Ministrul Transporturilor: Niște șmecheri vor să blocheze anumite proiecte și atunci le contestă / Dacă ministerul nu se zbătea, România în momentul acesta nu avea ce să semneze / Ar trebui să fim mai patrioţi, să nu ne mai subestimăm, să îi dăm exemplu pe alţii
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a plâns, vineri seara, la Digi24 de anumiți investitori „șmecheri”, care n-au înțeles că România are nevoie de infrastructură și vor să blocheze proiectele și le tot contestă, chiar dacă nici nu participă la licitații, iar ministerul a trebuit „să se bată” și cu anumiți români de la Bruxelles, care „vor să pună bețe-n roate României”. Ministrul Transporturilor a spus că a înțeles mesajul campaniei „România vrea autostrăzi” și că la ora 15.00 era pe șantier și se uita cum muncește un antreprenor român.
„M-am confruntat cu întrebarea legată de autostrăzi de când a început campania omului de afaceri din Suceava. Azi, am fost la Bacău. Noi am înţeles – vorbesc de autorităţi – am înţeles foarte bine mesajul. Nu era nevoie poate să fie campania atât de amplă”, a afirmat Cuc.
„Ştiu că azi la 15.00 eram pe şantier şi mă uitam cum munceşte un antreprenor român. Am văzut cum muncesc antreprenorii români, în majoritate. Mă uit cât de dedicaţi au fost şi nu au protestat când România nu a avut buget. (…) Am înţeles pe deplin nemulţumirea oamenilor, tocmai din acest motiv am accelerat și accelerez foarte mult proiectele. (…) Poate a lipsit un nivel de transparenţă în cadrul ministerului, dar din data de 23 voi face o conferinţă de presă la Ministerul Transporturilor, am ridicat drone şi voi arăta ce constructori muncesc şi care nu”, a mai spus Cuc.
El a susținut că autoritățile nu au stat cu mâinile în sân și că în mandatul său din 2017 tot la Transporturi a lansat proiecte care acum au ajuns la semnare.
„Proiectele au venit, dar toate sunt etapizate. Şi eu mi-aş dori să fac o autostradă peste noapte, dar când facem un proiect trebuie să facem studiu de fezabilitate. Când am lansat proiecte, am luat studii de fezabilitate mai vechi, am luat studiile, le-am lansat şi avem semnate”, a declarat Cuc.
„Știți, tot timpul aruncăm «Domnule, e ministerul de vină, e ministerul de vină!» Să știți că ministerul s-a zbătut foarte mult. Dacă ministerul nu se zbătea, România în momentul acesta nu avea ce să semneze – vorbesc de contracte de proiectare și execuție – și trebuie să asigurăm absorbția de fonduri europene, pe de o parte, și, pe de altă parte, să creăm o predictibilitate pe piața constructorilor. Dacă nu scoteam proiectele în 2017 – pentru care vă spun că ne-am bătut extraordinar de mult, inclusiv cu anumiți români care sunt pe la Bruxelles pe acolo și pun tot felul de bețe-n roate României…”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Răzvan Cuc a acuzat faptul că unele firme contestă licitațiile.
„Sunt anumite firme care cer clarificări la caietul de sarcini, dar de ce oare vedem noi că la licitațiile acestea avem câte patru-cinci firme care-și depun ofertele și dup-aia avem o firmă care spune domnule, aveți o problemă la documentație. Sunt unele firme care n-au înțeles că România are nevoie de infrastructură și preferă să blocheze astfel de proceduri prin tot felul de instanțe. Tot ce pot eu să fac este să urmăresc foarte atent parcursul unei astfel de firme și, în momentul în care într-adevăr ajunge să câștige o licitație, să ne convingem că au avut intenții bune și dacă duc construcția la bun sfârșit așa cum trebuie să o ducă prin contract nu numai din punct de vedere al termenelor de execuție, dar și din punct de vedere calitativ”, a spus Răzvan Cuc.
Ministrul Transporturilor a anunțat că va modifica legislația în domeniul achizițiilor chiar săptămâna viitoare, pentru a împiedica anumite contestări care, spune el, se fac din rea-voință. Răzvan Cuc a dat un exemplu cum investitorii „șmecheri” au încercat să împiedice realizarea de autostrăzi în România:
„Pitești-Craiova e un proiect pe care l-am lansat în 2017, aveam acord de mediu, un proiect absolut necesar în zona respectivă. Vreau să vă spun că la acel proiect a contestat în primul rând – asta trebuie să știe românii – a contestat o firmă care nici n-a participat la licitație. (…) Trebuie să spunem românilor – eu o spun cu subiect și predicat, pentru că sunt deosebit de aplicat pe subiectul cu Pitești-Craiova și tocmai de aceea voi modifica și legislația pe partea de achiziții, săptămâna viitoare, ca să nu ne mai întâlnim cu astfel de probleme – în primul rând, firma care a contestat a contestat rezervele de implementare (…) Niște șmecheri vor să blocheze anumite proiecte și atunci le contestă. Ce interes avea o firmă, care n-a participat, să conteste? Înțeleg să conteste o firmă care a participat și s-a considerat nedreptățită, dar una care nu participă de ce contestă?”, a arătat Răzvan Cuc.
Întrebat despre centura Capitalei şi cum a reuşit Bulgaria să realizeze un proiect de acest tip într-un an şi jumătate, ministrul a răspuns: „Ar trebui să fim mai patrioţi, să nu ne mai subestimăm, să îi dăm exemplu pe alţii, ei au făcut poate într-un relief fără probleme vizavi de un acord de mediu”.
„Referitor la centura la profil de autostradă, când am vrut să o lansez, anumite influenţe ne-au spus că nu e fezabilă din punct de vedere al indicatorilor de trafic şi că centura actuală ar putea să ţină tot traficul”, a spus ministrul.
Întrebat la cine se referă când foloseşte termenul „influenţe”, Răzvan Cuc a răspuns: „Oameni foarte bine pregătiţi, care sunt români duşi la Bruxelles. În loc să îşi ajute ţara, că românii le-au dat votul, eu le spuneam avem proiecte, ei spunem că nu, le duceam documentaţiile, le spuneam: avem Sibiu – Piteşti, avem Piteşti – Craiova… până la urmă le-am lansat”.
Mii de oameni din toată țara au participat la protestul inedit anunțat pentru azi la ora 15:00 în cadrul campaniei ”România vrea autostrăzi”.
Sursa foto: Răzvan Cuc / Facebook
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
23 comentarii