Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: Ne gândim la modificarea legii achizițiilor publice și a contestațiilor. În această seară, Metrorex a semnat contractul de livrare a 13 trenuri, după 6 ani de licitații
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat miecuri seară la Realitatea Plus că susține modificarea legii licitațiilor publice și a contestațiilor, dar și reformarea instituțiilor care avizează proiectele, în opinia sa mult prea birocratice.
”Când spun creșterea capacității administrative mă refer și la modificarea legii achizițiilor publice și mă gândesc și la acele completuri specializate în soluționarea contestațiilor. Nu este posibil… Spre exemplu astăzi, spre seară, la minister, Metrorex a semnat cu o companie un contract de livrare a 13 trenuri noi pentru magistrala M5 Drumul Taberei.
Acest contract a început în 2014, de șase ani de zile să licităm 13 trenuri stând în contestații? Este absolut obligatoriu să rezolvăm această problemă a contestațiilor, altfel vom sta ani de zile în contestații și nu vom reuși să cheltuim acești bani.
Eu am încredere că vom modifica legislația și pe achiziții și în ceea ce privește contestațiile, vom crește eficiența relațiilor între instituțiile avizatoare pentru că astăzi sunt foarte multe instituții care avizează un proiect de infrastructură și dacă stăm în blocaje birocratice nu vom reuși să implementăm aceste proiecte”, a spus ministrul Bode.
Acesta a mai vorbit și despre susținerea companiilor românești în marile proiecte de infrastructură și a promis un program prin care acestea să se poată dota cu utilaje moderne. Nu a intrat în detalii, însă a reluat tema constructorilor străini care câștigă licitații și apoi fac doar managementul lucrărilor angajând subcontractori locali pe care ulterior nu îi mai plătesc.
”Mi-aș dori să realizăm investițiile viitoare cu firme românești. Din păcate, foarte puține au rezistat. Pentru că imediat după ce am început să facem infrastructură mare în România, marile companii de afară au venit fără muncitori, fără angajați, au venit cu partea de management, au angajat, au subcontractat la companiile românești, nu le-au plătit și le-au falimentat. Din păcate așa s-a întâmplat. Astăzi vorbim de câteva companii românești care au mai rezistat, așa cum este firma din Bacău, care a finalizat înainte de termen cu un an și trei luni varianta ocolitoare a Bacăului.
Ne gândim să sprijinim companiile românești prin acest program național de recuperare și reziliență, să le dăm posibilitatea să se finanțeze, să se doteze cu utilaje moderne pentru a putea realiza autostrăzi în România.
Foto: Inquam Photos / George Călin
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
5 comentarii