G4Media.ro

Ministrul Transporturilor: Constructorul are toate condiţiile ca trenul să circule între Aeroportul…

Ministrul Transporturilor: Constructorul are toate condiţiile ca trenul să circule între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord la finalul lunii mai

Constructorul are toate condiţiile ca, la sfârşitul lunii mai, trenul să circule între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, în vederea începerii Campionatului European de Fotbal, a declarat joi Lucian Bode, ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.

Bode a mai spus după o vizită în care a verificat stadiul de execuţie al legăturii feroviare dintre cele două obiective că dacă proiectul nu va fi finalizat la timp.

Contractul pentru execuţia şi proiectarea legăturii feroviare Gara de Nord – Aeroport Otopeni, în valoare de 398,16 milioane lei fără TVA, a fost semnat în cursul anului 2019 cu Asocierea Arcada – ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH.

„Deşi suntem în sezonul rece, văd o mobilizare din partea constructorului. Am vrut să mă conving la faţa locului că suntem în grafic cu lucrurile la acest obiectiv. Este greu, foarte greu pentru mine să înţeleg cum poţi să îţi fixezi ca şi condiţie pentru organizarea Campionatului European de Fotbal din 2020 finalizarea acestui obiectiv după terminarea evenimentului. Nu există niciun impediment ca lucările să continue în termenul în care am discutat (luna mai – n. r.), nu în cel contractual, care este 26 august. Termenul despre care vorbim noi (luna mai – n.r.) este termenul până la care trenul va circula de la aeroport la Gara de Nord. Vor mai fi lucrări de finisaje, lucrări la staţii, dar obiectivul nostru, după ce am văzut stadiul şi am emis autorizaţii de construire, am făcut tot cea depinde de noi în minister şi în cadrul companiei CFR SA, după ce am văzut situaţia, noi spunem că în acest moment constructorul are toate condiţiile pentru ca la sfârşitul lunii mai trenul să circule, în vederea începerii Campionatului European de Fotbal. Altfel, dacă nu circulă, avem o mare problemă şi cu ceea ce ne-am asumat împreună cu constructorul şi cu cei din companie, pentru că ne facem de râs. Sper să nu fim în situaţia asta! De aceea sunt şi astăzi aici. Nu vreau să ne facem de râs, nici la Băneasa şi nici aici”, a afirmat ministrul, citat de Agerpres.

Foto: Calea ferată Gara de Nord – Aeroport Otopeni (Simion Mechno / Agerpres Foto)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Poate va circula trenul de campionat, dar ce fac după aceea cu firmele de taxi ale securiștilor? Le bagă în faliment sau fac cumva să tot fie probleme la trenul ăla….?

  2. Firmele de taxi se vor omorâ intre ele la gara de nord unde vad ca nimeni nu-si face probleme ca nu exista parcări pentru cei ce așteaptă pasagerii sosiți cu avionul, transport in comun bine organizat, carosabil rupt de război din 1944, țigănie si aurolaci. O sa fie mai rău decât la universiada lui Ceaușescu.

  3. De râs ne facem oricum.
    Prima relatare în presa despre o linie de tren (deviata din linia Mogosoaia – Moara Vlasiei, fara o noua supratraversare a DN1 si alte complicatii)) a aparut în 1994, deci acum 25 de ani. De ce n-au facut-o pâna acum, Dumnezeu stie…
    Parerea mea: Ministerul Transporturilor = adunatura de spagari si incompetenti!

  4. De acord cu legătura feroviară pentru Otopeni însă nu înțeleg de ce se bagă bani în aeroportul Băneasa. Ce se va întâmpla cu el după euro 20-20?
    Dacă va rămâne închis ca să nu deranjeze riveranii, atunci sunt bani pierduți.

  5. Decât să renoveze Aeroportul Băneasa mai bine s-ar preocupa să extindă aeroportul Otopeni, care la capacitate maximă. Mai ales că extinderea nu se poate face de azi pe mâine.