Moda cucerește terenurile de sport: Alianțe de lux și tendințe globale în 2024
Relația strânsă dintre modă și sport a luat amploare în acest an, consolidându-se ca o forță culturală și economică. În timp ce sportivii de top continuă să inspire și să seteze tendințe din primele rânduri ale podiumurilor de modă, mărcile se luptă să devină sponsori principali ai evenimentelor sportive globale, relatează WWD.
De la uniformele echipelor naționale la Formula 1 și chiar la spectaculoasele defilări din tunelurile NBA, moda și sportul s-au intersectat tot mai mult. Anul 2024 a fost marcat de evenimente majore precum Super Bowl-ul, Campionatul European de Fotbal și Jocurile Olimpice de la Paris, denumite și „Olimpiada Modei”.
Jocurile Olimpice de la Paris 2024: scena supremă a stilului sportiv
Jocurile Olimpice au fost un adevărat podium global pentru casele de modă, LVMH fiind sponsor premium al evenimentului. Uniformele delegațiilor au atras atenția, cea a echipei Mongoliei, creată de Michel & Amazonka, fiind un punct culminant. De asemenea, Louis Vuitton a proiectat trunchiurile pentru medalii, iar Chaumet a creat medaliile olimpice.
Ralph Lauren, Berluti și chiar branduri mai mici, precum IGC Fashion din Uganda, care a reciclat haine pentru costumele echipei lor, au contribuit la o ediție olimpică memorabilă. Dior a dominat impactul media cu apariții purtate de vedete precum Celine Dion și Lady Gaga.
Atleții au devenit vectori puternici ai brandurilor, generând o vizibilitate uriașă pe rețelele sociale. Postările care asociau sportivi cu mărci au avut un impact de 21 de ori mai mare decât cele axate doar pe produse, conform datelor Relo Metrics.
Sportivi precum Lewis Hamilton (ambasador Dior), Naomi Osaka (colaborare cu Nike) și boxerul Imane Khelif au adus milioane de dolari în valoare mediatică. În același timp, colaborările precum cele dintre Gucci și Jannik Sinner sau între Ralph Lauren și echipa SUA au subliniat influența modei asupra sportului.
Formula 1 și alte sporturi în prim-planul modei
Moda a îmbrățișat Formula 1, atrăgând mărci de lux precum Tag Heuer și Dior, care l-a numit ambasador pe Lewis Hamilton. Tenisul a fost, de asemenea, în centrul atenției, cu parteneriate creative între Lacoste, Roland Garros și Gucci.
Tendințele pentru primăvara 2025 confirmă integrarea elementelor sportive în garderoba zilnică, de la rochii cu paiete purtate cu geci sport la bascheți alăturați pantalonilor eleganți. Branduri precum Miu Miu, Dior și Ralph Lauren conduc această mișcare.
LVMH a încheiat un parteneriat global de 10 ani cu Formula 1, în timp ce Rolex a devenit sponsorul principal al competiției SailGP. Chanel, la rândul său, și-a legat numele de celebra regată dintre Oxford și Cambridge.
Pe măsură ce aceste alianțe continuă să evolueze, moda și sportul își consolidează relația, oferind o platformă unde stilul și performanța merg mână în mână.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.