Mircea Toma (CNA): ”Televiziunile au imunitate în campanie” / CNA e dezarmat de lege. Putem da o sancţiune abia la sfârşitul campaniei / O amendă: cât un minut de reclamă politică
Mircea Toma, membru al Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) susține că partidele vor putea să facă ce vor vrea în timpul campaniilor electorale de la sfârșitul acestui an, într-un interviu acordat paginademedia.ro.
”Televiziunile pot fi cu greu amendate dacă derapează în campania electorală, spune Mircea Toma în interviu.
Problema este una de legislaţie, explică Toma. Pe scurt, sancţiunile se dau progresiv (cu avertisment sau somaţie la început) şi, în plus, modul de lucru ar face ca abia după cele patru săptămâni de campanie să poată fi luată o decizie în cazul unei probleme.
”CNA, în perioada asta, poate să privească, să critice pe gură şi poate să dea o sancţiune. Dar sancţiunea nu poate să atingă nivelul financiar decât în ultima săptămână de campanie. În cel mai bun caz. Pentru că legea este făcută în aşa fel. Conform legii, în campania electorală, nu se ţine cont de istoricul de amenzi al postului, se ia „de la zero”. Adică de la avertisment”, explică Mircea Toma.
O schimbare simplă, a legii, ar fi dat CNA posibilitatea de a lua măsuri mai drastice în cazul derapajelor, spune Mircea Toma. O modificare care ar putea permite sancţionarea cu amendă direct. Chiar dacă şi nivelul amenzilor este unul scăzul.
„Să zicem că este o amendă de 10.000 de lei. Adică 2.000 de euro. Sunt posturi care acoperă această amendă dintr-un minut de publicitate politică”, spune Mircea Toma în interviul acordat paginademedia.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii