Ministrul Transporturilor către constructorul român al unui ciot de autostradă de 16 km, care după 4 ani are gata doar o treime din lucrare: „Anul viitor în iunie dați în trafic Chețani-Câmpia Turzii”
Inaugurarea celor 18 kilometri de autostradă dintre Iernut și Chețani, construiți de asocierea Astaldi-Max Boegl, a atras atenția și asupra întârzierii nejustificate a lucrărilor pe lotul vecin, Chețani-Câmpia Turzii. Cu o lungime de circa 16 kilometri, tronsonul construit de o asociere condusă de românii de la Straco pare mai degrabă abandonat. La patru ani de la ordinul de începere a lucrărilor, stadiul fizic este la 33,8%.
Prezent la inaugurarea lotului construit de italienii de la Astaldi, reprezentantul Straco, Mihai Ghidineci, a declarat că „speră” ca anul viitor să finalizeze și ei lucrările la tronsonul Chețani-Câmpia Turzii. Președintele Klaus Iohannis a încercat chiar să obțină o promisiune în acest sens din partea constructorului, fără succes.
Dialog Klaus Iohannis – reprezentantul firmei Straco:
Klaus Iohannis: Deci când terminați voi până la Câmpia Turzii?
Reprezentantul Straco: Sperăm anul viitor.
Klaus Iohannis: Nu cu sperați. Mie trebuie să-mi promiteți ceva.
Reprezentantul Straco: Să o luăm pas cu pas, domnule președinte.
Cel care a avansat un termen pentru finalizarea lucrărilor la cei 16 kilometri dintre Chețani și Câmpia Turzii a fost, până la urmă, ministrul Transporturilor, Lucian Bode. „Anul viitor în iunie dați în trafic Chețani-Câmpia Turzii. Asta am înțeles noi”, a declarat acesta.
Termenul este imposibil de respectat având în vedere ritmul de lucru din ultimii patru ani. Deși au primit ordin de începere a lucrărilor în mai 2016, odată cu italienii de la Astaldi, cei de la Straco au în acest moment gata doar o treime din lucrare.
A3 Chețani – Câmpia Turzii – 15,7 km
- Constructor: S.C. STRACO GRUP S.R.L. – S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L., S.C. TOTAL ROAD S.R.L
- Contract: semnat în 2015, ordinul de începere a lucrărilor, dat în mai 2016
- Stadiu fizic (aprilie 2020): 33,8%
- Valoare contract (fără TVA): 279,7 mil. lei
- Finalizare estimată: 2021
Mai mult, deși reprezentantul companiei românești se laudă cu finalizarea nodului Chețani, fără de care lotul Chețani-Iernut, construit de italienii de la Astaldi, nu putea fi dat în circulație vineri și risca să devină „o autostradă-muzeu”, adevărul este că la nod nu a lucrat Straco.
„Nodul Chețani este parte importantă a dării în trafic și a descărcării tronsonului realizat de colegii de la Astaldi. S-a lucrat intens. În două luni și jumătate am reușit să punem 150 de mii de metri cubi de umpluturi, 20.000 de metri pătrați de mixturi asfaltice. S-a lucrat practic la foc continuu. Astăzi dăm în trafic bretele și nodul rutier de la Chețani, realizat de Straco”, a declarat administratorul special al Straco, Mihai Ghidineci.
De fapt, nodul de la Chețani a fost construit de doi dintre subcontractorii Straco, adică de firmele românești Marcotim Impex și Baxcom, care au reușit în două luni și jumătate să finalizeze lucrarea.
Sursa foto: Captură foto/ Asociația Pro Infrastructura
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
9 comentarii