G4Media.ro

Mircea Miclea: Sunt mulți profesori care predau ce nu fac. Cum să…

FOTO: editura ASCR/Captura youtube.com

Mircea Miclea: Sunt mulți profesori care predau ce nu fac. Cum să predai aplicații când tu nu faci o aplicație? Masteratul didactic nu a fost activat din trei motive: pedagogii din universități, facultățile și ministerul

Sunt profesori care „predau jurnalism, dar în viața lor nu au scris în ziar, care predau marketing, dar în viața lor nu au făcut o campanie de marketing, care predau pedagogie, dar în viața lor nu au fost într-o sală de cancelarie să vadă cum e să stai într-o sală de cancelarie un an de zile, ce înseamnă”, spune profesorul Mircea Miclea, fost ministru al Educației într-un interviu acordat TVR Cluj.

Aceasta a explicat de ce au fost eliminate sau inactivate din Legea Educației două prevederi foarte importante: aceea prin care profesorul era angajatul școlii, nu al sistemului și cea prin care ar fi trebuit să fie introdus msteratul didactic.

Citeşte articolul integral pe Edupedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Foarte argumentat articolul,pacat ca nu asculta nimeni,propune solutii si este unul din motivele pt care tinerii parasesc Romania,invatamintul de doi lei din tara particularelor

  2. Sunt multi ajunsi la universitate ca informatori la Secu sau progenituri de-ale lor, prin pile de partid sau relatii. Un corp prOfesoral deprofesionalizat, indolent, politruc NU POATE DECAT SA DISTRUGA invatamantul din RO, ceea ce s-a si întâmplat. Majoritatea universitatilor au ajuns doar Tarabe de diplome, cum e si cea din Iasi, condusa de nulitatea ticaloasa T.Toader, votat rector de niste nulitati ca si el.

  3. Haideti sa nu ametim lucrurile.
    Problemele majore din invatamintul secundar (teste PISA cu rez. dezastruoase, etc.) nu sint cauzate major de lipsa pregatirii didactice printr-un asemenea masterat. Sa fie clar.
    Si sa fie la fel de clar, acest masterat se doreste asa mult dintr-un sg. motiv: cresterea normelor, a banilor primiti (cind tii 2 norme iei mai multi bani, parca), etc. din asa-zisele Departamente de profil, din universitati ! Deci, se face (masteratul didactic) pt. bani in plus pt. aia, nu neaparat pt. scopul teoretic declarat.
    Oricum, pregatirea din asa-zisele Departamente de Pregatire Didactica (parca asa se cheama acele structuri cvasi-inutile din universitati, facute tot pt. a mai stoarce bani de la fraieri), este fix egala cu 0, cind in liceu vei lucra cu tehnologii din sec. XIX (bobine cit roata, relee de 10 cm, etc., osciloscoape cu butoane rotative, etc.). Mai mult, facind obligatoriu un asemenea masterat, se ingradeste sever posibilitatea ulterioara a oamenilor de a face altceva in cariera..Adica, mori prof de liceu. Vrei un doctorat, util intr-o reorientare in cariera, pt ca ti-ai dat seama ca mori de foame prof de liceu ? ? Nah..nu se mai poate..trebuia sa fi facut un master specializat, si nu ala didactic.

  4. Cine stie, face.
    Cine nu stie, invata pe altii sa faca.
    Cine nu stie si nu invata pe altii, conduce.

  5. Departamentele care asigura pregatirea didactica de specialitate a viitorilor profesori sunt cele mai slabe din orice facultate, totul se face formal de catre niste oameni slab pregatiti si asa cum spune chiar domnul miclea fara sa fi profesat la catedra in mod real niciodata. La fel pregatirea pe domeniul psihologiei copiilor de diferite varste…este zero. Cu ce oameni vrea dnul miclea sa se faca aceasta pregatire in eventualitatea introducerii acestor masterate. Din pacate si pregatirea strict stiintifica a profesorilor, in special a celor tineri intrati in sistem lasa mult de dorit, nici macar aici universitatile nu mai isi fac rolul. A se vedea notele la exemanele de titularizare si definitivat. In afara de asta cartile destinate copiilor, manualele scolare chiar cele noi sunt sub orice critica. Avem cele mai proaste manuale scolare, bani aruncati in vant.

  6. Profesorul Mircea Miclea este unul din putinii pedagogi ai Romaniei. Stie ce inseamna viziune in educatie si e printre cei care INCA poate salva Romania. Pentru ca o tara supravietuieste in primul rand prin EDUCATIE! (Aviz demagogilor, de care mi-e sila!)

  7. In anul 2000 eram student la automatizari si calculatore si am fost intr-o bursa Erasmus in Franta.

    La un moment data, profesorul francez sub al carui mentorat eram imi zice: „acum am timp de tine pt ca studentii mei au curs cu un inginer de la o companie privata. Noi preferam sa aducem specialisti din campul muncii care sa tina cursuri practice pt studenti”. Si asta era prof de programare care e o materie destul de teoretica si daca o stii, o poti preda fara sa fii developer in real life.

    Acum am un prieten care are copilul in clasa a 11-a la liceu si ghiciti ce materie exista in prezent? ANTREPRENORIAT. Stiti ce fac acolo? Aceleasi formule stupide fara pic de aplicabilitate in practica, care se faceau in vremea lui Ceausescu la materia Economie Politica si care in vremea mea se numea simplu Economie. Acum au redenumit materia Antreprenoriat dar au pastrat exact aceleasi porcarii in manual. De ce? Pt ca profesorii de Economie n-au de unde sa stie Antreprenoriat deci predau ce-au predat dintotdeauna: formule. Faci Antreprenoriat ca sa inveti niste formule. La fizica formule, la chimie formule si tot asa. Si apoi ne miram de ce avem 40% analfabeti functionali si stam cel mai prost in teste PISA.

    Profesorii sunt MARE PROBLEMA a sistemului de educatie romanesc. Dl. Miclea are perfecta dreptate! Si eu nu spun ca tre sa-i concediem. Nu! Dar trebuie sa-i re-formam. Aia clar. Vacantele alea pt bugetari date de Dragnea si platite din buget ca vouchere de vacanta, pot fi folosite exact pt asta: veniti dragi profesori la mare dar 6 ore pe zi bagam cursuri de reformare si in rest faceti ce vreti: plaja, disco, etc. Iar la sfarsit va dam examen ca sa ne asiguram ca ati invatat si nu ati pierdut timpul degeaba. Nu luati nota de trecere? Atundi deveniti someri. Bye bye postul de profesor pt ca nu tinem prosti sa ne invete copiii tampenii.

    • Interesant. Sunt 31 de anisori de pe vremea economiei politice. Daca erai tanar profesor absolvent in 1989 (deci la absolvire ai avea 22 de ani, ca se incepea scoala la 6 si facultatea avea 4 ani), acum ai avea 53 de ani. Deci sistemul are o atat de mare inertie incat toti absolventii de atunci incoace nu s-au eliberat de economia centralizata comunista, si nimeni nu a fost in stare sa faca o noua programa si sa scrie un nou manual?
      „Dar trebuie sa-i re-formam” Cunosti zicala Romaneasca „Calul batran nu se mai invata in buiestru”?

    • „Deci sistemul are o atat de mare inertie incat toti absolventii de atunci incoace nu s-au eliberat de economia centralizata comunista, si nimeni nu a fost in stare sa faca o noua programa si sa scrie un nou manual?”
      Da, dl Goe, deci fix asa e.
      Nimic nu s-a reformat, invatamantul este controlat tot de politruci care vor sa-si mentina sistemul si cam atat.
      Testele PISA si cam orice alt test international, de altfel, ne arata masura exacta a calitatii invatamantului romanesc.
      Copiii cei mai buni sunt asa pentru ca ei si parintii lor isi doresc si cauta acei profesori in invatatori, foarte putini la numar, dispusi sa invete ei insisi si sa se puna la curent cu vremurile.
      Dumneata unde traiesti?

  8. Încerc acesta schimbare încă dinainte de ’89. Uneori am reușit, a depins și de auditoriu. Mulțumesc celor care m-au susținut!
    Un profesor dăruit trebuie să-și manifeste respectul pentru studenții cu care lucrează.