G4Media.ro

Mircea Miclea, despre impactul reducerii numărului de ore pentru elevi: Implementarea after…

Mircea Miclea, despre impactul reducerii numărului de ore pentru elevi: Implementarea after school-ului, păstrarea în curriculum doar a temelor de examen, normele profesorilor rămân la fel

Reducerea cu 5 a numărului de ore pe săptămână pentru gimnaziu și liceu trebuie să “curețe” curriculumul de temele inutile: în programa școlară obligatorie să rămână numai temele din programa de examen, care oricum formează și acum “curriculumul din capul elevului”. Deci eliberarea timpului de predare de temele care nu sunt evaluate prin examen, precum și implementarea obligatorie programului after school – sunt principalele efecte ale reducerii numărului de ore în gimnaziu și liceu, se arată într-o analiză realizată pentru Edupedu.ro de către profesorul Mircea Miclea.

Cercetător şi fost ministru al Educației, Mircea Miclea este cel care a introdus în legea educației din 2011 chiar limita de ore reintrodusă astăzi de parlamentarul PSD Liviu Pop, după ce fostul ministru social-democrat Ecaterina Andronescu o eliminase în 2012 din lege.

“Este trist că s-a reluat un paragraf de lege pe care tot PSD l-a desființat, la 7 ani de la desființarea lui, când era de fapt evident că el era corect. Experiențele pe care le-am studiat atunci, cea finlandeză și cea coreeană, erau temeiuri foarte clare pentru așa ceva. Din păcate, s-a cedat la cererea sindicatelor și s-a revenit la numărul excesiv de ore”, a declarat Miclea pentru Edupedu.ro. Acesta a precizat că nu vede “niciun fel de impact pe reducerea numărului de norme, deoarece sunt aceste programe after school care pot să apară în sfârșit”.

 

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Pamflet
    Mircea miclea este unul din groparii invatamantului romanesc, alaturi de ecaterina andronescu, liviu pop, curaj, cel de la facultatea de stiinte agricole al carui nume imi scapa si de multi altii.
    Sa se pastreze teme doar pentru subiectele de examen e un non sens, inseamna ca elevii se pregatesc in scoala sa promoveze un examen, nu se pregatesc pentru viata, pentru a avea cultura generala si a putea sa faca fata oricaror situatii. Ceea ce sustine miclea e ca elevii sa toceasca pentru examene iar obiectele de cultura generala, de arta sa fie abandonate.
    After schoolul este o afacere. La fel ca programul cornul si laptele. Si la fel ca programul cu o masa calda in scoli. Programele acestea nu sunt pentru elevi. Ele sunt pentru a-i imbogati pe unii smecheri pe seama elevilor. Cei care sustin aceste programe au interese personale. Pe de o parte spun ca elevii stau prea mult la scoala iar pe de alta parte vor sa faca after schoolul obligatoriu. Exemplu de ligica de ministru educatiei. Iar la tara oricum nu se fac ore, profesorii nu vin la scoala, daca vin vin beti. Solicita elevii sa ii ajute la agricultura, sa aduca lemne la scoala, sa dea cu var. Iar cei care se conformeaza primesc nota 10. Iar de la ekevii cu parintii in strainatate solicita bani si cadouri. Ce tot ridica unii in slavi invatamantul din mediu rural. Mergeti acolo si o sa vedeti realitatea.
    Propunerea de a scoate din materie iar e o idiotenie, oricum s-au scos foarte multe lucruri din materia care se facea odata, iar din punctul asta de vedere, romania a ramas foarte mult in urma altor tari, in romania se invata cea mai putina materie. Elevii romani nu invata foarte multe lucruri care e invata in alte tari.
    Problema invatamantului romanwsc e ca scoala in romania e folosita pentru a da de lucru unui numar mare de oameni care sa voteze cu un partid, in general psd, iar numarul asta de oameni trebuie ssa fie mare. In acelasi timp scoala e folosita pentru ca prin prigramul laptele si cornu, o masa calda in scoli si after school, sa se scurga bani de la stat in buzunareke unora, de asta se insista asa de tare pe programele astea. Pe langa acestea, elevii sunt folositi pentru a alimenta cu bani o serie de pensiuni si firme de turism prin excursiile pw care le organizeaza, unde cu complicitatea profesorilor si a inspectoratelor se consuma alcool si droguri. In plu, toate guvernele vor sa secarate marinimoase cu elevii si dau cat mai multe zile libere si spun ca sa nyu se dea teme pentru acasa.
    Educatia ekevului nu este prioritea scolii romanesti. Elevul e folosit doar pentru interese de afaceri si electorale. In plus, un elev invatat si educat, reprezinta un pericol pentru clasa politica si elitele romanesti din diverse domenii (academii, uniuni de creatie etc) formate din inculti, agramati ca domnul miclea

  2. Adica Miclea propune sa scoata 5 ore / saptamana si sa bage vreo 4 de after school pe zi , adica vreo 15 in plus pe saptamana( 20-5) ?

    Foarte bine daca gasesti tantalai care sa puna botul de porcariile tale . Dar eu ca si poarinte am exact problema asta , ca imi tine statulo copilul inutil la scoala . After school este optional si nu obligatoriu , eu personal vreau sa-mi petrec timpul cu copilul meu !!!

    • E perfect ce va doriti, insa renuntati sa il folositi pe ” ca si” atunci cand ati dori sa exprimati, in realitate, sintagma ” in calitate de”. Daca nu il vreti scris pe ” in calitate de”, atunci e suficient sa spubeti ” Ca parinte”, va rog, uitati de ” si”!
      „Ca si”_ extrem de frecvent folosit gresit_se utilizeaza corect doar atunci cand doriti sa comparati 2 lucruri( ex: Ca si mine_ adica asemanator mie_el nu mananca prea mult.)
      Prin urmare, exprimari de genul ” ca si ministru voi dispune”, ” ca si material prefer bumbacul” sunt incorecte.
      Probabil ca explicatia predilectiei folosirii gresite a lui ” ca si” sta in faptul ca cei care se exprima asa considera_ evident eronat_ ca, adaugandu- l aiurea pe „si”, intaresc substantivul inaintea caruia il plaseaza pe bietul „si”.

    • @Magistrat este de acord cu ideea de a nu obliga Statul copilul sa stea inca niste ore la scoala (in programul „scoala dupa scoala”), dar nu este de acord cu modul de exprimare al ideii, in limbajul needucat al lui @Burebista. 💡

      S-a notat! 🙂

    • Am o banuiala ca magistrat este Miclea . De acord , am schilodit putin limba romana dar voi ati schilodit o natie intreaga .

  3. Sunt total de acord sa se reduca numarul de ore. Programa scolara este incarcata de materii inutile care obosesc si deconcentreaza gandirea. Un fel de de toate si nimic. Plus ca profilul real a devenit de fapt uman. Este inadmisibil sa ai 4 ore de romana la profilul de informatica. Este nevoie de o gandire practica, nu de teoretizari infinite si inutile.

  4. Optionalele se stabilesc in functie de specializarile profesorilor, astfel incat sa- si asigure normele, chiar si peste. Nevoile elevilor nu conteaza, scoala este pentru profesori, din ce in ce mai slab pregatiti

  5. After school presupune sa stea copiii imbracati si incaltati timp de multe ore in clasa, in banci, ceea ce este obositor, deci in defavoarea copiilor.