G4Media.ro

Ministrul Transporturilor estimează că autostrada Comarnic – Braşov ar putea fi gata…

sursa foto: Ziarul Incomod

Ministrul Transporturilor estimează că autostrada Comarnic – Braşov ar putea fi gata peste şase ani şi că până atunci drumul de la Bucureşti până la munte va dura 17 ore

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că autostrada Comarnic – Braşov va fi realizată de către guvernul liberal, dar construirea acesteia va dura aproximativ şase ani, timp în care, susţine Bode, drumul până la munte pe Valea Prahovei „va dura 17 ore”. Ministrul afirmă că alternativa cea mai „la îndemână” pentru DN 1 este drumul judeţean 102I, pe care Ministerul Transporturilor vrea să-l preia de la consiliile judeţene care îl administrează şi să îl reabiliteze prin Compania Naţională de Investiţii, transmite News.ro.

Lucian Bode a spus că parteneriatul public-privat încheiat de guvernul PSD pentru autostrada Comarnic-Braşov este unul „cum nu a văzut nimeni în lumea asta”.

„Disperarea unora când au văzut că nu glumim şi anulăm acea mizerie numită parteneriat public-privat model Vâlcov-Dăncilă pe Comarnic – Braşov au început să ne atace din toate părţile, că renunţăm la autostradă. Autostrada Comarnic – Braşov va fi construită de către guvernul liberal, este un obiectiv major, strategic declarat de către CSAT, şi va fi construită, numai că până când demarăm lucrările efectiv la autostrada Comarnic – Braşov, la cei 58 de kilometri, mai trec aproximativ doi ani de zile. Până când finalizăm lucrările este posibil să mai treacă încă patru ani de zile. Dacă anul trecut am stat în trafic şapte ore, peste şase ani de zile vom sta 17 ore pe DN 1. Este inadmisibil să stăm cu mâinile în sân şi să nu ne uităm la variante alternative la acest trafic infernal, sufocant, pe DN 1”, a afirmat Lucian Bode, joi seară, într-o emisiune la Realitatea Plus.

Ministrul a precizat că alternativa „cea mai la îndemână” pentru DN 1 este drumul judeţean 102I care leagă municipiul Câmpina de comuna Valea Doftanei din judeţul Prahova. El a spus că se intenţionează ca autorităţile centrale prin Compania Naţională de Investiţii să preia tronsoanele – 25 de kilometri de drum – 11 în judeţul Prahova şi 14 kilometri în judeţul Braşov – care trebuie reabilitate, realizează reabilitarea şi le predau apoi administratorului drumului, Consiliul Judeţean Braşov, respectiv Consiliul Judeţean Prahova. Acest drum ar putea fi realizat în doi ani sau doi ani şi jumătate, cu costuri de cel mult un milion de euro pe kilometru, şi deschis traficului uşor, respectiv autovehiculelor cu masa de până la 7,5 tone, a precizat Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor a precizat că a discutat cu primarii localităţilor de pe Valea Prahovei şi că îşi doreşte realizarea unor pasaje şi altor lucrări de infrastructură care să decongestioneze traficul rutier, lucrări care ar putea fi realizate din fonduri europene.

sursa foto: Ziarul Incomod

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

33 comentarii

  1. In sfârșit unul are nu avansează termene fanteziste. De restul nu comentez, las pe cei care se pricep la infrastructură.

    • * unul care

    • Sa spuna concret care sunt problemele parteneriatului PP.

      In rest sunt doar acuzatii de genul „psd a avut doua bugete”.

      Unde e dovada !?

      Vad ca pdl -istilor nu le place PPP cand e vorba de autostrazi, dar in sanatate e perfect.

      Accesul spitalelor private la banii publici este deja un PPP.

      Sa vedeti acum cati bani o sa ramana spitalelor de stat.

      Cand o sa mai moara cate un ROMAN intr o clinica privata nu
      se va ridica nici o autorizatie de functionare.

      dar daca va fi un deces suspect int un spital de stat o sa vuiasca „presa”,.

      # kondensatorii vor iesi in strada impotiva lui arafat.

    • Când e vorba de „specialiști”, hop și trolul incult X-link, argat la veceul luju al turnătorului la securitate dan Voiculescu. El știe tot, de la „mimica fetei” si „apa sâmbetei” până la „islamism” și „istoria sașilor”. Ca oricine ” știe tot „, spune numai prostii pentru că nu înțelege ce citește, fiind analfabet funcțional.
      ” Concret”, mafia PRO-PSD-ALDE s-a constituit cu scopul de a fura iar „parteneriatul PP” era instrumentul lor de sifonare.
      „Dovada” că mafia PRO-PSD-ALDE ” a avut doua bugete” sunt cifrele reale prezentate acum față de ce au decorat ei acum 3 luni.
      „Banii publici” sunt ai cetățenilor deci e normal ca „accesul” să fie în funcție de ce vor oamenii. PPP e alrceva dar postacul X-link e prea idiot ca să priceapă.
      În afară de interlopii mafiei PRO-PSD-ALDE, nu are interes nimeni „sa rămână bani” escrocilor să aibă de unde sifona.
      După mintea „kondensata” a lui X+link dacă ” nu se va ridica nici o autorizație de funcționare la privat „, e ok să fie oameni omorâți la stat în continuare. Ăsta e X-link: scrie ca să aibă lumea de ce râde.

  2. Atunci aș prefera să facă o mare parcare plătită și păzită in Ploiesti și trenuri către munte la fiecare 30 de minute. Nu am o problemă să iau tenul de acolo, cu condiția să nu îl aștept 3-4 ore

    • Ar putea fi luat in calcul un proiect de modernizare a caii ferate pentru a permite viteze de pana la 200km/h, astfel distanta Bucuresti-Predeal ar putea fi parcursa in 50 de minute. In ansamblu, ar putea costa aproape cat autostrada Comarnic Brasov dar ar putea convinge un procent dintre bucuresteni sa renunte complet la masina personala, ceea ce ar fi un castig pentru mediu si este oricum directia in care ar trebui sa se mearga (cei care locuiesc in orase aglomerate si renunta la masina personala).

    • @Alex e chiar asa greu sa-ti planifici sa ajung la Ploiesti cu 30 de minute inainte sa plece trenul?
      Chiar toti uitati ce aglomeratie e vara pe A2, cand faci 6 ore de la Bucuresti la Constanta? Chiar aveti impresia ca daca ati avea autostrada care sa treaca pe langa Sinaia si Predeal ati face intre Sinaia si Predeal mai putin decat ati facut iarna asta pe DN1?
      Autostrazile nu se fac pentru confortul celor care vor sa mearga la ski, autostrazile sa fac pentru transportul de marfa. Rentabilitatea unei autostrazi pentru schiori e ZERO.
      Luati trenul si nu va mai smiorcaiti 🙂

    • Faceți teorii, dar ati luat vreodată trenul? E o mizerie penală! Miroase pestilențial și întârzie întotdeauna! Și mereu nu sunt locuri, nici la stat, nici la privat! Bilet de pe net se poate lua doar cu minim 6 ore înainte! Reducerile nu se aplică biletelor de pe net, trebuie luate de la agenție (pe bune?…). Eu cu trenul poate aș mai merge, singur, dar să îmi duc copiii în mizeria și în aglomerația aia, în picioare, mă iertați…

    • Vroiam sa spun că se poate aborda sistemul din străinătate, daca e prea scump si greu sa faci o amarata de autostradă. Nici un străinătate nu sunt trenurile cele mai noi sau curate (e drept că nici așa vechi că ale noastre nu sunt) dar macar am posibilitatea că odată ajuns în gara să mă pot duce la un automat de bilete, sa îmi cumpăr bilet fara sa stau la o coada infernala și cel mai important, fara să îmi fac griji că dacă pierd trenul ăsta trebuie sa îmi găsesc cazare acolo în ziua aia. PENTRU CA TRENURILE ACOLO SUNT DESE. Nu doar 2-3 toată ziua. Și da, e greu să îți planifici drumul că sa ajungi în gara înaintea trenului, considerând că nu ai cum să eviți nenorocita de „centură” a Bucureștiului „capitala europeană”

    • Da, cum sa nu! Că 2 ore până la Predeal din București, cam cat se face acum, e foaaaartee „lung” drumul. Extrem:))) și e un tren cam la 2-3 ore. Propun un tren care sa te ia pe tine direct de acasă, exact cand vrei, cu o marja de 5 minute…e bine? Sau vrei sa te plimbi până la Ploiesti? Îți spun eu, nu ajungi cu mașina în 35 de minute, cat fac unele trenuri!

    • Si acum din Ploiesti Vest dimineata sunt trenuri spre Brasov din 25 in 25 minute.
      Practic de la 7 la 10 sunt 7 sau 8 trenuri.
      Care fac in medie 60 sau 80 minute pana la Brasov.
      Problema e parcarea la gara.
      Pe wekend e mai liber dar in cursul saptamanii nu.
      Teren exista pentru parcare mare plătită dar autoritățile sunt slabe si nu inteleg ca viitorul deplasărilor pe Calea ferată pentru Calea Prahovei sau Bucuresti e trenul.
      E necesara o mare parcare la Vest dar consilierii Primăriei, Primarul nu inteleg situația.
      Niciun pasaj subteran sa mergi in parcul de vis a vis de gara!

  3. Hai serios, Bucureștenilor le ia 17 ore să ajungă la munte. Chiar nu e o prioritate pt restul țării. Mai sa ne scuteasca cu doleantele lor de mitici.

  4. Noi in Brasov dorim aeroport, nu autostrada.

  5. Au plecat hotii/prostii psd-isti si au venit hotii/prostii liberalii :))). Nimic nou, bv cui i-au votat, sa se bucure acum. Cred c avaiatu asta stie sa numere doar pa la 17, :)) din fericire

  6. 6 ani poate doar executia fizica. O astfel de autostrada nu poate fi gata mai repede de 10-15 ani realist daca luam in considerare toata birocratia si problemele unui astfel de proiect, asta daca chiar se apuca serios de el.

    Iar cu trenul de la Ploiesti, aberati baieti. Nu e o solutie pentru ca tehnic nu poti duce 50.000 de oameni cu trenul intr-o dimineata si nici nu ai unde sa parchezi 20.000 de masini la Ploiesti Vest. Va dati seama ce ambuteiaj s-ar face?

    • Sugerezi ca nu se pot asigura locuri de parcare la Ploiesti dar acelasi numar de masini ar avea locuri de parcare asigurate in Sinaia-Busteni-Predeal?

    • Da! Ca sa fie practic, parcarile trebuie sa fie in zona garii pe o suprafata relativ restransa, sa zicem pe o raza de 200m. Pai asta deja face acea zona mult mai mica decat orice statiune. Cum sa convearga atata trafic ca intr-o gaura neagra?

      Apoi, oamenii mai au un troller, o bicla sau schiuri. Sa zicem ca le tragi dupa tine pana la tren. Apoi ajungi in statiune si ai 1km pana la pensiune cum ajungi? Cu taxi nu merge cind se goleste un tren pe peron, autobuz, nu te duce decat in toate zonele, e chin.

      Si tinand cont ca majoritatea vin din zona Bucuresti, de ce naiba sa nu vina cu trenul direct de acolo cand trenul ar putea ajunge mai rapid in Ploiesti decat masina?

      Asta e o discutie aiurea, trebuie sa se apuce de treaba. 1) studiu pentru stabilirea traseului autostrazii, 2) proiectarea si construirea segmentelor din dreptul statiunilor care sa scoata traficul din ele ca niste centuri. 3) completarea cu segmentele lipsa.
      Asta e abordarea sanatoasa si care nu apeleaza la solutii temporare care sa devina inutile odata ce autostrada va fi gata.

  7. Nu mă pronunț asupra problemei de fond, e bine și sper sa se facă. Din nefericire, analfabetismul funcțional e foarte prezent, odată in exprimarea alambicata a ministrului si a doua oara in interpretarea redacției. E clar ca nefericitul de ministru a vrut sa spuna ca va dura 17 ore daca NU se face autostrada.

    • Sau se va face 17 ore in cei 6 ani în care va fi șantier, ceea ce te face pe tine analfabet funcțional

    • @Mario
      Cat de bine ar fi sa si intelegem ceea ce citim.
      „…Dacă anul trecut am stat în trafic şapte ore, peste şase ani de zile vom sta 17 ore pe DN 1…”

    • @Mario, era o gluma, de ce reactionezi asa dur? Esti autorul articolului? in orice caz, nu imi trebuia neaparat o demonstratie ca am dreptate, dar o primesc…

      vezi ca iti explica @el mai jos. Ca sa fie asa cum zici tu, „peste” ar trebui sa insemne „mai mult de”, iar o asemenea interpretare e o clara dovada de analfabetism functional.

      Problema analfabetismului functional este ca merge mana in mana cu agresivitatea si ignoranta. Analfabetul functional uneori nu isi da seama de problema lui si face lucruri care il desconspira, cum ar fi sa accepte ocuparea unor pozitii politice inalte (ex. cea de prim-ministru) sau chiar sa comenteze…

    • …mconstruirea acesteia va dura aproximativ şase ani, timp în care, susţine Bode, drumul până la munte pe Valea Prahovei „va dura 17 ore”.
      Cred ca stați prost și la capitolul citit, nu numai la capitolul înțeles

    • @mario, trebuie sa fiti tare si sa nu luati in seama rautatile si oamenii care nu inteleg cata dreptate aveti! indraznesc sa ghicesc ca vi se intampla destul de des, dar ca mereu reusiti sa ii ignorati si sa mergeti inainte pe drumul dvs.

  8. @REDACTIA G4Media.ro

    Cea/cel care a scris titlul articolului, este o demna/un demn utilizatoare/utilizator al limbii VVDancila. Cat de bine ar fi sa si intelegem ceea ce citim, inainte sa scriem.

    • Declaratia completa a ministrului:

      „Peste şase ani vom sta 17 ore pe DN1. Este inadmisibil să stăm cu mâinile în sân şi să nu ne uităm la variante alternative la acest trafic sufocant pe DN1. Şi atunci, prima varianta alternativă şi cea mai la îndemâna autorităţilor, în cazul nostru Ministerul Dezvoltării, prin Compania Naţională de Investiţii, este drumul judeţean 102 i Câmpina-Valea Doftanei- limita cu judeţul Braşo-Săcele. (…) Avem 27,5 kilometri de la Câmpina la Valea Doftanei, drum reabilitat, covor asfaltic în condiţii foarte bune de circulaţie. De la Valea Doftanei până la limita cu judeţul Braşov sunt 14 kilometri de drum judeţean, din care 3 kilometri sunt în reabilitare, asfaltare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, mai rămânând 11 kilometri de reabilitat. De la limita judeţului Braşov până la Săcele mai sunt 14 kilometri. 11 kilometri în Prahova şi 14 km în Braşov, soluţia din punctul nostru de vedere, discutată la cel mai înalt nivel, cu prim ministrul, cu ministrul Dezvoltării şi doamna preşedinte al Companiei Naţionale de Investiţii”, a spus ministrul.

  9. Bine ca macar s-au hoatarat in ceasul al 25- lea asupra drumului ala judetean, sa-l reabiliteze!
    Daca-l fac pe asta, nici nu ma va mai interesa autostrada.

  10. ȘI DACĂ SE FACE AUTOSTRADĂ CU 4 BENZI PE SENS ȘI BANDĂ DE REFUGIU TOT AGLOMERAT VA FI PE DN -1 MULȚUMESC !

  11. domnule ministru ai mers o singură dată pe valea DOFTANEI,faci o medie de 30km/h deci peste 3 ore dacă mergi regulamentar,adică fără girofar mulțumesc !

  12. Cred ca trebuie sa le cereti sfatul chinezilor in problema timpului de constructie. Nu acum , dupa ce trece epidemia de coronavirus.

    • @Petrica. Chinezilor sa le cerem sfatul daca ne propunem sa dominam lumea!
      Afacerile cu China sunt din start o idee proasta pentru ca acestia pun conditii prin care isi largesc sfera de influenta. Aproape tot ce a construit China pana acum in afara granitelor a fost foarte scump iar tarile respective au atins un nivel de indatorare care le-a fortat sa concesioneze resurse Chinei, vezi Sri-Lanka.
      In ce priveste autostrazile din Romania, nu exista probleme de ordin tehnic, progresul rapid al lucrarilor este posibil pentru aproape toti constructorii doar ca nu se doreste.
      Avem suficiente exemple, firme spaniole sau italiene cu rezultate foarte bune in tarile lor, atunci cand au preluat lucrari in Ro, practic nu le-a mai pasat. Nu este exclus ca in Ro acestea sa fie obligate la plata unor comisioane catre politicieni, ceea ce le determina sa opereze cu resurse minime pe santier pentru a salva costuri. Atunci cand se lucreaza cu resurse minime, lucrarile depasesc termenul initial.

  13. Soluția propusă de ministrul transporturilor rezolva parțial problema pentru cei care merg la Brașov, pentru cei care merg la Sinaia,Bușteni,Azuga sau Predeal nu se rezolva mare lucru ?!
    Mai este o ruta Câmpina-Valea Doftanei-Secaria-Posada cu asfalt pana in Secaria și un drum forestier(6 km) care necesita reabilitare, între Secaria și Posada. Este o sugestie…

  14. Bună dimineața! Pentru a-mi da seama dacă în perioada 2021-2027 vom avea șansa să avem autostrăzi, am vizionat istoricul miniștrilor transporturilor,astfel:1990-1992/FSN,perioada în care 1 an a fost Traian Basescu;1992-1996 PDSR,actualmente PSD;1996-2000/ALIANȚĂ DA,adică pnl,pntcd, și alții evaporati iar în aceasta perioada ,2 ani a tronat Traian Basescu);2000-2004/PSD;2004-2012 PD (ulterior PDL) perioada din care 1 an a tronat Ludovic Orban/pnl (2007-2008);2012-2014/PNL;2014-2015/PSD;2015-2016 tehnocrat/actualmente la pnl;2017-2019/PSD;2019-fostul tehnocrat al lui Ciolos,actualmente ministru pnl!!!!La prima vedere constatam ca dreapta ,a deținut supremația la transporturi adică ,mai mult de 17 ani!!!!!Nu ca ceilalți ar fi făcut mare lucru dar,din istoric reiese ca au mai făcut ceva!Separat ,la ora asta urlă pe toate televiziunile că altii sunt vinovați ,tocmai cei care ,au fost miniștrii transporturilor și aveau posibilitatea sa facă ceva!!!Mai mult decât deranjant:hoțul striga hoții! !!!Deci,slabe șanse sa vedem autostrăzi mai ales că ,la acest moment,actualul ministru vrea sa circulam pe coordonate gps pentru a ajunge în 17 ore pe un drum forestier care,mai mult ca sigur ,va fi dotat cu senzorii muzicali care vor atrage atenția asupra depășirii restricției de max.10 km/ora!La anul și la …Mulți ani!!!!!Este destul de trist…..