Ministrul Transporturilor: România trebuie să se împrumute, să crească gradul de îndatorare, pentru a investi în infrastructura rutieră și feroviară
Ministrul Tansporturilor, Lucian Bode, a declarat marți la Digi24 că România ar avea nevoie de 40 de miliarde de euro pentru a-și pune la punct infrastructura rutieră și feroviară. Investițiile ar trebui făcute pe parcursul următorilor 10 ani, din împrumuturi externe. Ministrul a declarat că în 2020 ar putea fi dați în folosință între 45 și 100 de kilometri de autostradă.
„Din fonduri europene o să avem bani, dar puțini, și atunci trebuie să ne îndreptăm către partenerii financiari externi, să ne împrumutăm, să creștem gradul de îndatorare al țării, pentru că în acest moment este sub media europeană. Am avea nevoie de 40 de miliarde de euro în următorii 10 ani pentru a pune la punct infrastructura rutieră și feroviară. România își permite acest lucru”, a declarat Lucian Bode.
Ministrul Transporturilor susține că în 2020 au fost alocați suficienți bani de la buget pentru proiectele de infrastructură, în ciuda criticilor venite de la cei care monitorizează stadiul lucrărilor.
„Am avut o execuție în 2017 de 8,1 miliarde de lei, în 2018 de 7,5 miliarde, în 2019, 11,2 miliarde. Avem 12,1 miliarde de lei bani alocați prin legea bugetului. Pe fonduri europene am avut anul trecut 5,9 miliarde de lei alocați, am executat 4,2 miliarde, iar în acest an avem 6,4 miliarde. Este falsă ideea că nu sunt alocări suficiente. Noi am respectat legea și am alocat pe anumite plafoane sume echilibrat pe fiecare obiectiv. Dacă pe un anumit tronson există stadiu fizic mai mare putem să mutăm de pe un obiectiv unde e un stadiu fizic mai mic. Bani sunt, doar să fi mobilizare, seriozitate, să se vadă stadiul fizic și în teren” susține ministrul Transporturilor.
Lucian Bode a menționat că în acest moment sunt în lucru 134 de kilometri de autostradă iar până la finalul anului ar putea fi dați în folosință între 45 și 100 de kilometri.
Ministrul Transporturilor a declarat că până la finalul lunii ianuarie Executivul trebuie să ia o decizie în privința finanțării autostrăzii Comarnic-Brașov. Însă, până la finalizarea acestei investiții este necesară reabilitarea drumurilor județene care ar putea prelua din traficul de pe Valea Prahovei.
Foto: Lucian Bode (InquamPhotos / Octav Ganea)
Citește tot articolul pe Digi24.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
19 comentarii