Monștrii sacri ai muzicii pop Abba, Cher și Bee Gees vor să strălucească pentru totdeauna ca holograme
Abilitatea trupei Abba de a „întoarce timpul înapoi” cu spectacolul lor de succes cu avataruri a atras alte vedete pop îmbătrânite, a dezvăluit Bjorn Ulvaeus, membru al grupului, potrivit publicației The Times.
Potrivit acestuia, unde a au dat exemplul Abba, Bee Gees, Cher și chiar Metallica ar putea dori să o urmeze.
Abba Voyage, care a fost aclamat de toată lumea de când a fost inaugurat în luna mai într-un local construit special în Londra, implică patru avataruri ale membrilor grupului pop suedez, Ulvaeus, Benny Andersson, Frida Lyngstad și Agnetha Faltskog, care își interpretează melodiile cu ajutorul tehnologiei de captare a mișcării.
Cei patru au fost surprinși în viața reală de peste 120 de camere de captare a mișcării, înainte de a fi digitalizați de o echipă de 800 de artiști de efecte vizuale care au lucrat timp de doi ani în trei studiouri din întreaga lume. Industrial Light and Magic, compania de efecte speciale înființată de George Lucas, creatorul Războiului Stelelor, s-a ocupat de acest proiect.
Realismul avatarurilor, sau Abbatars, depășește cu mult ceea ce s-a încercat cu imaginile holografice ale lui Elvis Presley și Tupac Shakur, de exemplu, dar se crede că costurile inițiale sunt prea prohibitive pentru toți, cu excepția celor din eșaloanele superioare ale lumii muzicii pop, pentru a face această investiție.
Abba Voyage urmează să fie vizionat și în alte locuri din întreaga lume, inclusiv în America de Nord și în Australasia, dar Ulvaeus, în vârstă de 77 de ani, a declarat că este relaxat în legătură cu faptul că milioane de oameni îl vor vedea așa cum era în perioada de glorie a trupei din anii 1970. „Oamenii spun: ‘Uau, cum te simți?’. Dar nu mai este ciudat pentru mine. Am fost expus la sinele meu mai tânăr aproape zilnic timp de 40 de ani”, a declarat el pentru Radio Times din această săptămână.
Au existat speculații potrivit cărora Rolling Stones ar fi fost interesați să-și creeze propriile avataruri pentru ca „trupa” să poată pleca în turnee la nesfârșit, dar Ulvaeus a spus că au existat și alte vedete interesate de această idee. El a spus că Barry Gibb, o treime din Bee Gees împreună cu frații săi Robin și Maurice, care au murit, a fost deja să vadă spectacolul. „Am auzit zvonuri despre Metallica”, a adăugat Ulvaeus, despre trupa de heavy metal din Los Angeles, formată în 1981.
„Nu cred că Mick Jagger a fost încă, dar a spus ceva despre asta. Cher urma să meargă. „Atât de mulți dintre contemporanii mei se gândesc acum: „Există o modalitate de a o face?”. ”
Svana Gisla, producătoarea albumului Abba Voyage, a declarat luna trecută în fața parlamentarilor că mulți oameni din industria muzicală „au început să exploreze” conceptul de avatar.
Ea a spus: „Tehnologia în sine nu este nouă, dar modul în care am folosit-o este nou și scara la care am folosit-o este nouă. Barierele pe care le-am doborât pentru a împinge această tehnologie la limitele sale sunt destul de revoluționare. Sunt sigură că și alții vor urma și sunt sigură că deja plănuiesc să o facă.”
Ea a avertizat, totuși, că costurile sunt enorme și că Abba Voyage are nevoie de „trei milioane de plătitori pentru a ajunge la profit, pe baza unei capacități de 80% și a unui preț mediu al biletului de 75 de lire sterline”.
Gisla a declarat în fața comisiei de specialitate pentru digital, cultură, media și sport: „În acest moment, până când tehnologia va deveni mai ieftină, îmi imaginez că ar fi nevoie de un act de patrimoniu care are un catalog, o bază de fani și o popularitate globală care să vândă un milion de bilete pe an pentru a putea ajunge la un echilibru în trei ani”.
Ea a mai spus că localurile cu buzunare mari din Las Vegas ar putea „adapta foarte repede acest stil de divertisment și să facă Elvis [Presley] sau Beatles” pentru spectacole non-stop, dar a avertizat că există o diferență etică între Abba Voyage și aceste posibile aventuri, care ar implica în mod necesar folosirea de imagini vechi ale unor vedete decedate, precum Presley, John Lennon și George Harrison.
„Din punct de vedere etic, oamenii pot avea sau nu un punct de vedere în această privință”, a spus ea, adăugând că, deoarece Abba a lucrat cinci săptămâni la captura de mișcare, și-a ales costumele și lista de decoruri și, de fapt, „a luat toate deciziile”, ea ar putea să-l numească un concert Abba.
„Când veniți la arenă și simțiți că Abba este pe scenă, este pentru că ei sunt acolo pentru că s-au pus acolo și au ales să fie acolo și au dat din ei înșiși și din esența lor în motion capture pentru a sta pe acea scenă”, a spus ea.
„Există o sensibilitate în asta care este foarte tangibilă și foarte reală. Cred că ar fi minunat să îl vedem pe Elvis într-o situație similară, dar Elvis nu ar avea nicio contribuție în acest sens. Poți avea un punct de vedere în această privință sau nu poți avea”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu