G4Media.ro

Mișcare așteptată pe piața auto: Austostrăzile din România vor fi dotate cu…

Sursa foto: Pexels

Mișcare așteptată pe piața auto: Austostrăzile din România vor fi dotate cu stații de încărcare pentru mașinile electrice

CNAIR a început procesul de consultare pentru instalarea unor stații de reîncarcare pentru vehicule, în mai multe spații pentru servicii situate pe Autostrada A1 (tronsoanele Nădlac – Timișoara – Deva – Sibiu și Pitești – București) și pe Autostrada A2, București – Constanța, transmite Alba24.

Procesul de consultare de piață privind Caietul de Sarcini pentru realizarea proiectului Instalarea stațiilor de reîncarcare pentru vehicule electrice se desfășoară în perioada 6 – 16 februarie.

Unde vor fi amplasate stațiile de încărcare:

Autostrada A1, tronson Nădlac – Timișoara – Sibiu

  • A1 tronson Nădlac – Arad, Spațiu pentru Servicii – km558+380 stg. – orașul Pecica – județul Arad – S2
  • A1 tronson Nădlac – Arad, Spațiu pentru Servicii – km558+380 dr. – orașul Pecica – județul Arad – S2
  • A1 tronson Timișoara – Lugoj, Spațiu pentru Servicii – km481+646 stg. – orașul Recaș, județul Timiș – S3
  • A1 tronson Timișoara – Lugoj, Spațiu pentru Servicii – km481+646 dr. – orașul Recaș, județul Timiș – S3
  • A1 tronson Lugoj – Deva, Spațiu pentru Servicii km389+710 stg. – comuna Ilia, județul Hunedoara – S1
  • A1 tronson Lugoj – Deva, Spațiu pentru Servicii km389+710 dr. – comuna Ilia, județul Hunedoara – S1
  • A1 tronson Deva – Orăștie, Spațiu pentru Servicii km340+500 stg. – municipiul Orăștie, județul Hunedoara – S2
  • A1 tronson Deva – Orăștie, Spațiu pentru Servicii km340+500 dr. – municipiul Orăștie, județul Hunedoara – S2
  • A1 tronson Orăștie – Sibiu, Spațiu pentru Servicii km260+160 stg. – comuna Cristian, județul Sibiu – S2
  • A1 tronson Orăștie – Sibiu, Spațiu pentru Servicii km260+160 dr. – comuna Cristian, județul Sibiu – S2

Autostrada A1, tronson București – Pitești

Lot obiectiv – UAT – Tip spațiu

  • A1 tronson București – Pitești, Spațiu pentru Servicii km 110+100 stg. – municipiul Pitești, județul Argeș – S1
  • A1 tronson București – Pitești, Spațiu pentru Servicii km 110+100 dr. – municipiul Pitești, județul Argeș – S1

Autostrada A2, București – Constanța

Lot obiectiv – UAT – Tip spațiu

  • A2, tronson București – Cernavodă, Spațiu pentru Servicii km 19+800 stg. – comuna Cernica, Județul Ilfov – S3
  • A2, tronson București – Cernavodă, Spațiu pentru Servicii km 19+800 dr – comuna Cernica, Județul Ilfov – S3
  • Autostrada 2, tronson București – Cernavodă, Spațiu pentru Servicii km 88+300 dr. – comuna Vâlcelele, județul Călărași – S2
  • Autostrada 2, tronson București – Cernavodă, Spațiu pentru Servicii km 88+300 stg. – comuna Vâlcelele, județul Călărași – S2
  • Autostrada 2, tronson București – Cernavodă, Spatiu pentru Servicii km 139+830 stg. – municipiul Fetești, județul Ialomița – S2
  • Autostrada 2, tronson București – Cernavodă, Spațiu pentru Servicii km 139+830 dr. – municipiul Fetești, județul Ialomița – S2
  • Autostrada 2, tronson Medgidia – Constanța, Spatiu pentru Servicii km 186+090 stg. – orașul Murfatlar, județul Constanța – S1
  • Autostrada 2, tronson Medgidia – Constanța, Spațiu pentru Servicii km 186+580 dr. – orașul Murfatlar, județul Constanța – S1

Foto: Pexels.com

Citește tot articolul pe Alba24.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Cred ca o data cu acest green deal nu se vor mai finanta autostrazi si cu bani ue pentru miscarea marfurilor dar mai degraba drumuri feroviare „pentru ca electric” si nu combustibil fosil.

    • Electric e o poveste frumoasă, dar va rămâne încă un timp poveste:

      – poluare: și o mașină electrică polueaza cam 60% din echivalentul cu combustibil fosil. Combustibili fosili se pot obține din CO2-ul din atmosfera, captat, deci am putea reduce drastic poluarea mașinilor clasice ,dar, deh, preț și interese.

      – autonomie și scalabilitate: vreau să văd 50-60 de mașini, în timpul concediului, cum se încarcă în parcarea amenajată…parcări cu încărcare sună frumos, atâta timp cât ai 5-10 mașini în tot orașul. Planifică un drum la munte și când ajungi la cabană cu încă câteva familii cu mașini electrice, încarcă pentru a doua zi.

      – electric e viitorul, dar obținut din hidrogen, nu din încărcare de la retea5.

  2. Ha,ha!cica miscare acceptata!Bani aruncati!pe cata lume intereseaza ascutitorile astea?
    In loc sa astupe gropile si sa mai faca o ciozvârta de autostradaca sa putem pleca mai usor din tara ei investesc in lucruri inutile!
    Mai repede ajungi cu poștalionu’ la Wien pt ca ,caii se schimba mai usor fata de cum se incarca trocariciurile alea!

    • pe multi. ca dovada ca se vand serios desi sunt foarte scumpe. iar la ce autostrazi scurte avem noi, daca pleci cu bateria full cam greu sa ajungi sa ai nevoie pe autostrada.
      ca sa nu mai zic ca pretul va fi cu totul altul decat dam noi pe kw de acasa. care nici ala nu e ieftin.

  3. Pe autostrazile din Ro n-ai unde sa te pisi dar vor avea tichie de margaritar!

  4. Scopul e sa faca posibila deplasarea cross-country pe autostrada, de la Constanta la Nadlac in modul full electric, incurajand astfel vanzarile de masini electrice. Problema este ca inca nu avem autostrada care sa lege Constanta de Nadlac, acest obiectiv a fost prioritizat gresit. Statiile de incarcare electrice bu sunt totusi atat de scumpe, daca este vorba de o statie AC, costul acesteia, datorita simplitatii, se reduce la costul unui bransament electric la specificatia respectiva de putere. Statiile DC sunt mai complexe dar nu cred ca despre DC este vorba.

  5. Si autostrazi cand mai facem?

  6. Poate pe nationalele din Romania, deoarece nu exista nici macar 1km de autostrada. Nu toalete, nu gard continuu pe fiecare sens si pe toata lungimea traseului, nu borne SOS.

    Despre bornele electrice acum: in Franta, tocmai au scumpit pretul, astfel incat 100km costa aproximativ… 15,80-18€.
    https://www.lefigaro.fr/conso/voitures-electriques-le-prix-de-la-recharge-sur-autoroute-en-forte-augmentation-20200205
    http://www.leparisien.fr/economie/voiture-electrique-attention-le-prix-de-la-recharge-flambe-sur-l-autoroute-31-01-2020-8249811.php

    Sa isi tina fericiti bornele si masinile, noi am trecut demult la E85 (bio-éthanol)

  7. Cat timp automobilele vor circula cu baterii de telefon, tehnologia electrica nu este viabila. Sunt foarte curios cum o sa evolueze lucrurile in urmatorii 5 ani. Ori tehnologia electrica se imbunateste semnificativ, ori se va renunta la ea si va fi inlocuita cu altceva, cum ar fi tehnologia cu hidrogen.

  8. Bun, si curentul de unde il luam, tot din Ucraina? Oare cati kw se consuma la o incarcare si ce autonomie are?

    Romania nu este in stare sa produca curent pentru acoperirea consumului actual. De multe ori se importa 1000-1500 MWh, adica vreo 15-20% din consumul total al tarii.