G4Media.ro

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: Ne gândim la modificarea legii achizițiilor publice și…

Sursa foto: Inquam Photos/ George Călin

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: Ne gândim la modificarea legii achizițiilor publice și a contestațiilor. În această seară, Metrorex a semnat contractul de livrare a 13 trenuri, după 6 ani de licitații

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat miecuri seară la Realitatea Plus că susține modificarea legii licitațiilor publice și a contestațiilor, dar și reformarea instituțiilor care avizează proiectele, în opinia sa mult prea birocratice.

”Când spun creșterea capacității administrative mă refer și la modificarea legii achizițiilor publice și mă gândesc și la acele completuri specializate în soluționarea contestațiilor. Nu este posibil… Spre exemplu astăzi, spre seară, la minister, Metrorex a semnat cu o companie un contract de livrare a 13 trenuri noi pentru magistrala M5 Drumul Taberei.

Acest contract a început în 2014, de șase ani de zile să licităm 13 trenuri stând în contestații? Este absolut obligatoriu să rezolvăm această problemă a contestațiilor, altfel vom sta ani de zile în contestații și nu vom reuși să cheltuim acești bani.

Eu am încredere că vom modifica legislația și pe achiziții și în ceea ce privește contestațiile, vom crește eficiența relațiilor între instituțiile avizatoare pentru că astăzi sunt foarte multe instituții care avizează un proiect de infrastructură și dacă stăm în blocaje birocratice nu vom reuși să implementăm aceste proiecte”, a spus ministrul Bode.

Acesta a mai vorbit și despre susținerea companiilor românești în marile proiecte de infrastructură și a promis un program prin care acestea să se poată dota cu utilaje moderne. Nu a intrat în detalii, însă a reluat tema constructorilor străini care câștigă licitații și apoi fac doar managementul lucrărilor angajând subcontractori locali pe care ulterior nu îi mai plătesc.

”Mi-aș dori să realizăm investițiile viitoare cu firme românești. Din păcate, foarte puține au rezistat. Pentru că imediat după ce am început să facem infrastructură mare în România, marile companii de afară au venit fără muncitori, fără angajați, au venit cu partea de management, au angajat, au subcontractat la companiile românești, nu le-au plătit și le-au falimentat. Din păcate așa s-a întâmplat. Astăzi vorbim de câteva companii românești care au mai rezistat, așa cum este firma din Bacău, care a finalizat înainte de termen cu un an și trei luni varianta ocolitoare a Bacăului.

Ne gândim să sprijinim companiile românești prin acest program național de recuperare și reziliență, să le dăm posibilitatea să se finanțeze, să se doteze cu utilaje moderne pentru a putea realiza autostrăzi în România.

Foto: Inquam Photos / George Călin

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Buna scuza cu intarzierile pentru a introduce impunitatea la achizitiile publice. Trenurile sunt asteptate de 6 ani pentru ca s-a luat spaga la primele licitatii si DNAul i-a prins. Ca sa nu mai existe intarzieri, politicienii ar trebui sa nu mai fure, nu sa schimbe legea ca sa se poata fura mai eficient

  2. Băăă, care l-ați trezit pe ăsta?

  3. Sa ne uitam cine a castigat licitatia, ca stim cine e beneficiarul regulilor de azi. Quelle concidence, une compagne francaise. Schimbati o ula, hashtag sauvez l’etat de droit.

  4. Cred ca ai mai putea face si un fel de punctaj, in care sa adaugi puncte daca si-a platit subcontractorii la timp, daca a terminat la timp lucrarile, daca a remediat in timp util lucrarile de remediere etc. Daca a terminat inainte de termen sa se adauge ca un bonus anumite puncte . Apoi sa se puna conditii sa nu poata licita pentru o mare lucrare daca mai are in acelasi timp , nu stiu, 2 sa 3 alte lucrari. Daca va licita pentru o lucrare sa aiba obligatia ca la depunerea ofertei sa aduca si un dosar cu 100 -200 de CV-ri. Asta depinde de ce valoare are lucrarea. La o noua licitatie poti sa pui preconditie un anumit punctaj. Mai mult…pentru a evita asocierile in care o firma care nu prea are punctaj sa bage in fata o firma paravan atunci vei putea spune ca daca in asociere este vreo firma care are un punctaj mic, acel punctaj va fi de referinta pentru toata asocierea de firme. Cred ca atunci chiar ai putea sa limitezi subiosii.

  5. Dar nu trebuia sa fiti deja ”ganditi”, in octombrie 2019, cand ati venit la guvernare ? Nu trebuia sa aveti o modificare concreta , ca stiati cum functionau lucrurile in toate domeniile si trei ani oricum , nu ati avut decat o vacanta continua !! Daca acum incepeti sa va ganditi…………