G4Media.ro

Mircea Miclea: Introducerea Istoriei Holocaustului și Istoriei Comunismului s-a făcut mai degrabă…

Mircea Miclea (2024) / Foto: Proiectul Merito

Mircea Miclea: Introducerea Istoriei Holocaustului și Istoriei Comunismului s-a făcut mai degrabă din oportunism politic, în avantajul elevilor ar fi o disciplină precum „Istoria secolului XX” 

Introducerea prin lege a materiilor „Istoria Holocaustului” și „Istoria Comunismului” s-a făcut „mai degrabă din oportunism politic și dintr-o anumită ideologie” a unor parlamentari, apreciază fostul ministru al Educației, Mircea Miclea, după cum notează Edupedu.ro.

Acesta a apreciat, într-o intervenție la TVR Info, că elevii ar fi mult mai avantajați de „o disciplină de genul «Istoria secolului XX», în care sigur pot să vorbească și despre Holocaust și despre comunism”, alături de alte teme istorice importante care să le ofere „o bază ca să înțeleagă de ce trăiesc în lumea în care trăiesc”.

Potrivit lui Mircea Miclea, având în vedere că cele două discipline sunt prevăzute de lege, „soluția de a nu încărca curriculumul cu aceste discipline e simplă: se dă o ordonanță de prorogare” a lor.

  • El a spus că „nu e prima dată când Guvernul prorogă legi în aplicarea lor: vă aduceți aminte că ani de zile au prorogat aplicarea dispoziției din lege care spune că trebuie acordat educație 6% din PIB – atât au tot prorogat-o până când au mai aplicat-o”.

Mircea Miclea la TVR Info, despre „Istoria Evreilor. Holocaustul” și „Istoria Comunismului”:

  • Cred că introducerea Istoriei Holocaustului și Istoriei Comunismului s-a făcut mai degrabă din oportunism politic și dintr-o anumită ideologie sau avânt ideologic la un moment dat al unor parlamentari. Cred că este mult mai avantajul elevilor să studieze o disciplină de genul «Istoria secolului XX», în care sigur pot să vorbească și despre Holocaust și despre comunism, dar pot vorbi și despre revoluția științifică și tehnologică și despre primul și al doilea război mondial etc. Adică le-ar oferi o bază ca să înțeleagă de ce trăiesc în lumea în care trăiesc. (…)

Citește articolul integral pe Edupedu.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. …În paralel cu dacii care cucerirea deja Moscova,au cucerit Danemarca,maica Tereza s a născut în Olt,taica terenuri s a născut la vaslui și georgescu locuiește pe aces pământ ancestral dinaintea tuturor! Temeți va de IISUS SI DE EMINESCU!Eu ma ten doar de tâmpit.ti!

  2. Nu-l contraziceți pe David ca el nu e oportunist politic. E doar un fel de Abramburel.

  3. Omul ăsta a fost ministrul educației. Chiar și din oportunism politic, de ce n a actualizat el manualele de istorie când a fost in guvern. Nu era o prioritate sa înțeleagă copiii care a fost treaba cu holocaustul si comunismul și nazismul și legionarii? Nu inteleg cum au tupeu sa dea lecții astfel de oameni. Care au avut sansa și puterea sa faca ceva si n au facut nimic.

  4. As zice că este importantă întreaga istorie a poporului român. Copiii de azi nu știu ce s-a întâmplat în 1877, confundă mica Unire cu cea Mare, Stefan cel Mare este contemporan cu Eminescu, iar despre Mihai Viteazul și Brâncoveanu nu știu nimic. Dacă istoria secolului xx o va arde numai pe temele care se tot bat in ziare…. este vax. Ar fi utilă o istorie comparată la ruta filologie. Să analizeze elevii dacă Ceaușescu a fost mai rău decât Iliescu de exemplu. Comparam cazul Ursu cu mineriadele… spre exemplu. Sau construcția Hidrocentralelor cu autostrăzile in perioada 2000-2020… Demolarea Bucureștiului vechi cu demolarea fabricilor Bucureștiului… Ar fi un subiect, nu?