G4Media.ro

Modificările de ultim moment ale tarifelor impuse de Trump zguduie acțiunile din…

Sursa foto: Știrile Pro TV

Modificările de ultim moment ale tarifelor impuse de Trump zguduie acțiunile din industria de lux

Acțiunile companiilor de lux din Marea Britanie și Europa au înregistrat scăderi de două cifre după ce președintele SUA, Donald Trump, a revenit asupra deciziilor privind tarifele pentru Canada și Mexic.

Decizia de ultim moment a președintelui american de a suspenda temporar tarifele pentru Canada și Mexic a provocat declinul semnificativ al acțiunilor europene din industria luxului la închiderea sesiunii de vineri.

Dintre mărcile europene de lux, Salvatore Ferragamo a fost cea mai afectată, suferind o scădere de aproape 16%, închizând la 6,32 euro. Următoarea în topul pierderilor a fost Burberry, care a înregistrat un declin de 5,6%, ajungând la 10,10 lire sterline.

Scăderea abruptă a acțiunilor Ferragamo ar putea fi influențată și de problemele interne ale companiei și plecarea directorului executiv Marco Gobbetti.

Alte branduri de lux afectate:

  • Richemont: -5,4%, închizând la 164,85 franci elvețieni
  • Kering: -4%, închizând la 249 euro
  • LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton: -2,8%, închizând la 634,70 euro

Nu doar companiile care exportă către Canada și Mexic sunt afectate de incertitudinea tarifară. Orice companie care exportă în SUA se confruntă cu lipsa de claritate privind noile tarife, ceea ce le împiedică să-și planifice strategiile pe termen lung.

Următoarea dată-cheie este 2 aprilie, când tarifele ar putea fi extinse către alte țări, inclusiv Uniunea Europeană. Aceste modificări ar putea afecta și bunurile de lux, complicând transportul acestora și generând costuri suplimentare din cauza birocrației de la granițe.

Într-un raport publicat vineri, HSBC a descris situația actuală folosind termenul VUCA (volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate) pentru a rezuma haosul generat de politicile comerciale imprevizibile ale SUA.

„Multe dintre deciziile luate și apoi schimbate de administrația Trump—de la tarife, la relațiile SUA cu Ucraina, Rusia și NATO—au efecte directe asupra cererii pentru produse de lux,” a precizat banca.

În ultimele zile, Trump a revenit asupra unor tarife impuse vecinilor apropiați ai SUA, Canada și Mexic:

  • Joi seara, președintele a oferit o amânare de o lună pentru tarifele impuse Mexicului, suspendând taxa de 25% la importuri.
  • La începutul săptămânii, a modificat decizia privind importurile auto din ambele țări, înghețând aceste taxe timp de o lună.

John Harmon, director de tehnologie la Coresight Research, sugerează că retailerii ar trebui să adopte o viziune pe termen lung și să rămână flexibili.

„Retailerii care își concentrează strategiile pe menținerea prețurilor scăzute își vor crește cota de piață în aceste vremuri incerte, fie că se confruntă cu inflație ridicată sau nu,” a spus Harmon.

Pentru a reduce riscurile:

  • Diversificarea lanțului de aprovizionare pentru a evita dependența de un singur furnizor.
  • Îmbunătățirea infrastructurii tehnologice pentru eficiență operațională și absorbirea costurilor suplimentare.
  • Utilizarea inteligenței artificiale (AI) pentru prognoza cererii, alocarea stocurilor și prevenirea supraproducției sau a lipsei de produse.

Deciziile imprevizibile ale administrației Trump privind tarifele au creat volatilitate în sectorul luxului, determinând scăderi abrupte ale acțiunilor companiilor europene. Pe măsură ce se apropie termenul din 2 aprilie, incertitudinea persistă, iar companiile trebuie să se adapteze rapid la schimbările geopolitice și economice care influențează comerțul global.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.