G4Media.ro

Ministrul Transporturilor: Am găsit o alternativă la aglomeraţia de pe Valea Prahovei,…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Ministrul Transporturilor: Am găsit o alternativă la aglomeraţia de pe Valea Prahovei, un drum forestier în zona Azuga

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a propus marţi mai multe soluţii temporare de reducere a blocajelor rutiere de pe DN1 din Valea Prahovei până la finalizarea autostrăzii Comarnic Braşov, printre care şi folosirea unui drum forestier în zona Azuga, transmite Agerpres.

„În paralel (cu debutul construcţiei sectorului de autostradă Comarnic-Braşov, n.r.), rezolvăm pe termen scurt, până când se construieşte autostrada, drumurile pentru micul trafic, pentru a decongestiona acest sector. Am stat şi eu 7 ore în trafic de la Bucureşti la Braşov, pe 30 decembrie, ştiu ce sentimente trăiesc românii care circulă pe acest tronson şi stau 7-8 ore, de aceea cred că drumul judeţean Câmpina-Valea Doftanei limită cu Braşov-Săcele – 61 de kilometri de drum judeţean, poate fi reabilitat printr-o intervenţie a statului cu finanţare de la Ministerul Dezvoltării, şi astfel avem o variantă alternativă. De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul naţional identificat de autorităţile locale şi acolo putem să îl reabilităm şi salvăm câţiva kilometri, în zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca şi rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, ele sunt deja prinse în master-plan pe fonduri europene şi ele pot fi realizate înaintea autostrăzii. (…) Acolo se blochează traficul, trebuie să recunoaştem acest lucru, iar construirea celor două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, în regim de autostradă, ar rezolva problema aglomeraţiei şi a gâtuirii traficului în zona respectivă”, a precizat ministrul Transporturilor, la Radio România Actualităţi.

De asemenea, Lucian Bode a precizat că una din soluţiile luate în calcul de Guvern pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov este finanţarea de la buget, deoarece România îşi permite să investească trei sute şi ceva de milioane de euro anual pentru acest proiect.

„Pe Comarnic-Braşov, din punctul meu de vedere, soluţia Parteneriatului Public-Privat nu este una corectă, primul ministru va anunţa în perioada următoare soluţia. Una din soluţiile pe care noi le luăm în calcul şi primul ministru a înaintat-o public este aceea a asumării pe buget, pe un buget multianual, a acestui obiectiv, vorbim de aproximativ 1 miliard de euro, România îşi permite să investească 200-300 de milioane de euro, trei sute şi ceva de milioane de euro în fiecare an în acest obiectiv”, a completat ministrul Transporturilor, potrivit Agerpres.

Foto: Lucian Bode (InquamPhotos – Octav Ganea)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. Nu stiau cum sa mai taie niste lemn … 🙁

  2. Înțelege-i și pe cârcotași, de obicei nu fac. Cu miniștri PNL, istoria nu e încurajatoare.
    Deși, eu chiar îmi doresc ca ei să reușească.

  3. De 20 de ani se stiu aceste drumuri si variante, deci sa ma lase dracului cu vorbaria lor, ca se puteau face de 10 ori pana acum daca se voia! Nu mai cred nimic.

    • Guvernul Orban

      Ministresa invatamantului intreaba o invatatoare cum e cu veceul in curte; ministresa muncii numara treptele de la Casa de pensii; ministrul transporturilor a gasit autostrazile (pe care Radu Tudor le cauta de 10 ani) pe drumurile forestiere; ministrul finantelor pregateste tara pentru faliment. Am uitat pe cineva?

  4. De când suntem in Uniunea Europeană am avut o grămadă de fonduri,chiar nerambursabile multe dintre ele, la ce „infrastructură avem”…se putea face FOARTE MULT…dar șpăgarii din ce să mănânce și ei..”săracii „.
    Până când românul de rând nu-și schimbă mentalitatea, nu o să avansăm absolut deloc, în niciun sector!!
    Sunt plecat de ceva ani din țară, dar în fiecare zi îmi acord timp să văd ce NU! se petrece în a noastră frumoasă Românie…

  5. Vorbe goale ,sa nu zic minciuni.

  6. Mii de vorbe!
    Dar pana a se ajunge la o banda inainte de Comarnic ( cca 5 sau 6 km) – când se creează dopul:
    – De ce nu zice nimeni de cocalarii de Bucuresti care depăsesc si pe contrasens si pe poteca din dreapta si forțează la greu revenirea in singura banda de urcare,
    – e câteodată un polițist la breteaua ce vine de la Breazadar cam degeaba,
    – aici sa se dea drumul la o bretea pe langa albia Prahovei din Comarnic,
    -si cu poduri si cu treceri localnicii încurcă traficul,
    La Comarnic e marele dop si aici trebuie intervenit.
    Daca e fluid aici primii cocalari – 20%- opresc la Sinaia.
    Sau refaceti drumulde la Bucuresti la Sinaia prin Târgoviste care in mod sigur mai preia 25% din trafic. Acum e foarte prost.
    Bucuresteanul prefera sa mai consume in plus 2 sau 3 litri de benzina pe soseaua prin Târgoviste decat sa stea 2 ore in coada la Comarnic.
    Sau 3 ore uneori.

  7. Ăștia se văd de la o poștă că se trag din PDL-iști. După Petrov, apare chipatosu’ asta și ne zice să o luăm pe drumuri forestiere! Da, da, ati auzit bine! Da poate vrei tu mai bine să-ți dai demisia! Ce zici? E mai bine asa, habarnistule! A tunat și i-a adunat pe toți în Guvernul PNL, jur! Da ei înainte, ziceau ca se apuca să facă autostrăzi…! ? Vai viata nostra…! ??
    Solutie stupefianta ! Ministrul Transporturilor vrea sa ca masinile sa mearga pe drum forestier in loc de DN1. ??

    Absolut halucinant ! In loc sa vina cu solutii de PPP rapide, bani de la buget sau fonduri UE pentru autostrazi demne de un stat UE, ministrul Transporturilor socheaza : sa o luam pe drumuri forestiere !!

  8. Deci de 4 ani nu se construiesc autostrazi, dar noi dam din gura!

  9. Sunt azugean si va pot garanta ca daca trece traficul ala pe acel drum forestier o sa distruga toata zona care este superba (drumul trece prin inima padurii)!
    De asemenea, daca nu esti din zona Azuga/Predeal iti cam risti viata pe drumul ala, este extrem de periculos. Ca sa nu mai zic ca este imposibil de urcat pe acolo iarna.
    Ca si localinic, sper ca oamenii sa inteleaga si sa nu distruga si zona aia…oricum ne luptam mult cu taierile de lemn 🙁

  10. Majoritatea nu au inteles dar sar automat sa dea din clantza: ministrul vorbeste despre niste solutii de descongestionare care pot avea rezultat pe termen mai scurt, pana sa se finalizeze autostrada: reabilitarea unor tronsoane de drum secundar care ar putea prelua din trafic.
    Deci „reabilitare” pentru a putea fi folosite.
    Nu zice nimeni sa intri acum pe drumul forestier.
    Dar, cu niste reparatii mai rapide decat va dura constructia autostrazii, pentru trafic usor, probabil ca ar contribui substantial la descongestionare.
    Daca 10% din masini s-ar directiona pe cai laterale, nu s-ar mai produce dopuri, iar viteza de deplasare ar creste substantial, fiindca de fapt dopurile se auto-intretin. E suficient sa iasa una doua din blocaj (fara sa se incapataneze ficare sa fie primul) si apoi, pentru o vreme devine mai fluent…
    La fel cum pentru traficul din oras, daca s-ar inlatura cele cateva autoturisme parcate pe prima banda (de multe ori in dubla!!) s-ar elibera o bnda pe care nimeni nu are curaj sa intre ca sa nu ramana blocat – deci o treime din trafic infundat de cativa parcati aiurea.

    Intotdeauna este bine sa ai o linie alternativa, pe un astfel de drum.

  11. Alternativa e să luați dracu milițienii care stau la intrarea în Comarnic lângă zebră ca să dea trecere pietonilor. Acolo se face blocajul.

  12. Cum a ajuns asta la concluzia că poate folosi un drum forestier drept alternativă la o șosea. Ne cumpăram tractoare sau ce? Astea-s povesti de spus ălora care habar n-au ce e un drum forestier în zona de munte. Nu fac nici un rahat ăștia. Spun povesti.

    • Citeste si dupa titlu!
      E un text mai lung, dar daca te concentrezi poti sa ajungi sa-l parcurgi pana la capat.
      „Asta” zice ca drumurile alea trebuiesc amenajate, nu ca te trimite acum cu ferariu-ul tau pe drum forestier. Dar amenajarea pentru trafic usor poate fi o solutie pe termen scurt. AM vazut drumuri forestiere (adica prin paduri) in Germania pe care mergeau cu voiosie destule Porsche si alte marci bengoase…