Miza schimbării de la Aeroportul Otopeni: concesionarea pe 40 de ani a parcărilor, o afacere de zeci de milioane de euro. George Alexandru Ivan, un tânăr fără experiență în domeniu, numit șeful Companiei de Aeroporturi
UPDATE 1: Consiliul de Administrație al Companiei de Aeroporturi București (CAB) a votat joi după-amiază demiterea lui Gabriel Stoe și înlocuirea lui cu George Alexandru Ivan, așa cum a scris G4Media.ro încă de la prânz. Vezi aici decizia Consiliului de Administrație.
Ministrul Răzvan Cuc a dat joi semnalul înlocuirii șefului interimar al Companiei Aeroporturi București (CAB), Gabriel Stoe, acuzat că tolerează mizeria din Aeroportul Otopeni. Surse ministeriale au declarat pentru G4Media.ro că favoritul lui Cuc pentru șefia companiei este George Alexandru Ivan, actual director comercial, iar miza schimbării ar fi concesionarea parcărilor aeroportului către un partener privat.
Răzvan Cuc a transmis că actualul șef al Companiei Aeroporturi trebuie înlocuit după ce a văzut la fața locului situația din Aeroportul Otopeni. Stoe, șeful interimar al CAB, fusese numit abia pe 1 februarie, când a fost promovat de Rovana Plumb, ministru interimar.
Cuc îl vrea șef la Aeroport pe George Alexandru Ivan, potrivit surselor G4Media.ro. Ivan este șeful departamentului comercial și nepotul lui Eugen Davidoiu, fost şef al unor mari companii de stat precum Electrica Serv, Termoelectrica şi Societatea Naţională a Lignitului Oltenia (SNLO).
George Alexandru Ivan a fost abonat și el la funcții în marile companii de stat, potrivit CV-ului său: director în ElectricaServ, membru în CA al Companiei de Aeroporturi, director Electrificare CFR, membru în CA al CNAIR și director RADET.
Potrivit informațiilor G4Media.ro, Ivan ar fi cunoscut și drept dealer de mașini la mâna a doua.
Miza schimbării de la vârful Companiei Aeroporturi este concesionarea parcărilor aeroportului Otopeni, o afacere cifrată la circa 8 milioane de euro pe an, potrivit surselor G4Media.ro. George Alexandru Ivan ar fi elaborat deja un document asumat de Departamentul Comercial al Companiei Aeroporturi prin care propune o asociere în participație cu o firmă privată timp de 40 de ani. Motivul? Modernizarea și extinderea parcărilor. Nu e clar însă de ce compania de aeroporturi nu ar putea face singură aceste modernizări ale parcărilor, în condițiile în care are an de an profituri însemnate, fiind o companie de tip monopol.
Potrivit surselor G4Media.ro, Răzvan Cuc este unul dintre promotorii acestei afaceri cu miză de zeci de milioane de euro.
Până la ora publicării articolului, nici Răzvan Cuc și nici Gabriel Stoe nu au răspuns la întrebările G4Media.ro. Vom actualiza articolul imediat ce vom avea răspunsuri la întrebările adresate.
Foto: Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc (Sursa: guvern)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
14 comentarii