G4Media.ro

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru…

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri în baza unui memorandum, fără a avea un contract semnat/ Decizia a fost luată de AGA TAROM la o zi de la numirea în funcție a Mădălinei Mezei

Deși nu are un contract semnat cu producătorul franco-italian al aeronavelor ATR pe care vrea să le achiziționeze, TAROM a achitat deja către acesta 900.000 de euro, în baza unui memorandum semnat de fostul director general interimar Mădălina Mezei, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, într-o conferinţă de presă prilejuită de preluarea mandatului. Decizia de a încheia, acest momerandum și de a face plata a fost luată, pe 20 iunie, la o zi de la numirea în funcție a Mădălinei Mezei, pe 20 iunie, potrivit unei decizii a Adunării Generale a Acționarilor consultate de G4Media. Suma exactă este de 900.000 de dolari, potrivit acestui document.

„Ce s-a întâmplat cu această companie (TAROM, n.red.) şi modul în care a fost administrată în ultima perioadă depăşeşte orice imaginaţie. Sunt în discuţii avansate pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri, cu acel contract buy back semnat de doamna Mezei şi aici repet: ţineţi-vă bine! Doamna Mezei a semnat un memorandum prin care a acordat un avans de 900.000 de euro pentru achiziţia celor nouă aeronave. Încă o dată: a acordat un avans pe baza unui memorandum. Nu am mai văzut aşa ceva! Nu există niciun contact. TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum”, a declarat Lucian Bode, potrivit Agerpres.

Potrivit unei decizii a Adunării Generale a Acționarilor TAROM de pe 20 iunie, deci la o zi de la numirea Mădălinei Mezei în fruntea companiei de stat, aceasta era mandatată de AGA să “negocieze și sp semneze documentele preliminare („Memorandul of Understandinf” – MoU) cu ATR”, care să prevadă:

Înstrăinarea a 7 avioane ATR42-500 și a 2 avioane ATR72-500 din flota actuală și

Preluarea prin leasing opeartional pe o perioadă de 10 ani a 7 aeronave noi ATR72-600, cu termen de livrare până la sfârșitul trimestrului I al anului 2020, și 2 aeronave noi ATR72-600 du livrare în trimestrul IV al anului 2020.

Asta însemna și „efectuarea plății către ATR a „Commitement fee”-ului în valoare de 900.000 USD în condițiile din MoU, reprezentând contravaloarea tarifului de rezervare pentru cele 9 aeronave”.

Potrivit noului ministru al Transporturilor, TAROM are în conturi 21 de milioane de euro, iar anul acesta va înregistra pierderi mai mari de 180 milioane lei.

Lucian Bode a subliniat că este nevoie de o restructurare urgentă a acestei companii. „La Comercial sunt peste 200 de angajaţi, dar nu fac nimic ca zborul să devină profitabil. La Tehnic avem cele mai mari costuri din Europa. Peste 40% costuri, mai mari decât la orice companie din Uniunea Europeană. Va trebui să intervenim de urgenţă. Susţin decizia Guvernului de a implementa managementul profesionist şi aici, la compania TAROM, au nevoie urgent de un ajutor de salvare. O să discutăm cu toţi factorii implicaţi, cu Comisia Europeană, în special, pentru un ajutor de stat şi pentru un ajutor de salvare, dar ne propunem clar să salvăm compania”, a adăugat Lucian Bode.

”În acest moment, la TAROM sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al primului-ministru, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, Poliţia, Parchetul. Nu ştiu dacă mai există o instituţie care să nu fie acolo”, a precizat noul șef de la Transporturi.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Asta nu e justitiara aia care acu cateva saptamani se apucase sa dea limbi noii stapaniri ??:)

  2. Si aici trebuie facut curatenie generala radicala.Cine a fraudat sau a facut abuz in serviciu,trebuie cercetat penal !

  3. A mai fost management profesionist la Tarom, cred ca un austriac sau un neamt.
    SI pentru ca Taromul in perioada aceea incepuse sa faca profit, l-au debarcat urgent pesedistii si au inceput din nou sa capuseze masiv.
    Nu se poate social democratie si profit. Profitul trebuie facut de firmele social democractilor, ca asa e democratia originala.

  4. Pun pariu ca ii va cumpara lui IoHaos avion de 100 milioane €,aveti grija ce votati ca asta mancati si platiti la Iarna ! Cit imi place guvernul meu 3,parlamentul meu,tara mea,etc.Jos nazistul diktator .

  5. Memorandumul nu e tot o intelegere ca si un contract, fiind semnat de ambele parti?! Pe baza intelegerii a achitat tariful de rezervare si poate ca asta era conditia prealabila incheierii contractului! Ce se da Bode asa rotund?

  6. Curatenia la Tarom ,cum spunea vecina mea , acum la post la Bruxelles , ar trebui inceputa cu slugile lui Dragnea : unul mare sef pe la tineretul psd petrescu parca il cheama este sef la autoritatea aeronautica -, alta absolventa de fabrica de diplome baneasa este consiler al ministrului , .poate mai tine minte cate ceva si din trofeul calitatii , tipografie , nastase 4 case , fosti si actuali sefi ….. in fapt toata aceasta clica de psdisti , impostori , calificati la locul de munca ? ,,,cu salarii umflate , sunt odraslele lui nelu nemuritoru si dragnea ciorditoru ?…unii mai si cumuleaza pensia cu salariul , fosti absolventi de academie politica …Aici ar trebui sa ajunga in curand DNA , ce vedem acum este doar inceputul destructurarii regimului, mafiot , tembel si criminal al lui ion ilici . Toata pleava promovata de leprele din preajma lui , fostii agenti ai rusiei si copilasii lor penali si ei

  7. Top Gane, nu vezi că ministrulețul ăsta care n-are în cap decât drumuri imposibile pe valea Doftanei este incapabil și impotent în ceea ce privește cloaca sulfuroasă de la vârful aviației? Ce-i pasă lui că taman oamenii lor, susținătorii lor, bucuroși cu buza umflată, sunt în continuare terorizați de abuzurile unui incult ca Petrescu Armand, șeful autorității aeronautice, unui bășinos expirat politruc bătrân și cazon, ca Encuțescu Sorin, vărul lui Bombonel, adjunctul lui Petrescu pe de o parte dar și șeful ăstuia, pe de altă parte, ca președinte al C.A., Petrescu fiind doar membru al C.A., unui uzurpator și impostor agresiv și nerușinat, provenit de la școala repetenților insolenți (imbecili) – SRI(I), ca Grosu Ion, pensionar nesimțit (căutați-i declarația de avere!), ca și Encuțescu, Roman Tudorel, Bârlă Nelu (porecla de Mârlănelu nu este doar rezultatul unui calambur)? Halal să-i fie acestui ministru prostălău care-și lasă susținătorii (votanții, foști deja, nemaisuportând inerția bolnăvicioasă a acestui leneș lăudăros!) în bătaia de joc a slugilor de sorginte m..epesedragnistă!