şi nu are veniturile respective, statul trebuie să vină în sprijinul lor”, a transmis ministrul Mediului.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

20 comentarii

  1. Credeam ca cu ajutorul ITP pe bune de la RAR

  2. Mișto, politici de dreapta.
    Statul te ajuta să-ți iei mașina :))

    • Crezi tu ca te ajuta.
      Le iau Samsarii pe toate

    • Apropo, tu ai idee?… cand Statul a returnat banii incasati ca „taxa de poluare”, pentru cativa ani cat banii au stat la el i-a returnat cu 400% dobanda

  3. Acolo in Constitutie scrie ca statul nu pate discrimina oamenii in functie de nivelul social. Deci discutia cu bogatul care are masina scumpa si polueaza, iar saracul are masina ieftina si polueaza, darnu-si permite una noua nu-si are sensul. Aici dicutam despre poluare, daca rabla scumpa a bogatului polueaza mai putin decat rabla ieftina a saracului, atunci scuza-ma, saracul trebuie sa plateasca taxe mai mari. Nu are nici o legatura statul social cu poluarea cauzata de masini. In Romania sunt vreo 4-5 milioane de masini mai vechi de 15 ani. Vasta majoritate a acestor proprietari nu sunt bogati. Sunt curios cum o sa-i ajute statul roman pe acesti oameni sa-si achizitioneze masini noi? 4 milioane ori vreo 5, 6 mii de euro inseamna vreo 20-24 de miliarde de euro. De unde iei banii astia?

    • Dă-ți un cap în gura Ioane

  4. Desi ajutorul de la stat e binevenit eu consider ca o masura mai buna dar dificil sau imposibil de aplicat ar fi incurajarea achizitiei de masini din productie autohtona. Respectiv Cele de la Ford Craiova si Pitesti. Dobanda 0 si rate pe perioada de 7 ani sa zicem sau 10 ani. Cam atat tine romanul o masina. 10 ani. Cu un astfel de sistem de rate plus programul rabla situatia s-ar schimba mult.

  5. Demisia Drula, nici un ajutor nu dai domnului de la mediu
    Demisia !!! ca avem numa rable im tara de 30 de ani

    • Pai atunci sa introduca si posibilitatea sa platesti impozitul doar cand folosesti masina. O bagi in circulatie cand o folosesti si platesti cota parte din impozit si o scoti din circulatie cand nu o folosesti ca sa nu platesti impozit aiurea

  6. Corect, impozitarea trebuie făcută direct în prețul combustibilului. Probabil așa și va fi benzina dublu la preț, curând.

  7. Ăsta da ministru. Bun ca fularu vara. O tot freacă cu taxele astea speciale de vreo 20 de ani. Numai gherle si stupizenii au făcut. Ăștia nu înțeleg nimic despre noi, românii fără girofar.

  8. Cum nu isi cumpara toata lumea madina noua?
    Toti care nu isi cumpara masina noua ELECTRICA sa fie deportati!
    Dl ministru nu e in pericol si nici neamurile si prieteni…. ca doar nu se fura lemn in romania si nici nu se braconeaza legal pe domeniile de vanatoare, toate astea produc BANI multi de care domnul ministru nu cred ca e foarte strain :))))))
    Pasiunea pe care o afiseaza in exterminarea faunei valoroase(urs) si ignorarea complecta a faunei necomerciale(sacal), sustinerea cu ardoare a tezei ca in romania nu se taie paduri ilegal ma duce cu gandul la SRI, DIICOT, DNA, ….
    …..a am uitat procurori se numesc tot politic si aia care s-ar razvrati(ancheta) ajung la SIIJ care cum am aflat de la UDMR nu poate fi defiintata….

    Romanica de kkt te iubim!

  9. Si motopompa mea intra la programul rabla, sau de ce as plati dublu benzina pentru ea?

  10. Că băăă! 39000+2000 nu face 🙃42000 niciodată băăă nea ministrule. Da e ok ca mulți citesc și 1-2 pricep ca asa ia-ți invatat de mici…și prosti.
    Nu o mai sugeti doar din taxe
    Daca neamțu schimba masina la 2-4 ani nu e doar pt ca taxe!
    Daca neamțu o schimba cu una nou aia veche trb sa ajungă undeva…
    Iar începem cu înmatriculări în bg
    Puneți plua pe labarii de la RAR
    Confiscați în trafic masina care nu corespunde nu sa îl taxezi pe unu care o are de 15 🤣🤣🤣 da ii merge brici, ofticosule🤣.
    Oferiți/ negociați ( asta înseamnă să mișcați hoitul la munca)dobânzi preferențiale minuscule pentru achiziții de mașini noi.
    Soluții sunt dar e de muncă.E mai ușor sa o iei la la*ă prin birou și sa sugi pixu pe idei fixe și proaste.

  11. Asta este o inepție generată de lobby-ul constructorilor de automobile.

    Principala sursa de poluare o reprezinta ardderile ilegale a deșeurilor .
    Apoi, arderea combustibililor fosili in termocentrale. In fine, cantitățile uriașe de praf si alte particule fine nocive ridicate de pe sol in atmosfera.

    Transportul rutier este abia a patra sursa de poluare, ca importanta, in orașele din România, iar autoturismele private sunt nesemnificative in raport cu vehiculele mari..

    .. Spre deosebire de statele din vestul Europei , unde primele trei surse de poluare au fost mult reduse.

  12. Dați-mi pensie de 2000 euro și faceți ce vreți în rest!

  13. Ei vor sa bage o taxa pe saracie nu pe poluare. Sa plece toti saracii din tara, atunci o sa fie vreo 200.000 bogati in Romnaia si or sa traiasca numai ei aici. Nivelul de trai ar fi unul de vis.

    O taxa pe poluare ii usor de facut. De ex:
    150 g co2 = 150 lei
    0.40 g co = 40 lei
    0.08 g NOx = 80 lei /0.30 = 300 lei
    0.40 g HC+NOx = 40 lei
    0.040 g PM = 400 lei
    Aduni astea si iti da impozitul. LA TOATE MASINILE. INCLUSE ALEA NOI SI SUPER NOI.

    • @bog _ „O taxa pe poluare ii usor de facut…”

      După cum am mai spus, traficul autoturismelor NU este una dintre sursele majore de poluare în orașele din România, ci în primul rând, arderea ilegală a deșeurilor!

      Apoi, este just să fie taxată poluarea, precum ziceți, doar că…
      Eu am, să zicem, o mașină cu care merg doar sâmbăta la supermarket să-mi cumpăr apa și din două în două săptămâni „la țară”. Nu poluex la fel precum cineva care folosește mașina zilnic.

      Așadar, taxarea proporțional cu poluarea se face prin carburanți, însă la noi carburanții sunt deja suprataxați. La aproape trei decenii de la falimentarea Bancorex, paguba NU este recuperată de la hoți, ci prin „centul Blănculescu”, de la toți cetățenii României.

  14. Și dacă am o mașină veche de 15 ani, cu 20.000 km la bord și cu care merg sub 2.000 km pe an, poluez mai mult decât unul cu mașină de 2 ani, care merge de 10-20 de ori mai mult cu mașina ? Singura taxă de poluare corectă e cea introdusă în prețul combustibilului, fiindcă nu poluezi dacă nu mergi cu mașina și nu arzi combustibil.