G4Media.ro

Modificarea Codului rutier din Italia îi pune în dificultate pe românii cu…

Foto: Pixabay.com

Modificarea Codului rutier din Italia îi pune în dificultate pe românii cu maşinile înmatriculate în ţară / Orban: Somez Guvernul Dăncilă să ia atitudine faţă de confiscarea în masă a automobilelor românilor din Italia

Românii din Italia sunt nemulţumiţi de modificările Codului rutier care interzic persoanelor care au rezidenţa în Italia de mai mult de 60 de zile să circule cu un vehicul înmatriculat în străinătate, presa relatând cazuri în care şoferi având maşini cu numere de înmatriculare româneşti au fost opriţi de poliţie şi sancţionaţi. Ambasada României la Roma a postat pe pagina sa Facebook modificările Codului Rutier, iar comentariile sunt diverse, unii români considerând că trebuie să fie respectate legile statului în care se află, alţii invocând principiul liberei circulaţii, iar alţii solicitând intervenţia ambasadei, transmite News.ro.

Conform relatărilor, la Florenţa, poliţiştii au oprit un Audi cu plăcuţe de înmatriculare româneşti, iar în urma verificării documentelor şoferul român a primit o amendă de 498,40 euro. Un alt şofer român a primit o amendă de 1.112 euro pe raza oraşului Ravenna. Certificatul de înmatriculare i-a fost confiscat şi i-a fost pus sechestru pe maşină, scrie o publicaţie de limbă română din Italia.

Ambasada României în Italia a anunţat vineri pe pagina de Facebok modificarea Codului Rutier italian, în conformitate cu Legea nr. 132 privind convertirea în lege, cu modificări, a Decretului-Lege nr. 113 din 4 octombrie 2018.

Modificările anunţate sunt:

– Articolul 29-bis al Legii nr. 132 aduce modificări art. 93 (referitor, între altele, la cartea de circulaţie a vehiculului), art. 132 (privind circulaţia vehiculelor înmatriculate în străinătate) şi art. 196 (privind solidaritatea în cazul încălcărilor care se pedepsesc cu sancţiuni administrative pecuniare) din Codul Rutier.

– Modificările aduse articolului 93 din Codul Rutier interzic persoanelor care au rezidenţa în Italia de mai mult de şaizeci de zile să circule cu un vehicul înmatriculat în străinătate. Sunt exceptate de la această interdicţie anumite cazuri de concesiune în leasing, închiriere sau în comodat, pentru care vă rugăm să faceţi referire la textul integral al legii.

– Pentru cazurile de încălcare a interdicţiei de circulaţie a vehiculului înmatriculat în străinătate, amenzile administrative variază între 712 şi 2.848 euro. Autoritatea Rutieră italiană (Ufficio Motorizzazione Civile) dispune interdicţia de circulaţie pentru vehiculul în cauză, care este sechestrat. În cazul în care, după 180 de zile de la data infracţiunii, nu au fost îndeplinite formalităţile pentru înmatricularea vehiculului în Italia, vehiculul este confiscat.

– Articolul 132 al Codului Rutier prevede că vehiculul înmatriculat în străinătate, pentru care au fost îndeplinite formalităţile vamale şi cele prevăzute de articolul 53 Cod Rutier, poate circula în Italia un an pe baza certificatului de înmatriculare din statul de origine, cu îndeplinirea tuturor obligaţiilor vamale şi plata taxelor de vânzare-cumpărare. După încheierea perioadei de un an, titularul vehiculului trebuie să solicite autorităţilor italiene competente o foaie de parcurs şi înregistrarea vehiculului pentru a putea părăsi teritoriul italian. Sancţiunile prevăzute pentru încălcarea dispoziţiilor articolului 132 sunt aceleaşi ca la articolul 93.

– Articolul 196 conţine precizări în legătură cu cei cărora le revine, în mod solidar, responsabilitatea în cazul încălcării dispoziţiilor Codului Rutier privind circulaţia vehiculelor înmatriculate în străinătate.

„Dacă noi românii suntem cetăţeni europeni , atunci cu ce ne ajută Comunitatea Europeană dacă noi nu putem circula cu maşinile înregistrate în România pe teritoriul altor state europene ???”, este unul dintre comentariile la postare.

„Ești aici în Italia, trebuie să respecți legile de aici”, este un alt punct de vedere.

„În loc sa ne traduceți legea nu ați putea sa va faceți treaba pentru care sunteți plătiți, adică sa apărați interesele romanilor peste hotare?”, spune un alt român.

Alţii cer simplificarea procedurilor de radiere a maşinilor înmatriculate în ţară. Nu puţini sunt cei care caută portiţe de scăpare interpretând legea într-un mod care să le ofere soluţii favorabile.

Prin intermediul unui comunicat de presă, preşedintele PNL, Ludovic Orban, a „somat” Guvernul Dăncilă „să ia de urgenţă atitudine faţă de confiscarea în masă a automobilelor românilor din Italia”.

„Guvernul României a atins un nivel de nepăsare şi incapacitate cronice, nefiind în stare să mai apere interesele românilor din străinătate sau măcar să fie la curent cu modul în care le sunt încălcate drepturi fundamentale, precum cel la proprietate sau liberă circulaţie. Începând din 4 decembrie, în Italia a intrat în vigoare o modificare a Codului rutier italian prin care românilor le este interzis să mai conducă autoturisme înmatriculate în România, dacă respectivii români au o rezidenţă care este mai mare de 60 de zile. În caz contrar, acestora le sunt confiscate maşinile, iar măsura este pusă în aplicare chiar în aceste zile”, afirmă liderul liberal, în comunicatul menţionat.

El adaugă că aceşti cetăţeni români sunt discriminaţi de autorităţile italiene, deşi ar trebui să se bucure de aceleaşi drepturi în cadrul Uniunii Europene.

„Pentru informarea celor din Guvernul României care încă nu au aflat, este vorba de Legea nr. 132 din 1 decembrie 2018, publicată în Monitorul Oficial al Italiei în 3 decembrie 2018.Somez Guvernul să întreprindă toate demersurile necesare faţă de autorităţile italiene pentru a opri discriminarea la care sunt supuşi cetăţenii români, care ar trebui să se bucure de aceleaşi drepturi în cadrul Uniunii Europene. Este vorba de încălcarea gravă a două principii fundamentale, cele referitoare la dreptul de proprietate şi la libera circulaţie. Implicit, este vorba de încălcarea Tratatului Uniunii Europene prin care probabil sute de mii de români sunt prejudiciaţi şi puşi într-o situaţie extrem de dificilă în pragul sărbătorilor”, mai declară Ludovic Orban, potrivit comunicatului.

Foto: pixabay.com

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Cum „somez”?! Rog.

  2. Ohoooo, asta da veste! Poate se trezesc in al 12 lea ceas si guvernantii astia nenorociti pe care i-am votat, sa le retraga cetatenia la diasporele care stau mai mult de 6 luni pe afară si vin doar de crăciun, paști si in august, sa-si umple sh-urile lor inmatriculate aici,cu carnati si slanina si la analize moca! Ca țoapa nazista de landser…

    • Domnilor, nu mai ginditi simplistic. Cetatenia nu se poate retrage decit in cazuri foarte grave si speciale. Ceea ce trebuie retras este rezidenta. Adica, in acest caz, romanii din Italia ar trebui sa isi faca buletin (carte de identitate) in localitatea / la adresa in (la) care rezideaza mai mult de 60 de zile. Cu aceasta schimbare de rezidenta vine si schimbarea numerelor la masina. Cu alte cuvinte, trebuie sa isi schimbe domiciliul. Nu stiu daca acolo exista notiunea de domiciliu temporar, dar in America de Nord exista. Sint niste legi care stabilesc cu precizie apartenenta temporara a individului la o anume comunitate. In America de Nord acest termen este de 6 luni. Daca cineva petrece mai mult de 6 luni pe an intr-o anumita tara, atunci acea persoana devine rezidenta temporar a acelei tari. Si nu cred ca egile acestea din Italia sint indreptate numai impotriva romanilor, ci impotriva tuturor aflati in aceeasi situatie, indiferent de nationalitate.
      Aceste legi nu afecteaza cetatenia. Adica cine este cetatean roman isi pastreaza in continuare pasaportul romanesc, chiar daca buletinul (CI) va fi de Italia. In cazul in care cineva are dubla cetatenie, romana si italiana, adica doua pasapoarte, romanesc si italian, legea se aplica la fel: ai locuit in unul din state mai mult de 60 de zile, iti schimbi buletinul. Stiu, va fi dificil pentru cei care lucreaza ocazional in Italia sa isi tot schimbe buletinul, da la cel romanesc la cel italian, si invers, la fiecare doua luni. Aceasta lege ii va face sa locuiasca mai mult in Italia, sau mai mult in Romania.
      Din pacate, in Romania, unde legile sint proaste, in continua stricare, si in general oricum nerespectate, nu prea exista o intelegerea corecta a notiunilor de cetatenie si rezidenta (pasaport si buletin), si nici nu stiu daca acestea sint legiferate distinct, ca atare.

  3. Anunt de mica publicitate: Vand…Gip Apaş Mescalero Vintage, numar pe plăcuţă: BG-B 6819 PB.
    Ofer 100 euro celui care ma va scapa de el…
    Astept să fraieresc un @Asistat sau un @Gigel

  4. Cred că L. Orban a fost înarmat de A. Merkel după vizitele în Germania și acum nu știe altceva decât să someze ! Pai du-te măi Ludovice, împreună cu Țurcanu și Dancă în parlamentul italian și somează-i să modifice legea sau dacă nu ”trântește-le” o plângere penală la Comisia de la Veneția, că tot e pe acolo, pe la italieni.

  5. Veniţi înapoi în ţară şi opuneţi rezistenţă PSD-ului!

  6. Bravo Italia, Bravo Occidentul,
    Asa ceva ar trebui realizat si maine in Romania, pentru a retrage din trafic toate caldarile pe roti cu numere de Bg, GB, Spania etc.
    Cine nu ma crede, sa aiba parte de o mica „problema” in trafic cu o astfel de masina fantoma. Apoi sa-si repare masina pe banii lui, ca nu va vedea un leu de la RCA-ul „bulgarului”.
    Uitati-va la moaca lor de neaderthalieni la volan, apoi discutam.
    Legea este aceeasi pentru toti. Inca odata, BRAVO Italia.

  7. Un lucru bun! Asa ar trebui procedat si in cocina asta de tara cu masinile inmatriculate in bulgaria!

  8. Orban s-a „trezit” de dimineata si-a inceput sa-si faca nitica reclama electorala (ca oricum era pe faras).

    Legea se aplica tuturor cetatenilor straini care au rezidenta in Italia si circula cu masini inmatriculate in alte state. Deci nu prea este discriminare, asa cum vrea sa induca „Sica”!
    Problema este ca, in dulcele stil damnbovitean, legea a intrat in vigoare pe 4 decembrie si italienii s-au apucat s-o aplice din primul minut. Nu ca la noi, s-o ma amanam, s-o mai coafam, s-o mai scuturam.
    Sunt sigur ca s-a stiut de ea, dar…… romanii tot romani. Nu mai bine faci galagie dupa??? Ghinionul lor ca nu prea le merge cu carabinierii…..

    Uite-asa se protejeaza si piata locala auto….. si cea a asigurarilor….. De luat aminte…. la numerele bulgaresti!

  9. Orbane, s-a trezit si domnul Lodovic. Buna dimi!

  10. Iar avem inflatie de postaci psdosi p-aci, da’ ce, a picat situl lui buble?
    Este o ordinarie si-o magarie faza asta, iar Orban are dreptate intrutotul cand spune ca scarbosul de salvini incalca legislatie UE privind dreptul la proprietate si la libera circulatie. E in gaura cu bugetul, scarba, si-a gasit solutia, ia sa stoarcem noi bani dand amenzi europenilor care ne calca pragul mai mult de doua luni. Ambasada Romaniei din Italia mai bine ar veni cu asistenta juridica pentru cetatenii romani, unde sa conteste amenzile si unde sa faca plangere de incalcare a drepturilor pe care cetatenii europeni le au in UE.

    • Tu circuli cu numere de Bulgaria in Romania? Ai carnet? Ai vrea sa ai un accident cu o „bulgaroaica”? Ti se pare corect ca unii sa plateasca taxe si impozite si altii nu?

  11. Ipocrizia ”diasporei” se rezumă la următoarele: pe de-o parte e bine în România pentru că acolo sunt taxe mici la înmatriculare auto, stomatologia este ieftină, spitalizarea de asemenea, taxele școlare și universitare sunt mici, dar pe de altă parte este rău în România că acolo este un dezastru total, sunt numai analfabeți, corupți, hoți și comuniști, asistența medicală și educația sunt la pământ și câte și mai câte alte asemenea urgii. Nu fiți ipocriți, nicăieri nu umblă câinii cu covrigi în coadă, nu vă mai distrugeți familiile și prieteniile pentru câțiva bănuți în plus, nu că mai renegați li nu vă mai blamați originile pentru niște politicieni.