G4Media.ro

Ministrul Transporturilor anunţă achiziţia a încă 23 de locomotive electrice noi /…

sursa foto: Facebook/ Ramele electrice Alstom Coradia Stream în România

Ministrul Transporturilor anunţă achiziţia a încă 23 de locomotive electrice noi / Acestea vor putea circula cu 160 de kilometri la oră şi vor putea tracta până la 16 vagoane de călători / Investiţie de peste 760 de milioane de lei

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă, joi, achiziţia a încă 23 de locomotive electrice noi, proiectul fiind aprobat de către Guvern. Locomotivele vor putea circula cu 160 de kilometri la oră şi vor putea tracta până la 16 vagoane de călători. Investiţia se ridică la peste 760 de milioane de lei, cu TVA, transmite News.ro.

”Achiziţionăm încă 23 locomotive electrice noi şi reabilităm alţi 143 km de cale ferată! Noile locomotive vor fi dotate cu sisteme ERTMS, vor putea atinge viteza de 160 km/h şi vor avea capacitatea să tracteze până la 16 vagoane de călători. Achiziţia a fost aprobată astăzi de Guvern, printr-o notă de fundamentare, şi are ca scop atât creşterea mobilităţii în zona marilor centre socio-economice, cât şi asigurarea unor conexiuni rapide între mai multe localităţi importante din România”, a transmis, joi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Potrivit acestuia, noile locomotive electrice vor circula pe următoarele rute:

•⁠ ⁠Bucureşti-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timişoara-Arad;

•⁠ ⁠Bucureşti-Craiova-Simeria-Deva-Arad;

•⁠ ⁠Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Arad-Curtici;

•⁠ ⁠Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Cluj Napoca-Oradea;

•⁠ ⁠Bucureşti-Braşov-Miercurea Ciuc-Dej;

•⁠ ⁠Bucureşti-Buzău-Paşcani-Suceava-Vatra Dornei;

•⁠ ⁠Bucureşti-Buzău-Tecuci-Iaşi;

•⁠ ⁠Bucureşti-Buzău-Paşcani-Iaşi;

•⁠ ⁠Bucureşti-Giurgiu Nord;

•⁠ ⁠Iaşi- Constanţa/(Mangalia) via Tecuci;

•⁠ ⁠Suceava- Constanţa/(Mangalia) via Buzău;

•⁠ ⁠Galaţi-Constanţa/(Mangalia);

•⁠ ⁠Bucureşti-Constanţa/(Mangalia).

Grindeanu anunţă că achiziţia va avea o valoare totală de 760,26 milioane lei (cu TVA), iar finanţarea este asigurată prin fonduri externe nerambursabile (Fondul de modernizare).

”Tot astăzi am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniei de cale ferată Ploieşti Triaj-Focşani (143,23 km). Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 10,96 miliarde lei, finanţare asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) şi Programul Transport 2021-2027 (PT), iar durata de execuţie a acestei investiţii este de 36 de luni”, a mai transmis Grindeanu.

Pogtrivit ministrului Transporturilor, acest nou proiect de infrastructură feroviară va aduce o serie de beneficii, atât regionale cât şi naţionale:

•⁠ ⁠reducerea timpului de călătorie;

•⁠ ⁠îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă şi a confortului;

•⁠ ⁠optimizarea transportului feroviar, atât pentru pasageri, cât şi pentru marfă;

•⁠ ⁠creşterea accesului la municipiile Ploieşti, Buzău şi oraşele Mizil şi Râmnicu Sărat;

•⁠ ⁠atragerea de investitori şi capital care vot dezvolta mediul de afaceri din judeţele Prahova, Buzău şi Vrancea.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. cata harnicie pe acest „matematician” pe nume grindeanu .. noroc de drula ca a aratat ca se pot face lucruri, ca PNRR e plin de investitii in caile ferate .. ca dupa 34 ani de devalizat CFR de catre PSDNLUDMR , nimeni nu se astepta la alte rezultate de la acesti „specialisti”

  2. Vreo spaguiala, ceva.

    Unde sa mergi in Romania cu 160km/h ?

    • Pe București Constanta se merge de mulți ani cu 160 km/h si mai nou pe tronsonul coridor european de la Arad la Brașov, care o sa fie gata in curând, dar deja intre Sighișoara si Blaj de merge așa de repede.

    • 23 de locomotive pe Bucuresti-Constanta?

  3. Si in toata Moldova se circula cu 16.0 km/h si sunt necesare cel putin 16 vagoane pe garnitura. E normal sa fie asa, ca acum au cate un vagon aproape gol.

    • special pe ruta Barlad-Galati :))))