G4Media.ro

Ministrul Transporturilor: România trebuie să se împrumute, să crească gradul de îndatorare,…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Ministrul Transporturilor: România trebuie să se împrumute, să crească gradul de îndatorare, pentru a investi în infrastructura rutieră și feroviară

Ministrul Tansporturilor, Lucian Bode, a declarat marți la Digi24 că România ar avea nevoie de 40 de miliarde de euro pentru a-și pune la punct infrastructura rutieră și feroviară. Investițiile ar trebui făcute pe parcursul următorilor 10 ani, din împrumuturi externe. Ministrul a declarat că în 2020 ar putea fi dați în folosință între 45 și 100 de kilometri de autostradă.

„Din fonduri europene o să avem bani, dar puțini, și atunci trebuie să ne îndreptăm către partenerii financiari externi, să ne împrumutăm, să creștem gradul de îndatorare al țării, pentru că în acest moment este sub media europeană. Am avea nevoie de 40 de miliarde de euro în următorii 10 ani pentru a pune la punct infrastructura rutieră și feroviară. România își permite acest lucru”, a declarat Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor susține că în 2020 au fost alocați suficienți bani de la buget pentru proiectele de infrastructură, în ciuda criticilor venite de la cei care monitorizează stadiul lucrărilor.

„Am avut o execuție în 2017 de 8,1 miliarde de lei, în 2018 de 7,5 miliarde, în 2019, 11,2 miliarde. Avem 12,1 miliarde de lei bani alocați prin legea bugetului. Pe fonduri europene am avut anul trecut 5,9 miliarde de lei alocați, am executat 4,2 miliarde, iar în acest an avem 6,4 miliarde. Este falsă ideea că nu sunt alocări suficiente. Noi am respectat legea și am alocat pe anumite plafoane sume echilibrat pe fiecare obiectiv. Dacă pe un anumit tronson există stadiu fizic mai mare putem să mutăm de pe un obiectiv unde e un stadiu fizic mai mic. Bani sunt, doar să fi mobilizare, seriozitate, să se vadă stadiul fizic și în teren” susține ministrul Transporturilor.

Lucian Bode a menționat că în acest moment sunt în lucru 134 de kilometri de autostradă iar până la finalul anului ar putea fi dați în folosință între 45 și 100 de kilometri.

Ministrul Transporturilor a declarat că până la finalul lunii ianuarie Executivul trebuie să ia o decizie în privința finanțării autostrăzii Comarnic-Brașov. Însă, până la finalizarea acestei investiții este necesară reabilitarea drumurilor județene care ar putea prelua din traficul de pe Valea Prahovei.

Foto: Lucian Bode (InquamPhotos / Octav Ganea)

Citește tot articolul pe Digi24.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. Unde am mai auzit noi toate astea? A, da, la Rovana si la Cuc cel voinic. Liar, liar, liar!

    • PNL ori PSD = aceeasi mizerie

      USL= PSD + PNL

    • @RealGogu PSD or* (sau) PNL, bre gogule, ca PSD ori (inmultit cu) PNL e nasol de tot

    • SOLUTII 2020

      Cand nedreptatea riscă să arunce țara în haos, măsurile cele mai dure se impun numaidecât. Este cazul Greciei, aflată pe buza prăpastiei din cauza unei guvernări greșite în ultimii ani. Proaspăt ajunși la putere, conservatorii din Noua Democrație au anunțat prima măsură cu adevărat importantă. Și una îndelung așteptată de populație: tăierea tuturor pensiilor speciale! Cam cum ar trebui să se întâmple și în România, dacă n-ar fi barajul de netrecut ridicat de anumite instituții.

      Kyriakos Mitsotakis nu pierde vremea când vine vorba de măsuri categorice. Liderul partidului conservator Noua Democrație, câștigător al alegerilor desfășurate la începutul lunii iulie, s-a grăbit să anunțe anularea pensiilor speciale acordate în timpul guvernării formațiunii Syriza, condusă de Alexis Tsipras. Mai mult, Parlamentul de la Atena a votat o reglementare prin care nicio pensie plătită de statul elen nu mai poate depăși valoarea de 4000 de euro!

      Între 10.000 și 24.000 de euro

      De-a dreptul revoltătoare situația din Grecia: în timp ce pensionarul de rând s-a văzut cu veniturile reduse, „specialii” ridicau pensii de la un minim de 10.000 de euro și până la plafonul maxim, de 24.000 de euro! Pentru a putea ajunge la asemenea venituri, afirmă ministrul elen al Muncii, un contributor trebuia să fi plătit la stat aproximativ trei milioane de euro în ultimii 10 ani! Lesne de dedus că în nicio situație nu s-a întâmplat întocmai.

      Cine erau beneficiarii acestor pomeni? În primul rând, oamenii politici care ocupaseră funcții în administrația centrală și locală, în Parlament, în agenții și companii de Stat, magistrați și jurnaliști.

      Sună cunoscut, nu-i așa? Diferența față de România este că Grecia a înțeles când să spună stop acestei practici care doar mărea falia dintre categoriile sociale. La noi, în schimb, de pensiile speciale nu se atinge nimeni, mai cu seamă de cele ale magistraților. Cea mai recentă luare de poziție au avut-o chiar membrii CSM, care, prin vocea președintelui Lia Savonea, s-au grăbit să condamne intenția Guvernului Dăncilă de a impozita și/ sau taxa, după caz, pensiile speciale. „De pensiile speciale ale magistraților nu se atinge nimeni”, s-au grăbit să țipe judecătorii.

      #FĂRĂ PENSII SPECIALE

  2. Intai privilegiile nomenclaturii! Ne imprumutam pentru ele de cativa ani.

    La safrsitul anului trecut „statul” a luat de la cetateni aproape o jumate de miliard de euro si i-a dat fratilor micula. Pai de banii astia zugraveam viitorul spital al doamnei primar general Firea.

  3. Asa se întâmplă dacă nu aveți curajul de a spune care e situația reală a economiei. Continuati cu salarii nesustenabile la stat pt care va împrumutați sau in cel mai fericit caz tot ce se colectează la buget merge către ei si pt investiții nimic,doar carpeli.
    Pana nu vine un partid sa spuna adevarul,cu riscul de a pierde votanți, ca asta se va intampla daca au curajul sa ia taurul de coarne si sa termine cu”asistații”cu carte de munca…dar o vor face pt viitorul acestei natii; educatie, sanatate, etc
    Un popor needucat este usor de manipulat!

    • E rușinos ca la început de an sa dai speranțe plătitorilor de taxe 40-100km de autostrada pt următoarele 12luni.
      Rusine, rușine! In zilele de sărbători (3 La nr) au murit aprox.100 de persoane pe potecile patriei …

  4. Incepeti si voi cu autostrazile aproape gratis pe bani europeni nu cu cele din bugetul Romaniei integral. Ca sa exemplific, incepeti cu autostrada pe Valea Oltului care e pe bani europeni nu cu cea de pe Valea Prahovei unde nu da nimeni bani gratis.
    Bucurestenii bogati si politicienii mai pot astepta cu weekendul la munte.

    • Ehei…din banii europeni nu se poate fura asa mult.Blamau pesedosii ca nu iau bani europeni, dar si pedeleii fac aceiasi mizerie.

  5. Am mai scris:
    Sa dea dracu in ea de autostrada pe Valea Prahovei, ca pana acum era deja gata soseaua care să asigure legătura cu judeţul Braşov, pe ruta Câmpina – Valea Doftanei – Săcele; este propusa de câţiva ani de Consiliul Judeţean Prahova si e vorba, se pare, de doar 24 de kilometri !
    Bai, Statul Roman e tampit sau e antinational?!

    • Amnbele, populimea adica

    • Si cine are nevoie de soseaua aia?Lumea merge la Busteni, la Predeal, la Azuga, nu la Sacele.

  6. Ministrul ar trebui sa stie asta: statul pune 10% co-finantare la proiectele pe fonduri UE asa ca la 1 miliard de eur ar trebui sa facem lucrari de 10 miliardeveur. Unde ii gasesc pe acesti indivizi neica nimeni si ii pun ministri??

    • Banii pentru autostrazi sunt 4 miliarde cu tot cu cofinantare pe 7 ani, exemplul tau e pur teoretic.

  7. PNL ca PSD. banii sunt la ei…
    noi mai bine stam la stână…

  8. Mai bine schimbati legea, ce tampenie.

  9. Hai, mai bine, sa facem de ce bani avem si de ce bani putem sa luam de la UE si dupa aia sa vedem ce ne-o mai trebui si de unde luam. Ca asta cu cresterea gradului de indatorare, desi e de mare succes (Grecia e un cap de afis, dar mai sint si altii care stau sa dea ochii peste cap), nu stiu de ce imi stirneste asa, o jena.
    Si poate ne concentram si noi resursele pe unul sau doua proiecte, nu mai umplem tara de cioturi.

  10. @Probabil totuși că ministrul liberal se zbate să obțină „culoarul de împrumuturi”, de la cei ce nu au, pentru partid, ?

  11. Nu exista nici o urgenta pentru alegerea finantarii autostrazii Comarnic-Brasov. Ar fi just sa-si concentreze eforturile pentru a finaliza ce s-a inceput si pentru a conecta fragmentele risipite de autostrada, incepute de PSD si date in folosinta fara nici o utilitate pentru ca nu duc nicaieri. Abia Dupa ce avem A1 Timisoara- Bucuresti complet si Iasi-Tg. Mures de asemenea, mai discutam despre autostrada pentru vacantele de weekend ale bucurestenilor. Acest anunt de a alege finatarea unui proiect care nu este critic tradeaza interese ascunse folosindu-se de un pretext populist.
    Acel coridor ( Comarnic-Brasov ) nu este critic pentru economia Romaniei, este important pentru China deoarece face parte din planul „Belt and Road initiative”. Daca se va merge pe parteneriat public privat, este clar ca se va da proiectul Chinei, foarte probabil ca si compensare pentru restrictionarea accesului cu echipamente 5G, care ar urma sa fie anuntat.