
Mircea Abrudean, despre reorganizarea la Senat: În jurul datei de 17 mai se va finaliza procedura / Au plecat până în prezent 25 sau 27 de persoane / Momentan, suspendaţii de drept nu pot fi eliminaţi sau obligaţi să se întoarcă
Preşedintele interimar al Senatului, Mircea Abrudean, a declarat, luni, despre reorganizarea instituţiei, că în jurul datei de 17 mai se va finaliza procedura. El a arătat că au plecat până în prezent 25 sau 27 persoane şi momentan, suspendaţii de drept nu pot fi eliminaţi sau obligaţi să se întoarcă, transmite News.ro.
Preşedintele interimar al Senatului, Mircea Abrudean, a declarat luni, despre stadiul reorganizării aparatului bugetar la Senat, că începând de săptămâna trecută, de când a fost aprobat statutul de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare, recurge termenul de 60 de zile, termen în care se organizează concursurile.
”În 60 de zile, la finalul acestei perioade, 17 mai, cred că este aceasta, vom avea finalizată procedura”, a arătat el.
Preşedintele interimar al Senatului a subliniat că au fost şi plecări voluntare, la pensie.
”Mă aştept să fie plecări în perioada următoare, ca urmare a implementării acestui sistem de acces. Probabil că unii vor considera că nu mai vor să fie la Senat, câtă vreme există acest program strict monitorizat, cum este normal. Au plecat până în prezent un număr de persoane, nu mai reţin exact, 25-27, ceva de genul, cred că încă mai sunt în curs de derulare proceduri de plecare, iar în rest, ceilalţi vor participa, conform metodologiei, la concursuri”, a arătat Abrudean.
Despre persoanele suspendate din funcţie, Mircea Abrudean a precizat că, ”momentan, suspendaţii de drept nu pot fi eliminaţi sau obligaţi să se întoarcă pe perioada suspendării de drept”.
”Au fost discuţii cu unii dintre ei. Înţeleg că unii doresc să se întoarcă mai repede, cu atât mai bine. Acolo unde există situaţii punctuale, de comisii care rămân fără oameni, sigur că se găsesc soluţii punctuale, în aşa fel încât comisiile să-şi desfăşoare activitatea conform calendarului. Dar să nu uităm că există comisii provizorii, cu o activitate variabilă, nu foarte încărcate, şi există comisii, într-adevăr, care au foarte mult de lucru şi unde se justifică un număr mai mare de personal. Dar aşa cum a fost aprobat în memorandumul iniţial din ianuarie”, a spus el.
Abrudean a mai spus că există şi opţiunea la cabinetele membrilor Biroului Permanent ca, din acei angajaţi care rămân, să ai doi care vin şi pleacă cu demnitarul sau să păstrezi doi dintre cei care sunt acolo, în ideea în care există memoria instituţională, de care este nevoie. ”E o chestiune care vine oarecum în folosul angajaţilor, pentru că păstrezi pe cineva din interior, nu aduci pe cineva de afară, pe care îl angajezi pe o perioadă nedeterminată”, a explicat el.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.