Modelul de învățare hibrid cu grupuri alternând și cel cu tehnologie minimă, prezentate de profesoara Daniela Vasile
În condiții de criza, parteneriatul dintre scoală, familie și elev este mai important că oricând. Daca se vă merge în direcția descentralizării, vă fi rolul conducerii fiecărei scoli să definească modelul pedagogic cel mai potrivit și să îl comunice cu claritate părinților și elevilor, înainte de începerea scolii. Angajarea ulterioara și periodica a acestora într-un proces de analiza și redefinire a modelului vă duce atât la rezultate educaționale superioare, cât și la amortizarea tensiunilor dintre scoală, părinți și elevi.
În contextul discuției despre modele hibrid de învățare, acest text este partea a doua a articolului publicat de Edupedu pe data de 30 iulie 2020. În prima parte am definit mediul de învățare de tip hibrid și am introdus un prim model, pe care l-am numit “învățare de tip hibrid cu clasa inversată”.
M-a bucurat dezbaterea pe care a generat-o articolul și faptul că s-au adus modificări și îmbunătățiri. De exemplu, Dna Maria Stoica de la Colegiul Național Mihai Viteazul din Ploiești a menționat într-o postare că a fost inițiată o discuție intre profesori de matematica și au propus ca grupe de doi-trei profesori să creeze materialele didactice pentru toate clasele de aceeași vârstă, materiale care vor fi folosite de toți profesorii. Dintr-o dată, o lume nouă se deschide: aceea a colaborării între profesori și, de ce nu?, între școli.
În textul de mai jos voi introduce alte trei modele. Ca și în modelul din articolul anterior, fiecare dintre ele trebuie adaptat condițiilor specifice fiecărei scoli. În orice varianta, urmărim menținerea celor trei tipuri de interacțiuni: elev-conținuturi; elev-profesor; elev-elev.
Modelul 2. Învățare hibrid cu grupuri alternând
Scenariu: într-o secvență de învățare (care poate fi definita temporal sau tematic) predarea are loc cu toți elevii online în mod sincron, iar fixarea și aprofundarea cunoștințelor are loc cu o parte din elevi față în față, iar ceilalți online asincron, cele doua grupe alternând. (online asincron = activitățile de învățare se desfășoară online, fară supravegherea directa a unui profesor)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu