G4Media.ro

Ministrul Transporturilor către constructorul român al unui ciot de autostradă de 16…

Foto: Guvern

Ministrul Transporturilor către constructorul român al unui ciot de autostradă de 16 km, care după 4 ani are gata doar o treime din lucrare: „Anul viitor în iunie dați în trafic Chețani-Câmpia Turzii”

Inaugurarea celor 18 kilometri de autostradă dintre Iernut și Chețani, construiți de asocierea Astaldi-Max Boegl, a atras atenția și asupra întârzierii nejustificate a lucrărilor pe lotul vecin, Chețani-Câmpia Turzii. Cu o lungime de circa 16 kilometri, tronsonul construit de o asociere condusă de românii de la Straco pare mai degrabă abandonat. La patru ani de la ordinul de începere a lucrărilor, stadiul fizic este la 33,8%.

Prezent la inaugurarea lotului construit de italienii de la Astaldi, reprezentantul Straco, Mihai Ghidineci, a declarat că „speră” ca anul viitor să finalizeze și ei lucrările la tronsonul Chețani-Câmpia Turzii. Președintele Klaus Iohannis a încercat chiar să obțină o promisiune în acest sens din partea constructorului, fără succes.

Dialog Klaus Iohannis – reprezentantul firmei Straco:

Klaus Iohannis: Deci când terminați voi până la Câmpia Turzii?

Reprezentantul Straco: Sperăm anul viitor.

Klaus Iohannis: Nu cu sperați. Mie trebuie să-mi promiteți ceva.

Reprezentantul Straco: Să o luăm pas cu pas, domnule președinte.

Cel care a avansat un termen pentru finalizarea lucrărilor la cei 16 kilometri dintre Chețani și Câmpia Turzii a fost, până la urmă, ministrul Transporturilor, Lucian Bode. „Anul viitor în iunie dați în trafic Chețani-Câmpia Turzii. Asta am înțeles noi”, a declarat acesta.

Termenul este imposibil de respectat având în vedere ritmul de lucru din ultimii patru ani. Deși au primit ordin de începere a lucrărilor în mai 2016, odată cu italienii de la Astaldi, cei de la Straco au în acest moment gata doar o treime din lucrare.

A3 Chețani – Câmpia Turzii – 15,7 km

  • Constructor: S.C. STRACO GRUP S.R.L. – S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L., S.C. TOTAL ROAD S.R.L
  • Contract: semnat în 2015, ordinul de începere a lucrărilor, dat în mai 2016
  • Stadiu fizic (aprilie 2020): 33,8%
  • Valoare contract (fără TVA): 279,7 mil. lei
  • Finalizare estimată: 2021

Mai mult, deși reprezentantul companiei românești se laudă cu finalizarea nodului Chețani, fără de care lotul Chețani-Iernut, construit de italienii de la Astaldi, nu putea fi dat în circulație vineri și risca să devină „o autostradă-muzeu”, adevărul este că la nod nu a lucrat Straco.

„Nodul Chețani este parte importantă a dării în trafic și a descărcării tronsonului realizat de colegii de la Astaldi. S-a lucrat intens. În două luni și jumătate am reușit să punem 150 de mii de metri cubi de umpluturi, 20.000 de metri pătrați de mixturi asfaltice. S-a lucrat practic la foc continuu. Astăzi dăm în trafic bretele și nodul rutier de la Chețani, realizat de Straco”, a declarat administratorul special al Straco, Mihai Ghidineci.

De fapt, nodul de la Chețani a fost construit de doi dintre subcontractorii Straco, adică de firmele românești Marcotim Impex și Baxcom, care au reușit în două luni și jumătate să finalizeze lucrarea.

Sursa foto: Captură foto/ Asociația Pro Infrastructura

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Care aveti vreo cacastoare de inaugurat? Vine Ioha pe fuga…..

  2. PSD nu știe decât pensii și salarii . Idei puține și fixe . Tot timpul sunt în campanie electorală . Trebuie dat de lucru la oameni . Uită că ei au fost atâția ani la butoane .

  3. Gest populist.
    Autostrăzile nu se fac cu urecheli în fața jurnaliștilor, ci cu studii de fezabilitate bine făcute, cu contracte bine făcute, cu un cadru legal care să permită soluționarea rapidă a problemelor, cu angajați competenți. Statul român este cel care face legile, trebuie să-și ia măsuri de protecție, deci nu există nici o scuză pentru faptul că pică de fraier în fața unor constructori neserioși.

    Si mai este și aspectul banilor. S-au alocat banii la timp pentru acest lot întârziat? S-au relocate utilitățile? Studiul de fezabilitate a fost bine făcut?

  4. Asta cu autostrăzile, cu gazul, metroul e o poezie electorala.
    Viitorul executiv va avea o alta agenda

    Indiferent de culoare politica Romania trebuie guvernată de profesionisti nu se amatori!

    Amatori la sanatate, la invatamant, la interne si servicii, la justiție, in administratie etc.
    Amatori sau incompenti tot aia e!
    Electoratul a scârbit de aceste hoarde politice care sfâșie tot in goana lor după ciolan!

    Autostrăzile se vor amâna pana nu se stie când pentru ca sunt contracte prost făcute, spaga date, spagi luate si tot 30 km de autostrada pe an.
    Mai bine începem cu irigatiile!

    • Recunosc programul pesedeului: ZERO autostrazi, zero realizari. 😀

  5. „Pas cu pas”, ce umilinta a incasat Iohannis.😂 Cine l-a pus sa se amestece in lucruri care nu-l privesc, cum ar fi inaugurarea unui nou ciot de drum?

  6. Dacă le-au trebuit 4 ani pentru 16 km,ne spune Bode-somnorosul accidentului,cum a calculat termenul pentru iunie 2021???

  7. Nu vor termina lucrarea. E o șopârla ciudată la Straco. Insolvență, nu plătesc materiale, practic niște tepari…. Și de răspuns, nu va răspunde nimeni. Sau, la cât de zeloși sunt cei care înfăptuiesc actul de justiție în România, vor găsi vinovat paznicul….. Practic, suspectul de serviciu…