G4Media.ro

MrBeast este numit cel mai amabil om de pe internet – acum…

sursa foto: Captură video

MrBeast este numit cel mai amabil om de pe internet – acum se confruntă cu un proces de 54 de pagini

O jumătate de miliard de fani, o avere personală de mai multe milioane de dolari și un imperiu comercial global.Ar fi nevoie de multe pentru a-l detrona pe cel mai mare influencer de pe YouTube , Jimmy Donaldson, alias MrBeast. Dar un document judiciar de 54 de pagini ar putea fi cel mai greu test de până acum, scrie BBC.

Cinci concurente ale viitoarei emisiuni Prime Video Beast Games inițiază o acțiune în justiție împotriva companiei sale de producție MrB2024 și a Amazon în Los Angeles.

Anunțat ca fiind cel mai mare serial de concursuri de tip reality , 1 000 de concurenți vor concura pentru un premiu de 5 milioane de dolari (3,7 milioane de lire sterline) atunci când emisiunea va fi difuzată – sau dacă va fi difuzată. Procesul a aruncat emisiunea în criză.

Printre numeroasele pagini redactate, documentul juridic include acuzații conform cărora concurentele care au intentat procesul au „suferit în mod special și colectiv” într-un mediu care „a promovat sistematic o cultură a misoginiei și a sexismului”.

Aceste afirmații aduc în discuție fragilitatea imaginii lui MrBeast ca fiind unul dintre cei mai amabili oameni de pe internet.

Am răsfoit documentul, care include sugestii conform cărora participanții erau „subalimentați și suprasolicitați”. Se susține că mesele erau furnizate „sporadic și rar”, ceea ce „punea în pericol sănătatea și bunăstarea” concurenților.

Într-o secțiune în care aproape toate plângerile sunt redactate pentru a nu fi văzute de public, se afirmă că pârâții „au creat, au permis existența și au încurajat o cultură și un model și o practică de hărțuire sexuală, inclusiv sub forma unui mediu de lucru ostil”.

În august, New York Times a vorbit cu mai mulți participanți la emisiune (încă nepublicată) și a raportat că au existat „mai multe spitalizări” pe platou, o persoană declarând ziarului că a stat mai mult de 20 de ore fără să fie hrănită.

De asemenea, concurenții au afirmat că nu și-au primit medicamentele la timp.

BBC i-a contactat pe MrBeast și Amazon – el nu a comentat încă public.

Așadar, vor afecta aceste ultime acuzații popularitatea regelui YouTube?

Faima în creștere și filantropia

MrBeast nu este străin de controverse în acest an – și a reușit să iasă nevătămat de fiecare dată. În iulie, americanul în vârstă de 26 de ani a declarat că a angajat anchetatori după ce fosta sa co-prezentatoare, Ava Kris Tyson, a fost acuzată că a manipulat o adolescentă.

Ava a negat acuzațiile, dar și-a cerut scuze pentru „comportamentul din trecut” care a fost „inacceptabil”.
MrBeast s-a declarat „dezgustat” de „acuzațiile grave”.

Ulterior, alte acuzații cu privire la practicile de afaceri au apărut pe un canal YouTube anonim, care pretindea că este un fost angajat. BBC nu a putut verifica în mod independent afirmațiile sau identitatea acestei persoane.

Unele dintre eforturile sale filantropice – cum ar fi construirea de fântâni în Africa și plata unor intervenții chirurgicale pentru persoanele cu vedere și auz reduse – au atras critici legate de exploatare.

„Persoanele surde ca mine merită mai mult decât ultima piesă de inspirație porno a lui MrBeast”, a declarat o persoană pentru The Independent anul trecut.

Dar imperiul său continuă să crească. Cu o zi înainte de procesul apărut miercuri, el a dezvăluit o echipă cu alte fețe celebre KSI și Logan Paul – o nouă linie de alimente concepute pentru a contesta Lunchables.
Și așa cum am scris într-un articol despre ascensiunea sa fulminantă de anul trecut, el și-a făcut milioanele prin muncă grea.

Videoclipurile sale sunt experiențe cu buget mare, cel mai popular – vizionat de 652 de milioane de ori – recreând în viața reală jocul Squid Game, un hit Netflix, cu un premiu de 456.000 de dolari (342.000 de lire sterline).

Cea mai mare parte a filantropiei sale este mai puțin controversată – inclusiv oferirea de case, bani și mașini – ceea ce a contribuit la crearea unei imagini a sa ca fiind unul dintre băieții buni ai internetului.

Potrivit site-ului său, a livrat peste 25 de milioane de mese nevoiașilor din întreaga lume.

Oamenii continuă să se înghesuie la canalele sale de socializare. În iunie, a câștigat suficienți abonați pentru a-și face canalul YouTube cel mai mare din lume.

Conform statisticii Socialblade, MrBeast a câștigat cinci milioane de abonați în plus numai în ultimele 30 de zile.
Aceasta este doar o măsură – nu putem spune câți oameni s-au dezabonat de pe canalul său, de exemplu. Ceea ce este sigur este că numărul persoanelor care au decis în mod activ să nu mai urmărească videoclipurile sale a fost eclipsat de cei care au decis să se aboneze.

Videoclipurile de „scuze” de pe YouTube

El nu ar fi singurul YouTuber a cărui popularitate se menține prin controverse – alții s-au confruntat cu furtuni mult mai semnificative decât MrBeast, puțini dintre ei confruntându-se cu multe consecințe în afara unor scuze publice.

Logan Paul s-a confruntat cu o reacție masivă în 2018, după ce a încărcat un videoclip pentru cei 15 milioane de abonați ai săi, care arăta corpul unei persoane care se pare că și-a luat viața.

După ce a eliminat videoclipul original, el a prezentat scuze de mai puțin de două minute, intitulate simplu: „Îmi pare atât de rău”.

Acum, are 23 de milioane de abonați, deține o băutură sportivă incredibil de populară și, până în august, a fost campionul Statelor Unite ale WWE. A avut și câteva meciuri de box pay-per-view.

Alți YouTuberi importanți, inclusiv Pewdiepie, James Charles și Jeffree Star, au avut cu toții propriile controverse și și-au continuat cariera după ce au încărcat videoclipuri de scuze.

Un exemplu mai modern este Herschel „Guy” Beahm, cunoscut online sub numele de Dr Disrespect, care a recunoscut că a trimis mesaje „unei persoane minore” în 2017.

El a subliniat că „nu s-a întâmplat nimic ilegal, nu au fost partajate imagini, nu au fost comise infracțiuni” și a fost offline timp de două luni după ce a postat declarația.

Livestream-ul său de revenire la începutul acestei luni a atras mai mult de trei milioane de vizualizări, în ciuda criticilor din partea altor streameri de profil.

Dr Disrespect rămâne al doilea cel mai urmărit streamer din SUA în acest an, potrivit Streams Charts.
Ideea este că: YouTuberii tind să fie iertați rapid.

Ce urmează pentru MrBeast?

În timp ce numărul fanilor lui MrBeast a continuat să crească, controversele apar din nou – iar următoarea sa mișcare ar putea determina succesul său pe termen lung.

James Lunn, director de strategie la Savvy Marketing, spune că vedeta se află „într-o poziție incredibil de unică”, cu un brand „multifațetat” care acoperă multe industrii.

„Suntem într-adevăr în ape necartografiate”, spune el, iar «o abordare proactivă, abordând problemele în mod transparent și asigurând responsabilitatea, i-ar putea proteja marca».

Catherine Shuttleworth, expert în mărci, spune că „amploarea” faimei lui MrBeast poate acționa ca un tampon împotriva reacțiilor adverse, dar ultimul proces ar putea fi dificil.

„Când vine vorba de afacerile sale, în special cele care vizează familiile și copiii – cum ar fi batoanele de ciocolată Feastables sau Lunchly – este o poveste diferită”, spune ea.

„Părinții, care dețin adesea puterea de cumpărare, tind să fie mai puțin toleranți față de controversele legate de siguranță, corectitudine și etică.”

În august 2023, când BBC a scris despre MrBeast, am prezis că va prelua în curând coroana YouTube, deși atunci avea jumătate din numărul de abonați. El se confruntă acum cu provocări suplimentare pe măsură ce faima sa crește, iar o mare parte a internetului așteaptă cu nerăbdare răspunsul său la ceea ce este, până acum, o parte a unei povești complexe.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Omul a adus lumea corporate in lumea de „youtubeing”.
    Pretinde de fiecare data ca pierde bani la giveaways, cand defapt face sute de mii sau mililoane de dolari per videoclip. Canale care abia au cateva milione de subscriberi castiga zeci de mii de dolari. La nivelul lui, sute de mii sunt o nimica toata, per videoclip.
    Cat despre toate acuzatiile de hartuire si manevre financiare, am spus mai sus, a adus lumea corporate in lumea de „youtubeing”, cu o sociopatie pe masura.
    Mare pacate ca targetul lui pentru videoclipuri sunt si vor fi mereu copii. 🤬