Moda Crocsilor: Cum pot niște papuci de cauciuc să ajungă cel mai popular brand al anului
Papucii Crocs s-au viralizat. Că vorbim aici despre modele clasice sau de cei cu platformă sau toc sunt literalmente peste tot. Și aici vorbim despre papucii papuci, nu despre adidași sau tocuri, papuci în cea mai pură formă a lor să zicem. Crocsii au fost lansați în 2002. Atunci erau un brand de nișă. Nu aveau cele mai mici prețuri pentru o pereche de papuci, dar erau foarte confortabili și utili. De unde a pornit trendul cu acești papuci de casă?
Crocs a trecut de la a fi o încălțăminte controversată la un simbol al modei globale. În ultimele două decenii, a cucerit inimile a milioane de oameni. Deși inițial a fost criticată de industria modei, compania reușit să transforme ura față de saboții săi din cauciuc într-un avantaj.
În ciuda reacțiilor, Crocs a avut un succes impresionant, în special în perioada pandemiei. Încălțămintea a devenit alegerea preferată pentru cei care au optat pentru confort în detrimentul stilului în timpul carantinei. Papucii au fost prezentați ca o soluție practică pentru uzul zilnic câștigând noi adepți în această perioadă.
Cu toate astea, cel mai mare succes al brandului a fost după colaborarea cu lor cu Balenciaga. Deși mulți pot să spună că celebritățile au făcut ca acest brand să crească, Balenciaga a fost cel mai mare șoc. Demna, directorul de creație de la casa de modă de lux, cu ideile lui controversate a făcut ca acest brand să sară pe scara ierarhică direct la stația brandurilor de lux.
Crocsii cu toc au făcut înconjurul lumii, fie că vorbim de social media, de canalele de comerț pe care aceștia erau disponibili, toată lumea era în șoc. De-a dreptul șocantă decizia luată de cele două companii. Ei bine, asta este moda. Moda se definește prin șoc și decizii luate calculat, care pot părea inutile. Dar totuși, pentru cele două branduri a însemnat publicitate. Toată lumea vorbea despre acești pantofi, care după ce că erau groaznici (părerea mea) erau și scumpi, undeva pe la 1000 de euro.
Adică vreți să-mi spuneți că o pereche de papuci merita 5000 de lei? Dacă ma chinui îi găsesc la mamaie, și să nu uităm ca au făcut și o pereche de cizme de cauciuc pentru bărbați, tot cam pe la 1000 de euro. Practic un salariu din care unii români trăiesc îi dau pe o pereche de gumari cu toc?
Da. Asta-i moda de lux. Creativitate, inovare, șoc. Și știți ce crează șocul? Zgomot. Și asta au făcut ei. Acest lucru a fost în 2018, după a venit pandemia, ei aveau deja publicitate făcută și începuseră să crească ca și brand și numai bine am stat toți în casă, doar nu stăteam încălțați. Și plus aportul TikTok-ului în pandemie au devenit din ce în ce mai cunoscuți până când anul acesta, conform Fashion United, a devenit cel mai popular brand de modă la nivel global.
După colaborări cu mulți artiști internaționali, cu branduri de fast food precum KFC sau Coca-Cola, Crocs este peste tot. Ba mai mult, se fac si fake-uri după Crocs. Lucru ce ne lămurește unde a ajuns un brand de papuci de cauciuc până la urmă.
Părerea mea? Exagerat. Papuci cu platforme, papuci cu toc, cu toc gros, cu toc subțire orice poate să vă treacă prin minte, Crocsii au făcut literalmente orice. Dar, pentru că au făcut orice devin ceva obișnuit și chinuitor. Ca un pește pe uscat. Cam așa se clatină și brandul ăsta acum cu toate variantele lor de papuci de cauciuc. Se chinuie să iasă iar în evidență. Și oricât ar încerca, pandemia s-a dus. După ea, o să dispară și trendul.
Crocsii sunt papuci și atât. Nu neg și eu îi port, și în casă și afară. Unele modele sunt prea mult, expirate pur și simplu. Dacă vreți ceva personalizat luați micile accesorii care se pun pe ei sau creați-le voi. Dar chiar să ajungem să vedem crocsi pe covorul roșu e deja prea mult.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu