Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri în baza unui memorandum, fără a avea un contract semnat/ Decizia a fost luată de AGA TAROM la o zi de la numirea în funcție a Mădălinei Mezei
Deși nu are un contract semnat cu producătorul franco-italian al aeronavelor ATR pe care vrea să le achiziționeze, TAROM a achitat deja către acesta 900.000 de euro, în baza unui memorandum semnat de fostul director general interimar Mădălina Mezei, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, într-o conferinţă de presă prilejuită de preluarea mandatului. Decizia de a încheia, acest momerandum și de a face plata a fost luată, pe 20 iunie, la o zi de la numirea în funcție a Mădălinei Mezei, pe 20 iunie, potrivit unei decizii a Adunării Generale a Acționarilor consultate de G4Media. Suma exactă este de 900.000 de dolari, potrivit acestui document.
„Ce s-a întâmplat cu această companie (TAROM, n.red.) şi modul în care a fost administrată în ultima perioadă depăşeşte orice imaginaţie. Sunt în discuţii avansate pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri, cu acel contract buy back semnat de doamna Mezei şi aici repet: ţineţi-vă bine! Doamna Mezei a semnat un memorandum prin care a acordat un avans de 900.000 de euro pentru achiziţia celor nouă aeronave. Încă o dată: a acordat un avans pe baza unui memorandum. Nu am mai văzut aşa ceva! Nu există niciun contact. TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum”, a declarat Lucian Bode, potrivit Agerpres.
Potrivit unei decizii a Adunării Generale a Acționarilor TAROM de pe 20 iunie, deci la o zi de la numirea Mădălinei Mezei în fruntea companiei de stat, aceasta era mandatată de AGA să “negocieze și sp semneze documentele preliminare („Memorandul of Understandinf” – MoU) cu ATR”, care să prevadă:
Înstrăinarea a 7 avioane ATR42-500 și a 2 avioane ATR72-500 din flota actuală și
Preluarea prin leasing opeartional pe o perioadă de 10 ani a 7 aeronave noi ATR72-600, cu termen de livrare până la sfârșitul trimestrului I al anului 2020, și 2 aeronave noi ATR72-600 du livrare în trimestrul IV al anului 2020.
Asta însemna și „efectuarea plății către ATR a „Commitement fee”-ului în valoare de 900.000 USD în condițiile din MoU, reprezentând contravaloarea tarifului de rezervare pentru cele 9 aeronave”.
Potrivit noului ministru al Transporturilor, TAROM are în conturi 21 de milioane de euro, iar anul acesta va înregistra pierderi mai mari de 180 milioane lei.
Lucian Bode a subliniat că este nevoie de o restructurare urgentă a acestei companii. „La Comercial sunt peste 200 de angajaţi, dar nu fac nimic ca zborul să devină profitabil. La Tehnic avem cele mai mari costuri din Europa. Peste 40% costuri, mai mari decât la orice companie din Uniunea Europeană. Va trebui să intervenim de urgenţă. Susţin decizia Guvernului de a implementa managementul profesionist şi aici, la compania TAROM, au nevoie urgent de un ajutor de salvare. O să discutăm cu toţi factorii implicaţi, cu Comisia Europeană, în special, pentru un ajutor de stat şi pentru un ajutor de salvare, dar ne propunem clar să salvăm compania”, a adăugat Lucian Bode.
”În acest moment, la TAROM sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al primului-ministru, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, Poliţia, Parchetul. Nu ştiu dacă mai există o instituţie care să nu fie acolo”, a precizat noul șef de la Transporturi.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii