G4Media.ro

Modelul chinez de educație online, văzut din interior. Profesor american la Beijing,…

Foto: Pexels.com

Modelul chinez de educație online, văzut din interior. Profesor american la Beijing, pentru EduPedu.ro: Toată țara se mișcă în masă în aceeași direcție / Cât de rapid s-au stabilizat lucrurile și cum se instalează oboseala

O lună le-a luat profesorilor și elevilor din China să ajungă de la întrebarea: “și acum ce facem?” la o situație relativ stabilă, în care peste 270 de milioane de copii și tineri învață online, la distanță. Șocul produs de închiderea școlilor, începând din februarie 2020, din cauza noului coronavirus i-a forțat pe profesori să facă lucruri pe care altfel nu le-ar fi luat în calcul, după cum spune, pentru EduPedu.ro, un profesor american de la o școală internațională din Beijing. Acesta ne-a explicat transformările prin care a trecut școala chineză, în doar patru săptămâni: “am îndurat un soi de ‘dezvoltare profesională’ care ne va influența procesul didactic pe viitor”, după revenirea la clasă. În China, când se schimbă ceva, “toată țara se mișcă în masă în aceeași direcție”, arată profesorul.

  • Pentru a înțelege cum s-a adaptat la închiderea școlilor și la învățământul online cea mai mare populație de elevi dintr-o țară a lumii, EduPedu.ro a contactat, pentru o perspectivă din interior, un profesor provenind din SUA, care predă științe la o școală internațională din Beijing, capitala Republicii Populare. Școala fiind una de stat, regulile nu îi permit să dea interviuri, drept urmare nu poate să se identifice sau să menționeze clar numele școlii. De aceea, vom folosi, în continuare, un nume fictiv – Mike.

Cum s-au adaptat elevii chinezi la șocul învățării online

Profesorul Mike de la școala internațională din Beijing povestește cât de repede s-au adaptat elevii, profesorii și părinții la noua situație. “În China, cele mai multe școli erau în vacanță din data de 18 ianuarie, iar școala urma să reînceapă pe 17 februarie. Când a fost luată decizia să se închidă școlile, la începutul lui februarie, cei mai mulți profesori, chinezi și străini deopotrivă, erau plecați fie la casele părinților, fie în străinătate. Oamenilor li s-a cerut să stea la casele lor, având în vedere că majoritatea serviciilor erau închise, iar problemele de sănătate ce-i pot afecta pe elevii chinezi sunt luate foarte în serios în China, mai ales de către părinți. Nu s-a pus, practic, problema să fie retrimiși la școală.”

Drept urmare, povestește profesorul american, “toată țara a trecut la predare online pe 17 februarie. Școala unde predau aplică mai multe versiuni internaționale de curriculum, iar directorii acestor programe au ieșit imediat la înaintare, să ceară informații despre platforme și resurse pentru învățământul online. La doar câteva zile după anunțul oficial, școala mea avea un ghid pentru începerea educației online. A existat o ușoară confuzie. Când a venit directiva de la guvern, a fost implementată rapid. Fiecare profesor a fost liber să-și construiască așa cum găsea de cuviință cursurile, iar atitudinea conducerii a fost una de susținere, în ideea că ‘vom trece de această situație împreună'”.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Noua ne pute ,noi vrem sistemul capitalist unde nu mai invata nimeni.

    • Nu stiu cum sa-ti povestesc Jano, China e mai capitalista ca noi. In pofida aparentelor.

    • amicu, Capitalismul in China e o facatura. Abia in ultimii ani au inceput sa-si listeze unele companii la bursa. Controlul guvernamental este la cel mai inalt nivel.

  2. voi inca nu v-ati vindecat de comunism

    toata lumea sta acasa si o freaca, in china toata lumea este la munca
    la noi economia se duce in cap, in china economia incepe sa duduie

    daca o tinem tot asa…va puteti baga educatia prin output

  3. Fara comentarii… am o vecina tanara, care are un baiat, elev in clasa a 2-a!
    Nimic, nimic, e de capul lui, scoala NU ii ofera nici un ajutor acum, pana alaltaieri batea mingea intre blocuri cu copiii de varsta lui!
    Ieri, desi a fost cald, NU au mai iesit, dar de la Scoala NIMIC!
    Ministresa de la Educatie a anuntat sec: „Scolile raman INCHISE pe perioada cat e Stare de urgenta”!
    Ce Educatie online, cand nici jumate dintre copiii Romaniei, mai ales in mediul rural NU au acces la Internet?
    Uite Comunicatul ISJ Brasov: de LUNI, 23 Martie 2020 vor face ceva, pentru Elevii care au ACCES la Internet!
    Cati au…ca NU au TOTI…
    https://www.isjbrasov.ro/

    Cati Elevi NU au Acces la Internet in Romania, mai ales in mediul rural, uite Jud Timis, unul dintre cele mai dezvoltate din Romania:
    „Timiș: Mii de elevi NU au acces la internet și nici laptopuri pentru a face lecții online/ ”Fac apel la cei care au să doneze școlilor echipamente chiar și second hand”
    HotNews.ro
    Miercuri, 18 martie 2020
    Mii de elevi din școlile din județul Timiș nu au laptopuri, iar unii dintre ei nu au acces nici la internet, arată o situație de la Inspectoratul Școlar Județean Timiș.
    Într-o monitorizare a școlilor din județul Timiș se arată că există 5.439 de elevi și preșcolari care nu au acces la internet.
    De asemenea, un număr de 5.050 de elevi nu au laptopturi sau vreun device cu care să se conecteze la internet.

    Aceleași date arată că există 79 de profesori care nu au acces la internet, în timp ce 100 de profesori nu dețin device-uri cu care să se conecteze la internet (PC, laptop, tableta sau telefon smart).

    În mediul rural, calitatea conexiunii la internet în localitățile rurale este foarte bună în 13 localități și bună în 45 de localități.

    În schimb, în 7 dintre localitățile rurale este slabă, într-o localitate este foarte slabă, iar într-o altă localitate nu există conexiune la internet.

    ”Pentru că nu dorim să lăsăm niciun copil în urmă și pentru că suntem conștienți că există și copii care provin din medii defavorizate din punct de vedere socio-economic sau cărora familiile nu le-au achiziționat device-uri care să le permită să acceseze platformele online pe care lucrează colegii noștri, am luat legătura cu directorii școlilor și le-am cerut să identifice cazurile descrise mai sus din școlile dumnealor”, a spus Aura Danielescu, inspector general la Timiș.

    Aceasta mai spune că un număr mare de școli au început de săptămâna trecută să desfășoare activități de e-learning, aceastea fiind în special din mediul urban.

    Cum o fi in Telorman, Vaslui, Dolj, Giurgiu, Botosani, Ialomita, Calarasi, Tulcea, Mehedinti…pe scurt, in sudul subdezvoltat si in Moldova saraca…

  4. A-propos, la articolul despre mascariciul Mircea Badea erau zeci de comentarii in cateva ore…in schimb, la Articole pe teme IMPORTANTE, cum e Educatia, abia cateva comentarii… si suntem pe G4 media, oare cum e la alte site-uri..

  5. Mai terminati mai copii cu „modelul chinez”, modelul chinez e „nu faceti ca ei”. De ce credeti ca au stat in evul mediu pina acum patruzeci de ani?
    Din aceeasi cauza, erau la fel ca acum, omul nu conteaza, doar turma (condusa de inteleptul tatuc – sau tatuci).

    • 1984….asta imi sugereaza propozitia „toata tara se misca in aceeasi directie „…Cit de timpit trebuie sa fii ,sa lauzi un sistem dictatorial, responsabil pina in plasele de aceasta pandemie ?