Modelul chinez de educație online, văzut din interior. Profesor american la Beijing, pentru EduPedu.ro: Toată țara se mișcă în masă în aceeași direcție / Cât de rapid s-au stabilizat lucrurile și cum se instalează oboseala
O lună le-a luat profesorilor și elevilor din China să ajungă de la întrebarea: “și acum ce facem?” la o situație relativ stabilă, în care peste 270 de milioane de copii și tineri învață online, la distanță. Șocul produs de închiderea școlilor, începând din februarie 2020, din cauza noului coronavirus i-a forțat pe profesori să facă lucruri pe care altfel nu le-ar fi luat în calcul, după cum spune, pentru EduPedu.ro, un profesor american de la o școală internațională din Beijing. Acesta ne-a explicat transformările prin care a trecut școala chineză, în doar patru săptămâni: “am îndurat un soi de ‘dezvoltare profesională’ care ne va influența procesul didactic pe viitor”, după revenirea la clasă. În China, când se schimbă ceva, “toată țara se mișcă în masă în aceeași direcție”, arată profesorul.
- Pentru a înțelege cum s-a adaptat la închiderea școlilor și la învățământul online cea mai mare populație de elevi dintr-o țară a lumii, EduPedu.ro a contactat, pentru o perspectivă din interior, un profesor provenind din SUA, care predă științe la o școală internațională din Beijing, capitala Republicii Populare. Școala fiind una de stat, regulile nu îi permit să dea interviuri, drept urmare nu poate să se identifice sau să menționeze clar numele școlii. De aceea, vom folosi, în continuare, un nume fictiv – Mike.
Cum s-au adaptat elevii chinezi la șocul învățării online
Profesorul Mike de la școala internațională din Beijing povestește cât de repede s-au adaptat elevii, profesorii și părinții la noua situație. “În China, cele mai multe școli erau în vacanță din data de 18 ianuarie, iar școala urma să reînceapă pe 17 februarie. Când a fost luată decizia să se închidă școlile, la începutul lui februarie, cei mai mulți profesori, chinezi și străini deopotrivă, erau plecați fie la casele părinților, fie în străinătate. Oamenilor li s-a cerut să stea la casele lor, având în vedere că majoritatea serviciilor erau închise, iar problemele de sănătate ce-i pot afecta pe elevii chinezi sunt luate foarte în serios în China, mai ales de către părinți. Nu s-a pus, practic, problema să fie retrimiși la școală.”
Drept urmare, povestește profesorul american, “toată țara a trecut la predare online pe 17 februarie. Școala unde predau aplică mai multe versiuni internaționale de curriculum, iar directorii acestor programe au ieșit imediat la înaintare, să ceară informații despre platforme și resurse pentru învățământul online. La doar câteva zile după anunțul oficial, școala mea avea un ghid pentru începerea educației online. A existat o ușoară confuzie. Când a venit directiva de la guvern, a fost implementată rapid. Fiecare profesor a fost liber să-și construiască așa cum găsea de cuviință cursurile, iar atitudinea conducerii a fost una de susținere, în ideea că ‘vom trece de această situație împreună'”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
9 comentarii